A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Televíziós ismeretek

Szerző

Kiadó: Média Hungária Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 151 oldal
Sorozatcím: Modern Média
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-003-270-8
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv a modern médiákkal foglalkozó új tankönyvcsalád első kötete. Alapjául egy 1995-ös, sokszorosított formában megjelent jegyzet szolgál, melynek újraolvasásakor kiderült, hogy az 1995-ben... Tovább

Előszó

Ez a könyv a modern médiákkal foglalkozó új tankönyvcsalád első kötete. Alapjául egy 1995-ös, sokszorosított formában megjelent jegyzet szolgál, melynek újraolvasásakor kiderült, hogy az 1995-ben még korszerűnek gondolt írás mára már elavult, csakúgy mint azok a technikák és kommunikációs eszközök, melyekről szó esik benne. 1995-ben a kereskedelmi televíziók Magyarországon még nem is léteztek. A média1 bonyolult világát szabályozni hivatott médiatörvény - melyet a mostani könyvben külön fejezetben taglalunk - még csak elkeseredett vitákban érlelődött, még nevében sem létezett az ORTT, és a televíziós világot mára már alaposan megreformáló internetkultúrának is csak csíráit lehetett látni. Alig fél évtized alatt minden gyökeresen megváltozott, és a kínálat növekedésével változni kezdtek a műsortípusok és - tartalmak is. Nagy jövőt e mostani könyv időtállóságának sem jósolhatunk, de bízunk abban, hogy a múltat és jelent jól mutatja be, hogy a jövőkép felvázolása során is helyes irányokat jelöl meg, és a könyvben használt televíziós alapfogalmak és ismeretek alkalmazhatóak lesznek a gyorsan változó új médiavilágban is. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 1
TELEVÍZIÓS MODELLEK 3
Európa és az Egyesült Államok 4
A duális modell Európában 6
A kulturális televízió megjelenése az Egyesült Államokban 7
A televíziózás Közép-Kelet-Európában 10
A magyar televíziózás története 11
Az elektronikus média szabályozása 17
Az 1996/1.-es törvény a rádiózásról és televíziózásról 19
NÉZŐK ÉS NÉZETTSÉG 23
A közönség mérése 26
A REKLÁMTORTA 29
Kereskedelem, politika, televízió 30
Reklámok a képernyőn 32
Szponzorálás 33
MŰSORSZERKESZTÉS 35
Agresszív és hagyományos modellek 37
Tervezés 39
Promóciós műsorok 41
Tematikus csatornák 43
TELEVÍZIÓS MŰSORTÍPUSOK 45
Tévék és műsorok 46
INFORMÁCIÓS MŰSOROK 49
Néző és olvasó 51
A hangos hír stílusjegyei 52
Kép és szöveg 54
Infotainment 55
A vizuális hatás 56
A „hangharapás" veszélyei 59
Nem szavakkal történő kommunikáció 61
A TELEVÍZIÓS ÚJSÁGÍRÓ 63
A televíziós újságírás kollektív tevékenység 65
Tudásanyag 66
Kérdések és válaszok 67
Általános riporter, szakriporter 68
Hírműsorok vezetése 70
Stúdióriportok és magazinműsorok 72
Élőadások 73
Felvett vagy „konzerv"-műsorok 75
FILMMŰSOROK 77
Filmválogatás 81
A sorozatok 83
A sorozatok ára 87
A tévé és a sorozatok 89
Sorozattípusok 91
KULTURÁLIS ÉS OKTATÁSI MŰSOROK 95
A tévé és az iskola 98
GYERMEKMŰSOROK 101
SPORTMŰSOROK 105
A sportriporterek 108
SZÓRAKOZTATÓ MŰSOROK 109
Vetélkedők 111
A talk-show 113
A TELEVÍZIÓS SZEMÉLYISÉG 117
Egy XX. századi foglalkozás 120
„Rokonok" 122
Szerepjátszás 123
Hogyan kerül valaki képernyőre? 127
Hasznos tanácsok a már munkához jutottaknak 130
FÜGGELÉK 143
Viszlát Gutenberg? 144
Viszlát Marconi? 146
A néző televíziója avagy a harmadik modell 148
A televízió mítosza 150

Horvát János

Horvát János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Horvát János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv