kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Dacia Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Kolozsvár |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 255 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 11 |
Oktatásszemlélet és szemléletváltás | 15 |
A didaktika fogalma, tárgya, értelmezése és problematikája | 15 |
A didaktika fogalma tárgya és a hagyományos oktatáselmélet korlátai | 15 |
A tanulás - mint didaktikai tevékenység - strukturális és relációs elemei | 21 |
Szemléletváltás és korszerűsítés | 31 |
A tudomány és a tudománymetodológia fejlődése | 31 |
A tudományok fejlődése és a szemléletváltás szükségessége | 31 |
A rendszerszemlélet mint tudománymetodológiai paradigma | 44 |
A szummatív-atomisztikus szemléletmód | 44 |
A rendszer fogalma | 46 |
Rendszer, rend és rendezetlenség | 48 |
A rendszerek osztályozása | 53 |
A rendszer és struktúra egyetemessége | 71 |
A strukturál-szisztemikus feltárásmód metodológiai mozzanatai | 73 |
A didaktika mint szabályozható és önszabályozó nyílt rendszer | 79 |
Az oktatási rendszer struktúrája | 79 |
Az oktatás gyakorlatának és elméletének - mint társadalmi alrendszernek - általános sajátosságai | 79 |
Az oktatási rendszer és alrendszereinek strukturális elemei | 84 |
Az oktatási alrendszerek relácionális elemei | 92 |
Az oktatási rendszer dinamikája | 98 |
Az oktatási alrendszerek ciklikus dinamikája | 98 |
Az oktatási rendszer dinamikájának hatékonysága | 103 |
Az oktatási tevékenység fejlődésének dinamikája | 106 |
A didaktikai alapelvek mint a megismerő-tevékenység dinamikáját vezérlő és szabályozó tényezők | 113 |
A rendszerszemléletű didaktikai technológia metatudományos premisszái | 126 |
Műveletesítés (operacionalizálás) és algoritmizálás | 126 |
Az objektív valóság operacionáltságának egyetemessége | 126 |
Az ember által létrehozott rendszerek műveletesítése | 128 |
A művelet és műveletesítés pszichológiai vetületei | 130 |
Gondolkodás és műveletesítés viszonya a didaktikai megismerésben | 132 |
Az oktatási rendszer műveletesítése | 134 |
Az operacionalizálás és az algoritmizálás viszonya | 136 |
Modell és modellezés | 139 |
A modell és modellezés gnoszeológiai értelmezése | 139 |
A modell és modellezés dinamikája a kutatás és termelés egységének vetületében | 141 |
Az objektum, modell és a megismerő alany viszonya | 146 |
A modellek osztályai | 149 |
A modell-osztályok közötti dimenzióváltás a megismerés folyamatában | 156 |
A modellek funkciói és szerepe az ember megismerő, alkotó és átalakító tevékenységében | 163 |
A rendszerszemléletű didaktikai technológia struktúrája és dinamikája | 167 |
A szisztemikus didaktikai technológia struktúrája és vektorialitása | 167 |
A pedagógiai és didaktikai technológia viszonya | 167 |
A didaktikai technológia struktúrája | 168 |
A didaktikai technológiák hierarchikus szintjei | 171 |
A didaktikai technológiák kidolgozásának kritériumrendszere és irányultsága | 175 |
Rendszerszemléletű didaktikai céltaxonómia kidolgozásának elvi és technológiai problémái | 178 |
A személyiség szummatív felfogása a hagyományos pedagógia célkoncepciójában | 178 |
A céltaxonómia kidolgozásának metodológiai irányzatai | 180 |
Az általános nevelési céltaxonómia kidolgozásának alapvető technológiai kritériumai | 186 |
Az általános nevelési céltaxonómia technológiájának dinamikája és irányusltsága | 192 |
A rendszerszemléletű didaktikai céltaxonómia kidolgozásának kritériumai | 195 |
A didaktikai (nevelési) céltaxonómia alapvető funkciói | 198 |
A korszerű oktatási tartalom struktúrája és absztrakciós szintjei | 200 |
Az oktatási tartalom helye és szerepe a didaktikai technológia rendszerében | 200 |
A tudománylogika és tantárgylogika viszonya | 204 |
A céltaxonómia és az oktatási tartalom korrelációja | 205 |
A tantárgy tartalmi és formai absztrakciós szintjei | 208 |
Az oktatási módszerek mint a didaktikai megismerő tevékenység kivitelezésének paradigmatikus vetületei | 222 |
Az oktatási módszerek hagyományos és korszerű felfogása | 222 |
A didaktikai tevékenység struktúrája és a módszer viszonya | 224 |
Az oktatási módszerek alapvető funkciói | 227 |
A tanuláselméletek és a módszerek viszonya | 228 |
A didaktikai megismerés alapvető metodológiai paradigmái | 229 |
Az oktatási rendszer hatékonyságának felmérése, értékelése és korszerűsítése | 244 |
A hagyományos oktatásban megvalósuló ellenőrzés korlátai | 244 |
A hatékonyság felmérésének korszerűsítésére irányuló törekvések | 244 |
Az oktatási rendszer hatékonyságának felmérése és értékelése | 245 |
Az oktatási rendszer korszerűsítése a felmérés vetületében | 247 |
Könyvészet | 249 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.