1.035.065

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Korszerű oktatáselmélet

Rendszerelméleti didaktika

Szerző
Lektor

Kiadó: Dacia Könyvkiadó
Kiadás helye: Kolozsvár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó11
Oktatásszemlélet és szemléletváltás15
A didaktika fogalma, tárgya, értelmezése és problematikája15
A didaktika fogalma tárgya és a hagyományos oktatáselmélet korlátai15
A tanulás - mint didaktikai tevékenység - strukturális és relációs elemei21
Szemléletváltás és korszerűsítés31
A tudomány és a tudománymetodológia fejlődése31
A tudományok fejlődése és a szemléletváltás szükségessége31
A rendszerszemlélet mint tudománymetodológiai paradigma44
A szummatív-atomisztikus szemléletmód44
A rendszer fogalma46
Rendszer, rend és rendezetlenség48
A rendszerek osztályozása53
A rendszer és struktúra egyetemessége71
A strukturál-szisztemikus feltárásmód metodológiai mozzanatai73
A didaktika mint szabályozható és önszabályozó nyílt rendszer79
Az oktatási rendszer struktúrája79
Az oktatás gyakorlatának és elméletének - mint társadalmi alrendszernek - általános sajátosságai79
Az oktatási rendszer és alrendszereinek strukturális elemei84
Az oktatási alrendszerek relácionális elemei92
Az oktatási rendszer dinamikája98
Az oktatási alrendszerek ciklikus dinamikája98
Az oktatási rendszer dinamikájának hatékonysága103
Az oktatási tevékenység fejlődésének dinamikája106
A didaktikai alapelvek mint a megismerő-tevékenység dinamikáját vezérlő és szabályozó tényezők113
A rendszerszemléletű didaktikai technológia metatudományos premisszái126
Műveletesítés (operacionalizálás) és algoritmizálás126
Az objektív valóság operacionáltságának egyetemessége126
Az ember által létrehozott rendszerek műveletesítése128
A művelet és műveletesítés pszichológiai vetületei130
Gondolkodás és műveletesítés viszonya a didaktikai megismerésben132
Az oktatási rendszer műveletesítése134
Az operacionalizálás és az algoritmizálás viszonya136
Modell és modellezés139
A modell és modellezés gnoszeológiai értelmezése139
A modell és modellezés dinamikája a kutatás és termelés egységének vetületében141
Az objektum, modell és a megismerő alany viszonya146
A modellek osztályai149
A modell-osztályok közötti dimenzióváltás a megismerés folyamatában156
A modellek funkciói és szerepe az ember megismerő, alkotó és átalakító tevékenységében163
A rendszerszemléletű didaktikai technológia struktúrája és dinamikája167
A szisztemikus didaktikai technológia struktúrája és vektorialitása167
A pedagógiai és didaktikai technológia viszonya167
A didaktikai technológia struktúrája168
A didaktikai technológiák hierarchikus szintjei171
A didaktikai technológiák kidolgozásának kritériumrendszere és irányultsága175
Rendszerszemléletű didaktikai céltaxonómia kidolgozásának elvi és technológiai problémái178
A személyiség szummatív felfogása a hagyományos pedagógia célkoncepciójában178
A céltaxonómia kidolgozásának metodológiai irányzatai180
Az általános nevelési céltaxonómia kidolgozásának alapvető technológiai kritériumai186
Az általános nevelési céltaxonómia technológiájának dinamikája és irányusltsága192
A rendszerszemléletű didaktikai céltaxonómia kidolgozásának kritériumai195
A didaktikai (nevelési) céltaxonómia alapvető funkciói198
A korszerű oktatási tartalom struktúrája és absztrakciós szintjei200
Az oktatási tartalom helye és szerepe a didaktikai technológia rendszerében200
A tudománylogika és tantárgylogika viszonya204
A céltaxonómia és az oktatási tartalom korrelációja205
A tantárgy tartalmi és formai absztrakciós szintjei208
Az oktatási módszerek mint a didaktikai megismerő tevékenység kivitelezésének paradigmatikus vetületei222
Az oktatási módszerek hagyományos és korszerű felfogása222
A didaktikai tevékenység struktúrája és a módszer viszonya224
Az oktatási módszerek alapvető funkciói227
A tanuláselméletek és a módszerek viszonya228
A didaktikai megismerés alapvető metodológiai paradigmái229
Az oktatási rendszer hatékonyságának felmérése, értékelése és korszerűsítése244
A hagyományos oktatásban megvalósuló ellenőrzés korlátai244
A hatékonyság felmérésének korszerűsítésére irányuló törekvések244
Az oktatási rendszer hatékonyságának felmérése és értékelése245
Az oktatási rendszer korszerűsítése a felmérés vetületében247
Könyvészet249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv