1.035.046

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Feladatgyűjtemény 1. osztály

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A feladatgyűjteményekkel új típusú taneszközt adunk át a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelésben közreműködő pedagógusoknak. E kötet rendszeresen felépített tanulásához, amelyekhez nem volt... Tovább

Előszó

A feladatgyűjteményekkel új típusú taneszközt adunk át a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelésben közreműködő pedagógusoknak. E kötet rendszeresen felépített tanulásához, amelyekhez nem volt gazdaságos kifejleszteni a hagyományos taneszköztípusokat, (nyomtatott taneszközöket, audiovizuális taneszközöket, szemléltetőeszközöket). A feladatgyűjteményekkel programunk taneszközrendszere hiánytalanul átfogja a tantervi anyagban szereplő valamennyi tevékenységet.
A feladatgyűjtemények egyes feladatait a pedagógus a gyerekek képességeinek megfelelően módosíthatja (nehezítheti vagy könnyítheti). Egyszerűsítheti az utasítást, ha a feladatvégzés módját már ismerik a tanulók. Bővítheti az anyagot, ha több gyakorlásra van szükség. Az információs szövegek olvastatásához az iskolán kívüli önművelés tanulásához összeállított feladatokat a tanító a helyi lehetőségeknek megfelelően átalakíthatja.
A szerkesztők Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés5
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása7
A betűtévesztés javítása7
A betűkihagyás javítása12
Az újrakezdés és mást olvasás javítása14
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken15
Tájékoztató és felhívó feliratok olvasása15
A könyvtárhasználat tanítása osztály- vagy iskolakönyvtárban17
A teljes magyar ábécé megtanulása17
A betűrendbe sorolás megtanulása18
Címszavak keresése20
Szócikkek olvasása21
Gyermekkönyvek, gyermekfolyóiratok fedelén és címoldalon levő adatok olvasása24
A Kisdobos néhány rovatának megnevezése és olvasása27
A rádió és a televízió használatának tanulása28
Műsorkeresés28
Az intézményekhez kötött önművelés lakóhelyi lehetőségeinek bemutatása32
Művelődési intézmények meglátogatása az osztállyal32
Írás, helyesírás35
A helyesírás-tanulás megalapozása37
A helyesírás tanítása szavak másoltatásával és diktálás utáni íratásával37
A helyesírás tanítása szavak és mondatok másoltatásával, illetve diktálás utáni íratásával50
A szótagolás szerinti elválasztás gyakoroltatása56
Helyesírási hibák javításának tanítása57
Beszédművelés, kommunikáció, illem65
Helyesejtés-tanítás67
A légzéstechnika gyakorlása67
Hangadás gyakorlása magánhangzópárok, szópárok, szósorok utánmondásával71
Ajakartikuláció gyakorlása hangsorok utánmondásával, valamint szópárok utánmondásával és olvasásával72
Gyorsasági gyakorlatok végzése szótagsorok és nyelvtörők utánmondásával76
Ritmusgyakorlatok végzése szótagok, szavak olvasásával, jól ritmizálható gyermekversek utánmondásával, olvasásával78
Időtartam érzékeltetésének gyakorlása szósorok, szóoszlopok utánmondásával és olvasásával80
A hangsúlyozás gyakorlása szavak, szókapcsolatok és rövid (három-négy szavas) egyszerű mondatok utánmondásával és olvasásával82
A hangkapcsolatok ejtésének gyakorlása szavak olvasásával85
A hanglejtés gyakorlása rövid (három-négy szavas) egyszerű mondatok olvasásával86
A helyesejtési normákhoz igazodó versmondás tanítása88
Beszédfejlesztés, kommunikációtanítás94
Köszönés felnőtteknek és gyerekeknek94
Bemutatkozás felnőtteknek97
Megszólítás felnőttek és gyerekek körében103
A véleménynyilvánítás tanulása104
Elbeszélés élmény alapján kiscsoportos kommunikációban; a beszélgetés illemszabályainak tanulása105
Mesebefejezés meghallgatott meserészletek alapján106
Üzenetközvetítés tanítónak, szülőnek, gyereknek112
Hirdetés osztálytársaknak, a közlés felhívó funkciójának gyakorlására112
Állatok leírása kép alapján113
Személyek leírása külső testi jellemzők alapján114
A kapcsolatfelvétel viszonzásának és a rá vonatkozó illemszabályoknak a tanulása117
Személyi adatok közlése117
Szövegértés elbeszélő, leíró szövegek befogadása során: a kérdezés gyakorlása123
Az illem tanítása124
Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása128
Az étkezésre mint helyzetre, valamint az evésre vonatkozó illemszabályok tanítása131
A jó megjelenés illemszabályainak tanulása (a testi tisztaság, a ruházat tisztasága, rendezettsége)135
Irodalom143
Nem-verbális kommunikációs gyakorlatok végeztetése az irodalmi művek mimetizálásának előkészítésére145
Tevékenységek, cselekvések megfigyelése, eljátszása mozgással, testtartással145
Érzelmek kifejezésének gyakorlása arcjátékkal148
Tekintettel, gesztikulációval történő közlések gyakorlása148
Irodalmi élményszerzés irodalmi szövegek, reprodukáltatása és mimetizáltatása révén150
Végh György: Kleofás, a dedergő kis tojás150
Weöres Sándor: Ujjélvi mese152
Kormos István: A kevély kiskakas154
Móricz Zsigmond: Iciri-piciri162
Hidasmester, itthon vagy-e? (Népköltés)164
Danyiil Harmsz: Negyvennégy pici pinty (Fordította: Rab Zsuzsa)165
Virágéknál ég a világ (Népköltés; részlet)169
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv