1.116.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Horthy Miklós híd

1933-1937/A budapesti borárostéri Horthy Miklós Dunahíd építkezésének ismertetése

Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 30 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 16 cm x 24 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kiadói papírborítóban, zsinórbefűzéssel. A M. Kir. Kereskedelem- és Közlekedésügyi Minisztérium tervei alapján és irányitása mellett épitették: Zsigmondy Béla R. T., Fábián, Somogyi és György okl. mérnökök, alépítményi vállalkozók, Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak vasszerkezeti vállalkozó. 26 fekete-fehér, egész oldalas fotóval illusztrálva, melyek kronológikus sorrendben bemutatják az építkezés fázisait. Nyomtatta az Athenaeum, Budapest.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a kötetből:

A BUDAPESTI BORÁROSTÉRI HORTHY MIKLÓS DUNAHÍD ÉPÍTKEZÉSÉNEK ISMERTETÉSE

A borárostéri Dunahíd építésének kérdésével az illetékes körök már a háború előtt foglalkoztak.... Tovább

Előszó

Részlet a kötetből:

A BUDAPESTI BORÁROSTÉRI HORTHY MIKLÓS DUNAHÍD ÉPÍTKEZÉSÉNEK ISMERTETÉSE

A borárostéri Dunahíd építésének kérdésével az illetékes körök már a háború előtt foglalkoztak.
A megvalósítás felé vezető első komoly lépést azonban 1930 elején tette meg a kereskedelemügyi minisztérium azáltal, hogy a híd terveinek elkészítésére tervpályázatot hirdetett. A tervpályázatra a kötött feltételek miatt csak lánc-, ív- és hasonló szerkezetű hídtervek érkeztek be. A tervpályázat elbírálása után több oldalról, ezek között neves esztétikusaink részéről is az a kívánság nyilvánult meg, hogy a hídnak pálya fölé kiemelkedő vasszerkezete lehetőleg ne legyen. Hogy ilyen típusú hidat lehessen építeni, a kereskedelemügyi minisztérium hídosztálya a tervpályázati feltételek egyes pontjait revízió alá vette, azokat az érdekelt hatóságok és szakértők bevonásával módosította és maga kezdett foglalkozni a felsőpályás híd kérdésével. így alakult ki dr. Álgyay-Hubert Pál - akkor miniszteri műszaki tanácsos - elgondolása alapján a híd mai alakja, a háromnyílású rácsos gerendatartó. Időközben, 1930. évi március hó i-én a törvényhozás az 1930. évi XI. törvénycikkel a Kormányzó Úr Őfőméltóságának 10 éves országlása emlékéül elrendelte a híd építését s az építendő hidat »Horthy Miklós-híd«-nak nevezte el. Ugyanezen év nyarán a hídosztály tervét a minisztertanács kivitelre elfogadta. A híd részletes tervezését is a hídosztály végezte; a fontosabb kérdések elbírálására pedig az ország nevesebb szakértőiből egy külön bizottság, a Dunahídépítési Bizottság alakult.
A hídépítés költségeinek fedezetéről az 1931. évi XIII. törvénycikkben történt intézkedés a Székesfővárosi Dunahídalap létesítése útján, melyet a törvény a kereskedelemügyi miniszter rendelkezése alá utalt.
Az alépítményi munkákra 1931. évben volt az első nyilvános versenytárgyalás, azonban a közben beállott gazdasági összeomlás miatt az alépítményi munkát megkezdeni nem lehetett, bár a vasszerkezet gyártása igen lassú ütemben 1932-ben megindult. Végre 1933. év nyarán az alépítményi munkák - újabb kiírás alapján - megkezdődhettek és a munka erős lendülettel lépett a megvalósulás útjára. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem