| Előszó | 3 |
| A felvételezés hibái | |
| Mikor helytelen okromatikus negatív használata? | 5 |
| Ne mindent pánanyagra! | 6 |
| Nem minden az érzékenység! | 6 |
| Miért nem megy a film a gépbe? | 7 |
| Vigyázzunk a töltéskor! | 8 |
| Mire jó az ellenorsó? | 9 |
| Mitől kapott fényt a negatív? | 9 |
| A számláló szerkezet is fontos | 10 |
| Felvételre kész a gép? | 11 |
| Üres a film? - Talán elfelejtkeztünk a sapkáról? | 11 |
| Párás az objektív? | 12 |
| Piszkos objektív - "lágy" kép | 12 |
| Miért nem egyenletes fedettségű a negatív? | 12 |
| Vigyázzunk a géptáskára - de ne fényképezzünk! | 14 |
| Miért nincs lába, miért nincs feje? | 14 |
| Használjuk ki a képmezőt | 15 |
| Miért nagy a fej, miért nagy az orr? | 16 |
| Mikor nem jó alulról fényképezni? | 16 |
| Mikor nem jó felülről fényképezni? | 17 |
| Miért nem éles a kép? | 18 |
| Hová állítsuk az élességet? | 21 |
| Miért nem éles mindenütt? | 21 |
| Néha az a jó, ha nem minden éles | 23 |
| Hová lett a szép felhő? | 23 |
| Köd előttem, köd utánam! | 24 |
| Tanuljuk meg a kiegészítő (komplementer) színeket! | 24 |
| Nem mindig szabad a zárat két sebesség közé állítani! | 25 |
| Miért maradt nyitva a zár? | 26 |
| Miért nem nyílt ki a zár? | 26 |
| Mire vigyázzunk mozgás- és sportfelvételeknél? | 26 |
| Miért nem látszik, hogy esett a hó? | 28 |
| Mozgásfelvételnél mennyit exponáljunk? | 28 |
| Sportfelvétel Box-géppel | 29 |
| A napállásra is ügyeljünk! | 31 |
| Miért látszik tükröződés a gépen? | 34 |
| Hiába a napellenző - ha a fényforrás a lencsébe világít | 34 |
| Miért szürke a kép? | 35 |
| Miért szürke a fehér hó? | 36 |
| Lángoló haj, fekete arc | 36 |
| Miért égett ki azonnal az izzó? | 37 |
| Miért égett ki a biztosíték, miért csapódott le a villanyóra? | 37 |
| Miért kemény az arc világítása? | 39 |
| Miért nem használtuk ki az izzó erősségét? | 39 |
| Csak azt világítsuk, amit fényképezni akarunk | 40 |
| Miért nyúlt meg az orr? | 40 |
| Mennyit exponáljunk műfénynél? | 41 |
| Miért egyenlőtlen megvilágítású a reprodukció? | 41 |
| A negatíveljárás hibái | |
| Miért akad a film a csigamentes tankban? | 42 |
| Miért üres a negatív? | 42 |
| Miért üveges a negatív? | 44 |
| Miért fekete a negatívok egy része? | 44 |
| Miért túlfeketedett a negatív? | 45 |
| Kör alakú sötét folt a negatívon | 46 |
| Világos pettyek, foltok, csíkok a negatívon | 47 |
| Miért karcos és sérült a negatív? | 48 |
| Apró fekete foltok a negatívon | 49 |
| Lecsurgás a negatívon | 50 |
| Márványosodás | 51 |
| A fényérzékeny réteg megolvadása | 51 |
| Fekete sarkos folt a negatívon | 52 |
| Elektromos kisülés | 52 |
| Ujjlenyomat a negatívon | 53 |
| Fátyolos negatív | 54 |
| Eltávolítható (szürke, sárga vagy színjátszó) fátyol | 54 |
| Bágyadt, szürke negatív | 55 |
| Túlságosan kemény negatív | 56 |
| Pozitívra fordult negatív | 57 |
| Gombás negatív | 57 |
| Rögzítőfoltok a negatívon | 57 |
| Szolarizáció | 59 |
| Összeragadt negatív | 59 |
| Film mosásából és szárításából eredő hibák | 60 |
| Utánkezelés | 61 |
| A pozitíveljárás hibái | |
| Éles negatív, életlen másolat | 63 |
| A másolás hibái | 63 |
| Feketedés a papírkép szélén | 63 |
| Fekete pontok, vonások a pozitív képen | 64 |
| Világos foltok, pontok, pettyek a pozitív képen | 65 |
| Miért szürke a pozitív kép? | 66 |
| Miért sárga a pozitív kép? | 68 |
| Miért zöldes a pozitív kép? | 69 |
| Miért életlen a világítás? | 69 |
| Miért világosak a képsarkok? | 70 |
| Miért világosabb a kép közepe? | 70 |
| Visszaverődő fények | 70 |
| Poros, karcos negatívtartó | 72 |
| Fekete karikák, erezések a képen (Newton-gyűrűk) | 72 |
| Miért ragad a film a negatívtartó üveghez? | 73 |
| Összefutó vonalak kiküszöbölése | 74 |
| Miért túl sötét vagy túl világos a pozitív kép? | 75 |
| Nem jön kép a pozitívon? | 75 |
| Bágyadt, szürke pozitív kép | 76 |
| Túl kemény a pozitív kép | 76 |
| Melyik papír hogyan feketedik? | 77 |
| Egy nagyítási mesterfogás | 77 |
| Szemcsés a pozitív kép? | 77 |
| Kevés mosás - rövid életű kép | 79 |
| A tükörfényesedés hibái | 79 |
| A vegyszerek tárolása | 79 |