| Előszó | 5 |
| A járművek fontosabb részeinek megnevezése | 7 |
| A motortömb | 10 |
| A forgattyús hajtómű | 11 |
| A vezérmű | 13 |
| A hengerfej | 14 |
| A tüzelőanyag-rendszer és a levegőszűrő | 15 |
| A kenési rendszer | 17 |
| A hűtési rendszer | 19 |
| A jármű villamos berendezése | 20 |
| A tengelykapcsoló | 22 |
| A sebességváltómű | 24 |
| A differenciálmű és a végáttétel | 27 |
| A jármű hajtókereke | 27 |
| A jármű futókereke | 28 |
| A kormányszerkezet | 30 |
| A fék | 31 |
| A hidraulikus emelőberendezés | 33 |
| Gyakori hibák | 35 |
| A Diesel- (kompressziógyújtású motorok gyakoribb) üzemzavarai és elhárításuk | 38 |
| A motor nem indul meg | 38 |
| A motor nem adja le az egész teljesítményét vagy kihagyásokkal működik | 41 |
| A motor füstöl | 43 |
| A motor hirtelen megáll | 45 |
| A motor kopog | 46 |
| A motor túlmelegszik | 47 |
| A kenési rendszer hibái | 50 |
| A motor felpörög | 53 |
| Az Otto- (szikragyújtású) motorok gyakoribb üzemzavarai és elhárításuk | 54 |
| A motor nem indul meg | 54 |
| A motor megindul, de... | 57 |
| A motor jár, de... | 58 |
| A motor magától megáll | 66 |
| A motor a gyújtás kikapcsolása után nem áll meg, hanem... | 67 |
| A porlasztó kigyullad | 68 |
| A járművek hajtóművének gyakoribb üzemzavarai és elhárításuk | 69 |
| A tengelykapcsoló csúszik | 69 |
| A tengelykapcsoló nem old | 69 |
| A tengelykapcsoló rángat | 70 |
| A tengelykapcsoló zörög | 70 |
| A sebességváltómű zajos | 70 |
| Nem, vagy csak nagyon nehezen lehet kapcsolni sebességet | 71 |
| A bekapcsolt sebesség kiugrik | 71 |
| Kenőolaj-szivárgás | 71 |
| Zajos a differenciálmű | 72 |
| Zajos a végáttétel | 72 |
| A járművek kormányszerkezetének és fékberendezésének gyakoribb üzemzavarai és elhárításuk | 73 |
| Kerekes járművek kormányszerkezete | 73 |
| Nehéz a kormányzás | 73 |
| A kormánykerék rángat | 73 |
| A mellső kerekek szitálnak | 74 |
| Nagy a kormánykerék holtjátéka | 74 |
| Merev a kormányszerkezet | 74 |
| A mellső gumiabroncsok rendellenesen kopnak | 74 |
| Lánctalpas járművek kormányszerkezete | 75 |
| Ferdén halad a jármű | 75 |
| A jármű rángatva fordul | 75 |
| A jármű nem fordul | 75 |
| Fékberendezés | 75 |
| Fékezéskor a jármű oldalra húz | 75 |
| A féket csak nagy erővel lehet működtetni | 76 |
| Változó a fékhatás | 76 |
| A fékdobok melegszenek | 76 |
| A kerekek menet közben blokkolnak | 77 |
| A fékpedál nem tér vissza alaphelyzetébe | 77 |
| A kézifék nem fog | 77 |
| A kéziféket nem lehet rögzíteni | 77 |
| A járművek villamos berendezésének gyakoribb üzemzavarai és elhárításuk | 78 |
| A dinamó nem tölt vagy kicsi a töltőáram | 78 |
| Az ampermérő mutatója ingadozik (a töltőáram erőssége változik) | 79 |
| A generátor zajos vagy kopog | 79 |
| Az akkumulátor kimerült | 80 |
| Az akkumulátor gyorsan kisül | 81 |
| Az akkumulátor túl van töltve | 81 |
| Az akkumulátor pólusai és a kábelsaruk bemaródtak | 81 |
| Bekapcsoláskor nem forog az önindító | 82 |
| Az önindító forgórésze jár, de az indítófogaskerék nem ugrik be | 82 |
| Az indítófogaskerék nem ugrik vissza | 82 |
| Az önindító nem forgatja meg a motort | 83 |
| Nem izzik az izzógyertyák ellenőrző ellenállása | 83 |
| Az ellenőrző ellenállás pillanatok alatt felizzik | 83 |
| Egyetlen izzó sem izzik | 83 |
| A traktorok hidraulikus emelőberendezésének gyakoribb üzemzavarai és elhárításuk | 85 |
| A függesztett munkagépet nem lehet felemelni | 85 |
| A függesztett munkagép akadozva emelkedik | 85 |
| A munkagép nem marad meg felemelt helyzetben | 86 |
| A munkagép gyorsan süllyed | 86 |
| Az elosztó kapcsolókarjai emelés vagy süllyesztés után nem térnek automatikusan vissza a semleges helyzetbe | 87 |
| Az emelőberendezésből hamar elfogy az olaj | 87 |
| Az olajtartály beöntőnyílásán keresztül hab és olaj dobódik ki | 87 |
| Túlzottan melegszik az olaj | 88 |
| Az olajszivattyú hajtása zörög | 88 |
| Rejtett hibák | 89 |
| Átfúj a szelep | 91 |
| Belefúj a motor a kipufogócsőbe | 93 |
| Belefúj a motor a víztérbe vagy a hűtőbe | 95 |
| Belevegősödik a tüzelőanyagrendszer | 100 |
| Egyenlőtlenül jár a motor | 109 |
| Fék | 121 |
| Füst jön a forgattyúházból | 123 |
| Füstöl a motor | 124 |
| Gázolaj kerül a forgattyúházba | 130 |
| Gyújtászavar | 132 |
| Hajtómű | 135 |
| Hidraulika | 139 |
| Hűtőrendszer | 145 |
| Hűtővíz a kenőolajban | 151 |
| Hűtővíz az égési térben | 155 |
| Hűtővízfolyás | 156 |
| Idegen hang, fémes kopogás | 159 |
| Iránytartási hiba | 164 |
| Kenési zavarok | 168 |
| Kenőolaj kerül más rendszerbe | 173 |
| Kenőolaj-szivárgás | 177 |
| Kopog a Diesel-motor | 180 |
| Kormányszerkezet | 181 |
| Megáll a motor | 185 |
| Megszalad a motor | 192 |
| Megszorul a motor | 196 |
| Melegszik a motor | 198 |
| Nem mozdul a traktor | 200 |
| Nem működik egy vagy több henger | 201 |
| Nem, vagy csak akadozva fordul át a motor | 206 |
| Nem, vagy nehezen indul a motor | 211 |
| Pótkocsi | 217 |
| Ráz a motor | 219 |
| Sebességváltó | 220 |
| Szabálytalan a motor járása | 225 |
| Teljesítménycsökkenés | 228 |
| Tengelykapcsoló | 237 |
| Tüzelőanyag-rendszer | 245 |
| Villamos hálózat | 249 |
| Visszalő a motor a karburátorba | 255 |
| Még néhány nélkülözhetetlen ismeret | 257 |
| A hiba oka lehet | 259 |
| Technológiai hiányosság | 259 |
| Szerelési hiányosság | 260 |
| Üzem közbeni változás | 261 |
| Karbantartási hiányosság | 262 |
| Ideiglenes javítás | 262 |
| Segít a hiba megtalálásában | 262 |
| Csökkenti a hibalehetőséget | 263 |