1.034.221

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgókép- és médiaismeret 8.

Általános iskola 8. évfolyam

Szerző
Grafikus
Lektor
Fotózta

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím: Mozgókép- és médiaismeret
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-4975-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 00847. Fekete-fehér és színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A mozgókép- és médiaismeret tantárgy egyrészt az audiovizuális környezet kódjaival ismerteti meg a diákokat, erre építve a képi környezet alakítására, tudatos formálására, kritikus értékelésére tanít Másrészt a média rendszerét, megnyilvánulásait, műfajait mutatja be, ezzel a nyilvánosságban való részvétel felelősségét alakítja ki. A Mozgókép- és médiaismeret című, a 8. évfolyam számára készült könyv célja a képolvasás és a nyilvánosságban való biztosabb mozgás technikájának megismertetése.
A tankönyv törzsszövege a kerettanterv követelményeire épül: az elméleti részekben foglaltakat feladatok egészítik ki.
Felépítésében a mozgókép- és a médiaismeret anyaga, beszédmódja határozottan elkülönül egymástól, mégis szervesen egymásra épül. A tankönyv a mozgókép esetében támaszkodik a gyerekeknek a médiumokból - elsősorban a televízióból - nyert tapasztalataira, vagyis az egyes problémák vizsgálatánál olyan feladatok is találhatók, amelyek arra ösztönzik őket, hogy az adott kérdést a... Tovább

Fülszöveg

A mozgókép- és médiaismeret tantárgy egyrészt az audiovizuális környezet kódjaival ismerteti meg a diákokat, erre építve a képi környezet alakítására, tudatos formálására, kritikus értékelésére tanít Másrészt a média rendszerét, megnyilvánulásait, műfajait mutatja be, ezzel a nyilvánosságban való részvétel felelősségét alakítja ki. A Mozgókép- és médiaismeret című, a 8. évfolyam számára készült könyv célja a képolvasás és a nyilvánosságban való biztosabb mozgás technikájának megismertetése.
A tankönyv törzsszövege a kerettanterv követelményeire épül: az elméleti részekben foglaltakat feladatok egészítik ki.
Felépítésében a mozgókép- és a médiaismeret anyaga, beszédmódja határozottan elkülönül egymástól, mégis szervesen egymásra épül. A tankönyv a mozgókép esetében támaszkodik a gyerekeknek a médiumokból - elsősorban a televízióból - nyert tapasztalataira, vagyis az egyes problémák vizsgálatánál olyan feladatok is találhatók, amelyek arra ösztönzik őket, hogy az adott kérdést a tömegkommunikáció világában is figyeljék meg. A médiaismeret gyakorlataiban a tanulóknak már használniuk kell azokat a fogalmakat, amelyeket a megelőző fejezetek bevezettek.
A szerző többszörös tantárgyi koncentrációval összekapcsolja az adott területeket a meglévő ismeretekkel. A tankönyvi anyag izgalmas világot mutat be, motiválja az olvasót az ismeretek élményszerű feldolgozására, egyúttal teljesíti a tantárgyi követelményeket is. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
A technikai képrögzítés alapjai 5
Kép és valóság 5
A fotó alaptulajdonságai 16
Olvassunk képeket! 18
A dokumentum és a manipulált kép 22
A mozgókép 25
A mozi élménye 25
A film születése 28
A mozgókép alaptulajdonságai 35
A mozgókép kettős természete 35
A beállítás 35
A montázs 40
A nézői figyelem irányítása 45
Dokumentumfilm és fikciós film 45
A mozgóképi elbeszélés 48
Történet és cselekmény 48
Beállítás és jelenet 50
A mise-en-scene és az elbeszélő montázs eszközei 50
Filmtér 51
Filmidő 53
Charlie figurája a térben 53
A tér- és időszervezés jellegzetességei a Volt egyszer egy vadnyugat című filmben 57
A mozgóképi szövegek rendszerezése 60
Médiumok, tömegkommunikáció 61
Bevezető 61
A kommunikáció 62
A tömegkommunikáció 68
A nyilvánosság 70
A modern nyilvánosság a technikatörténet tükrében: a könyvnyomtatástól az internetig 73
Az internet nyilvánossága 74
A média funkciói 74
A nyomtatott médium 77
A nyomtatott médium néhány jellegzetes szövegtípusa 77
A nyomtatott médium jellegzetes ábrázolási eszközei 78
A hír, a hírműsor 81
A reklám 86
A mediatizált közlésmód 90
Adó, vevő, üzenet 90
A befolyásolás technikái 93
Közszolgálati és kereskedelmi média 95
A valóság médiareprezentációja 96
Médiaszövegek rendszerezése - Összefoglaló kérdések 97
Kislexikon 98-112

Horváth Beáta

Horváth Beáta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Horváth Beáta könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv