A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tantervek külföldön

Részletek Anglia, Dánia, Németország, Norvégia és Új-Zéland nemzeti tanterveiből, törvényeiből

Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 250 oldal
Sorozatcím: A Tantervelmélet forrásai
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-682-404-5
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalóval, tartalomjegyzékkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Sorozatunk 1983-ban indult az akkori OPI Tantervelméleti osztályának kiadványaként, s célul tűzte ki, hogy megismerteti olvasóit múltunk jelentősebb tantervtörténeti forrásaival, a neveléstudomány... Tovább

Előszó

Sorozatunk 1983-ban indult az akkori OPI Tantervelméleti osztályának kiadványaként, s célul tűzte ki, hogy megismerteti olvasóit múltunk jelentősebb tantervtörténeti forrásaival, a neveléstudomány meghatározó személyiségeinek a témára vonatkozó megnyilatkozásaival, régebbi hazai tanterveink bemutatásával, a különböző szakmai műhelyek szellemi arculatával, s néhány külföldi elméleti törekvéssel. Az Értékelési Központ folytatja ezt a hagyományt, és a sorozat 15. kötetéhez érkezve, külföldi nemzeti tantervek bemutatásával, újabb színnel gyarapítja azt. Reméljük, hogy olvasótáborunk így tovább bővül a gyakorló pedagógusok körével is, elősegítve jobb tájékozódásukat, szakmai ismereteiknek a mai kor számára megfelelő kibővülését, s ennek nyomán aktívan részt vesznek majd a helyi tantervek készítésében. Vissza

Tartalom

SZEBENYI PÉTER: TANTERVFAJTÁK KÜLFÖLDÖN (Bevezető) VII
1. ANGLIA ÉS WALES NEMZETI TANTERVE 1
A fordító bevezetője 3
TERMÉSZETTUDOMÁNYOK 4
KÖVETELMÉNYTERÜLETEK 4
2. ANGLIA ÉS WALES NEMZETI TANTERVE 29
TÖRTÉNELEM 31
A fordító bevezetője 31
KÖVETELMÉNYTERÜLETEK, KÖVETELMÉNYEK ÉS TANÍTÁSI
PROGRAMOK AZ 1-4. SZAKASZBAN. (A TÖRTÉNELEM ISMERETE
ÉS MEGÉRTÉSE. ÉRTELMEZÉSE. A TÖRTÉNELMI FORRÁSOK
HASZNÁLATA) 31
ÁLTALÁNOS KÖVETELMÉNYEK A TANÍTÁSI PROGRAMOKHOZ 38
TANÍTÁSI PROGRAM -1. szakasz (1-3. követelményszint) 38
Tananyag-egységek 39
TANÍTÁSI PROGRAM - 2. szakasz (2-5. követelményszint) 40
Tananyag-egységek. Törzsanyag 42
Tananyag-egységek. Kiegészítő anyag 47
TANÍTÁSI PROGRAM - 3. szakasz (3-7. követelményszint) 49
Tananyag-egységek. Törzsanyag 52
Tananyag-egységek. Kiegészítő anyag 56
TANÍTÁSI PROGRAM - 4. szakasz (4-10. követelményszint) 1. modell 58
Tananyag-egységek. Törzsanyag 60
TANÍTÁSI PROGRAM - 4. szakasz (4-10. követelményszint) 2. modell 63
Tananyag-egységek. Kiegészítő anyag 63
3. ANGLIA ÉS WALES NEMZETI TANTERVE
TECHNIKA-INFORMATIKA 65
A fordító bevezetője 67
TECHNIKA 67
KÖVETELMÉNYTERÜLETEK 67
TANÍTÁSI PROGRAMOK A TERVEZÉSI ÉS TECHNIKAI
KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSÉHEZ 85
Tanítási program az I. szakasz számára. 1-3. szint (5-7 éves kor) 86
INFORMATIKA 93
KÖVETELMÉNYTERÜLETEK ÉS KÖVETELMÉNYEK AZ INFORMATIKAI KÉPESSÉGEK TERÜLETÉN 93
5. Informatikai képességek 93
TANÍTÁSI PROGRAMOK AZ INFORMATIKAI KÉPESSÉGEK
FEJLESZTÉSÉRE (1-4. szakasz, 1-10. szint, 5-16 éves kor) 99
4. EISLER OTTÓ: A DÁN OKTATÁSI RENDSZER ÉS A TANTERVEK 107
Bevezető 109
I. A NÉPISKOLAI TÖRVÉNY ÉS TÖRVÉNYJAVASLAT 110
II. TANTÁRGYI TANTERVEK 121
Történelem 122
Számtan-matematika 124
III. A GIMNÁZIUMI TŐRVÉNY ÉS A MINISZTERI RENDELETEK 126
IV. A TANTERV TANTÁRGYI UTASÍTÁSAI 137
V. EGYÉB ISKOLÁK ÉS ISKOLATÍPUSOK 142
5. NÉMETORSZÁG (HESSENI KERETTANTERV)
MATEMATIKA 153
A) ÁLTALÁNOS RÉSZ 155
1. Az alsófokú matematikaoktatás általános tanulási céljai 155
2. Az oktatás megszervezésének didaktikai alapelvei 155
3. Bevezetés a témakörökbe 165
B) AZ ÉVFOLYAMOK MUNKÁJÁRÓL 172
1.3. Geometria (1. osztály) 172
2.3. Geometria (2. osztály) 175
3.3. Geometria (3. osztály) 178
4.3. Geometria (4. osztály) 184
Táblázat: A hesseni oktatási rendszer 192
6. NORVÉGIA. TANTERVI ALAPELVEK
(17.) TANTÁRGYI TANMENETEK ÉS INTEGRÁLT OKTATÁS 193
A TANTÁRGYI TANMENETEK SZERKEZETE 195
A TANANYAGBAN VALÓ ELŐREHALADÁS 196
7. NORVÉGIA. TANTERVI ALAPELVEK
(30.) TERMÉSZETTUDOMÁNY 201
CÉLOK 203
A TANANYAGBAN VALÓ ELŐREHALADÁS 204
TANÍTÁSI MÓDSZEREK 205
FŐBB TÉMÁK ÉS TÉMAKÖRÖK 208
8. NORVÉGIA. TANTERVI ALAPELVEK
(33.) TESTNEVELÉS 217
CÉLKITŰZÉSEK 219
TANANYAGBAN VALÓ ELŐREHALADÁS 219
SEGÉDESZKÖZÖK 220
TANÍTÁSI MÓDSZEREK 221
FŐBB TÉMÁK ÉS TÉMAKÖRÖK 223
9. ÚJ-ZÉLAND NEMZETI TANTERVE (Rövidített vázlat) 229
TANTERVI ALAPELVEK 231
TANTERVI TÉMAKÖRÖK 234
SZINTEK SZERINTI TANTERVI KÖVETELMÉNYEK 239
Összefoglaló 247
Abstract 248
Contents 249
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tantervek külföldön Tantervek külföldön Tantervek külföldön

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
1.980 Ft
740,-Ft 50 25
9 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Tantervek külföldön Tantervek külföldön Tantervek külföldön

A borító kissé foltos.

Állapot:
1.980 Ft
1.480,-Ft 25
18 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv