| Előszó | 5 |
| Az Otto-motorok égésfolyamata | 11 |
| Égés a motor hengerében | 11 |
| Az Otto-motorok tüzelőanyagai | 14 |
| Kopogás | 15 |
| Az Otto-motorok keverékképzése | 17 |
| Az Otto-motor szabályozása | 17 |
| Gyújtás, gyújtási időpont, gyújtógyertyák | 18 |
| Különféle égésterek és jellemzőik | 23 |
| A porlasztók működési elve | 25 |
| A porlasztók története | 25 |
| Az egyfúvókás porlasztó | 26 |
| Kiegyenlítő fúvókás porlasztó | 27 |
| Féklevegő-fúvókás porlasztó | 27 |
| Rugalmas, változó keresztmetszetű légtorkú porlasztó | 28 |
| A fúvóka keresztmetszetét változtató, redukció-tűs porlasztó | 29 |
| A fúvóka és a légtorok keresztmetszetét egyidejűleg változtató porlasztó | 29 |
| A korszerű porlasztók felépítése és működési elve | 30 |
| Korszerű porlasztók | 30 |
| A különféle porlasztási rendszerek | 30 |
| A porlasztók szerkezeti megoldásai | 30 |
| A porlasztó szerkezeti elemeinek felépítése, működésük, a méretek meghatározása | 33 |
| A porlasztók részei, feladatuk, működésük | 33 |
| Az úszóház | 33 |
| Az indító berendezés | 33 |
| Az üresjárati berendezés | 38 |
| Főfúvóka-rendszerek | 40 |
| Gyorsító rendszerek, gyorsító szivattyúk | 43 |
| Dúsító rendszer | 48 |
| Magassági korrektor | 50 |
| Depressziós előgyújtás-szabályozó csatlakozás | 50 |
| Fordulatszám-szabályozók | 51 |
| Üresjárati keverék-előmelegítő | 51 |
| A porlasztó szerkezeti elemeinek jelölése | 52 |
| A berlini porlasztógyár jelölései | 52 |
| A Solex porlasztógyár jelölései | 52 |
| Túlfogyasztás, a porlasztó hibái, üzemzavarok | 54 |
| A túlfogyasztás okai | 54 |
| Túlfogyasztás előidéző porlasztóhibák | 57 |
| Üzemzavarok | 60 |
| A hideg motor nehezen indul | 60 |
| A meleg motor nehezen indul | 60 |
| Rossz az üresjárat | 60 |
| A motor gyorsítóképessége nem kielégítő | 61 |
| Alacsony végsebesség | 61 |
| A motor teljesítménye nem kielégítő | 61 |
| A motor túlmelegszik | 61 |
| A motorból csilingelő hang hallatszik | 61 |
| Benzindús keverék | 62 |
| Benzinszegény keverék | 62 |
| A motor "visszalő" a porlasztóba | 62 |
| Durrogás a kipufogódobban | 62 |
| Túlfogyasztás | 62 |
| Egyes porlasztótípusok gyakran előforduló hibái | 63 |
| K-22 típusú porlasztók (Pobjeda, Warszawa, GAZ-51, Volga) | 63 |
| BVF porlasztók | 64 |
| FSO G-35 (Warszawa) | 64 |
| Solex porlasztók | 65 |
| Hibakeresés és elhárítás | 65 |
| A fogyasztás ellenőrzése, porlasztóvizsgálat, porlasztóbeállítás | 66 |
| Fogyasztásmérés, fogyasztásmérési eljárások | 66 |
| A gépkocsi előkészítése | 67 |
| Mérőtartályos mérés | 67 |
| Mérés elektromos fogyasztásmérővel | 68 |
| Mérés elektromos fogyasztásmérővel | 68 |
| Kipufogógáz--analizátor | 68 |
| Porlasztóvizsgáló próbapadok | 70 |
| Solex-porlasztóbeállító próbapad | 71 |
| Lengyel gyártmányú próbapad | 71 |
| A porlasztóbeállítás segédeszközei | 72 |
| Átfolyásmérő készülékek | 73 |
| Úszóházban levő szintmagasság ellenőrzése | 74 |
| Rugalmas légtorok ellenőrzése | 76 |
| Végfordulatszabályozók ellenőrzése és beállítására szolgáló készülékek | 79 |
| A benzinszivattyú (A, C. pumpa) | 81 |
| Az előforduló hibalehetőségek | 83 |
| A. C. pumpák ellenőrzése | 84 |
| Egyes porlasztótípusok részletes ismertetése | 87 |
| Opel esőáramlású porlasztó (az összes Oper gyártmányú gépkocsikhoz) | 87 |
| Jikov 26 SOP és 32 SOP esőáramlású porlasztó (Skoda 440, 445, Tatraplan, Tatra 603) | 89 |
| "SU" porlasztó (Rolls-Royce, Jaguár, M. G. Morris, Sunbeam, Volvo gépkocsik) | 91 |
| Weber 22 DRS típusú porlasztó (Fiat gépkocsik) | 93 |
| FSO G-35 porlasztó (Warszawa) | 94 |
| BVF porlasztók (NDK) | 95 |
| BVF Típ F 363 (Warszawa, Garant) | 95 |
| BVF Typ H 321 és H 362 (Wartburg) | 98 |
| BVF Typ 28 HBI-1 és HB2-1 (Trabant) | 99 |
| Szovjet porlasztók | 100 |
| K-113 (Sirály) | 100 |
| K-44 porlasztó (Moszkvics) | 103 |
| K-49 porlasztó (Moszkvics 407) | 104 |
| K-82 porlasztó (Zil 164) | 106 |
| K-22-A porlasztó (Pobjeda, Warszawa, Volga9 | 108 |
| K-105 porlasztó (Volga) | 110 |
| Zenith porlasztó (NSZK) | 111 |
| Rochester 4 GC porlasztó (USA, Chevrolet) | 116 |
| Solex porlasztók | 119 |
| Solex Typ 32 PAATI | 119 |
| Solex Typ 32 PAIAT és 32 PAITA | 123 |
| Solex Typ 28 PCI (Ford Taunus, Volkswagen) | 130 |
| Solex Typ 26/28 VFIS (Ford, Tempo, Volkswagen) | 132 |
| Solex Typ 32 PICB, 32 PICB-1, 32 PICBA porlasztók (Borgward, Ford, Porsche) | 134 |
| Legújabb porlasztótípusok | 138 |
| Solex Typ 28 PICT (Volkswagen 1200) | 138 |
| Solex Typ 32 PHN (Volkswagen 1500) | 139 |
| Solex Typ 32 PBIC (Simca 1000) | 140 |
| Solex Typ 32 PBICT (Simca-Aronde) | 142 |
| Solex Typ 28 IDT (Renault SCV) | 142 |
| Solex Typ 22 IDS (Renault R-4) | 143 |
| Solex Typ 30 PICS (Citroen AMI-6) | 143 |
| Weber Typ 22 IM (Fiat-Zastava 600) | 144 |
| Weber Typ 28 ICP (Fiat-Zastava 600D) | 145 |
| Weber Typ 28/32 DCD (Fiat 1300-1500) | 146 |
| JIKOV 30 SSOP (Tatra 603) | 147 |
| JIKOV 32 SOPc (Skoda Felicia) | 149 |
| Rochester "BC" (Chevrolet) | 149 |
| Rochester "H" (Chevrolet Corvair) | 151 |
| Zenith Stromberg "CD" (Triumph) | 152 |
| Zenith WIA - WIP (Ford Zodiac) | 153 |
| Weber 32 ICS (Steyer-Puch 500 DL, 700 C, 700 AP, -APL Haflinger) | 155 |
| Solex 26 DITS (Renault-R, 4L 750 cm3), - R. 45 (850 cm3) | 158 |
| Solex 26 CBI (Citroen 26 CV - 425 cm3) | 159 |
| Solex 32 PDSIT-1 (Ford 17M, Ford MP3, BMW 1,5-1,8) | 161 |
| Zenith 35/40 INAT | 164 |
| Solex 32 PDIST (Renault-R.8) | 169 |
| Solex 32 PBICA (Peugeot 402, -403, -404) | 171 |
| Adat és beállítási táblázatok | 173 |
| Irodalom | 219 |