A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A tanulási folyamat differenciálásának elvei és gyakorlata

Feldolgozási program pedagógus továbbképzés számára

Szerző
Lektor

Kiadó: Fővárosi Pedagógiai Intézet-Iskolafejlesztési Alapítvány-OKI Iskolafejlesztési Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 94 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-501-139-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv (vagy füzet), amelyet Ön most a kezében tart, műfaját tekintve FELDOLGOZÁSI PROGRAM.
Tartalmát tekintve három fő elemből építkezik:
1. Szakirodalmi válogatásból, azaz a témához kapcsolódó... Tovább

Előszó

A könyv (vagy füzet), amelyet Ön most a kezében tart, műfaját tekintve FELDOLGOZÁSI PROGRAM.
Tartalmát tekintve három fő elemből építkezik:
1. Szakirodalmi válogatásból, azaz a témához kapcsolódó könyvek és cikkek részleteiből, amelyek - a kötet összeállítójának véleménye szerint - a legfontosabb információkat tartalmazzák;
2. feladatokból illetve kérdésekből, amelyek Önnek szólnak, azzal a céllal, hogy az olvasottak átgondolásában, saját vonatkozó tapasztalatainak mozgósításában segítsék és orientálják Önt;
3. a szerző által fogalmazott összekötő szövegből, amely mindenek előtt mintegy logikai kötőanyagul kíván szolgálni a kiválogatott idézetek között, egyúttal azonban tartalmazza - bár némileg és szándékosan visszafogottan - a szerző álláspontját a felvetett szakmai kérdésekben és azok oktatáspolitikai vonatkozásaiban.
Vissza

Tartalom

LORÁND Ferenc: A DIFFERENCIÁLÁS MINT SZÜKSÉGSZERŰSÉG.
Gondolatok egy módszertani továbbképzés elé 5
ELŐSZÓFÉLE a tanfolyam résztvevőihez 9
ADOTTSÁG - KÉPESSÉG - TEHETSÉG 11
Adottság - rátermettség - hajlam 11
Képesség 13
Tehetség 15
Általános tehetség - intelligencia vagy kreativitás 18
A TEHETSÉGGONDOZÁS STRATÉGIAI ELLENPONTJAI 24
Szükség van-e külön tehetséggondozásra? 24
Mikor ismerhető fel a tehetség? 25
MIÉRT VAN SZÜKSÉG DIFFERENCIÁLÁSRA? 28
A differenciálás pedagógiai funkciója 29
A DIFFERENCIÁLÁS FOGALMI KORLÁTAI 31
Differenciálás az iskola teljes tevékenységrendszerében 32
A DIFFERENCIÁLÁS SZINTJEI ÉS SZÍNTEREI A TANULÁSSZERVEZÉSBEN 34
A differenciálás szintjei 34
Didaktikai differenciálás 35
A differenciálás szintjei 36
A TANULÓKBÓL VALÓ KIINDULÁS 38
Szituáció - és/vagy teszt 41
Megfigyelési szempontok 42
DIFFERENCIÁLÁS A MUNKAFORMÁK SZERINT 44
Frontális oktatás 44
Páros munka 45
Csoportmunka 48
• A tananyag előkészítése a csoportmunkára 52
• Csoportképzés 53
• A csoporton belüli kooperativitás pedagógiai jelentősége 56
• Csoportlétszám 59
• A pedagógus tevékenysége a csoportmunka folyamatában 59
• Szociálpszichológiai aspektusok 61
Egyéni munka 62
DIFFERENCIÁLÁS TANULÓCSOPORTOK KÉPZÉSE ÚTJÁN 66
A heterogén összetételű csoportszervezés dominanciájáról 66
Homogén csoportok képzés? a heterogén alapegység talaján 67
Teljesítményi szintek szerinti differenciálás 70
ÉRDEKLŐDÉS SZERINTI DIFFERENCIÁLÁS 75
AZ ISKOLASZERKEZET EGÉSZÉRE KIHATÓ DIFFERENCIÁLÁSI MÓDOK 77
A team-oktatás 77
A team-kiscsoportos modell 78
Differenciálás a Jena-plan iskolában 79
Differenciálás a komprehenzív iskolákban 82
DIFFERENCIÁLÁS - DIFFERENCIÁLT KÖRNYEZETBEN 84
IRODALOMJEGYZÉK 89

Hortobágyi Katalin

Hortobágyi Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hortobágyi Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv