1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szlovákiai iskolarendszer 2.

A Katedra Társaság reformtervezetei

Szerző

Kiadó: Lilium Aurum
Kiadás helye: Dunaszerdahely
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 144 oldal
Sorozatcím: Katedra Könyvek
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 80-8062-050-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Katedra Társaság reformtervezetei méltán nyerték el az olvasók tetszését. „A szlovákiai iskolarendszer" második kötete is komoly érdeklődésre számíthat. A kötet előnye, de egyben hátránya is,... Tovább

Előszó

A Katedra Társaság reformtervezetei méltán nyerték el az olvasók tetszését. „A szlovákiai iskolarendszer" második kötete is komoly érdeklődésre számíthat. A kötet előnye, de egyben hátránya is, hogy nagyon sok területet ölel fel. Foglalkozik pályaválasztással és ökológiával, új tanítási-tanulási módszerek bevezetésével és a tanuláson kívüli foglalkozások problémáival, a kezdő pedagógusokkal, az iskola és a szülők kapcsolatával, de az oktatásügy finanszírozásával is. Az írások döntő többsége a szerzők elméleti felkészültségéről és gyakorlati tapasztalatairól tanúskodik. A Katedra Társaság szakmái fórumot biztosít a pedagógusok és a pedagógia iránt érdeklődők számára egyaránt.
Dicséretre méltó ez a kezdeményezés, és követendő példa lehet a szlovák tanítási nyelvű iskolák pedagógusai számára is. Az írások tanulmányozása közben nagyon sok kérdés vetődik fel az olvasóban. A referátumok, korreferátumok többsége elmarasztalja a jelenlegi gyakorlatot, keresi a megoldást, mégis hiányzik a könyvből egy egységes, eurokompatibilis elképzelés felvázolása. A szlovákiai oktatásügy megérett egy átfogó reformra. A hatalom ezt egyelőre nem hajlandó tudatosítani. Kisebb-nagyobb kozmetikai beavatkozásokkal kíván javítani az iskolák helyzetén, de ezzel csak elodázza a végleges megoldást. Az oktatásügyre is érvényes, hogy minden mindennel összefügg. Nem oldható meg egymástól függetlenül sem a finanszírozás, sem a szakmunkásképzők problémája, de még az iskolatanácsok státusa sem.
Egy olyan átfogó reformra van szükség, amely az önkormányzatiságra, a normatív finanszírozásra, az iskolák autonómiájára stb. épül. Nagyobb teret kellene szentelni a szakközépiskolák és a szakmunkásképzők problémáinak. Annál is inkább, mert a korosztály kb. 78%-a ezt a két iskolatípust látogatja, de azért is, mert a munka nélküli fiatalok többsége éppen ezekből az intézményekből kerül ki. Ezek a fiatalok tehát érettségivel, illetve szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkeznek, még sincs irántuk igény. Vajon miért? Tudatosítanunk kellene végre, hogy az iskola „szolgáltatást" nyújt, és ezért meg kell felelnie a „megrendelő" (az állam, a fenntartó, a szülő, diák stb.) elvárásainak. Át kellene értékelnünk iskoláink oktatási programjait. Meg kellene tennünk az első lépéseket a helyi programok kialakításához. Vissza

Tartalom

Szigeti László: Ajánlás 5
Mészáros Péter: Új módszerek, programok sikeres bevezetése az alapiskolák alsó tagozatán 7
KORREFERÁTUMOK
Csölle Terézia 9
Csík Zoltán 12
Új módszerek, programok sikeres bevezetése az alapiskolák alsó tagozatán (A Katedra Társaság XII. állásfoglalása) 14
Csicsay Alajos: Ökológiai ismereteink, ökológiai kultúránk 15
KORREFERÁTUMOK
Mézes Péter 21
Andruskó Imre 22
Kotiers Román 25
A környezetvédelemért és az ökológiai kultúra kialakításáért (A Katedra Társaság XIII. állásfoglalása) 29
Pék László: A magyar tannyelvű gimnáziumok diákjainak pályaválasztása - lehetőségek, elképzelések, társadalmi igények - egy kérdőíves felmérés tükrében 31
KORREFERÁTUMOK
Nagy Béla 54
Timár István 56
A felsőfokú iskolai végzettség elérése és a középiskolások pályaválasztása (A Katedra Társaság XIV. állásfoglalása) 57
Stredl Terézia: Mi leszel, ha nagy leszel? (Valóságkép- jövőkép) 59
KORREFERÁTUMOK
Csölle Terézia 67
Németh Margit 69
Csáky Károly 70
Mi leszel, ha nagy leszel? (A Katedra Társaság XV. állásfoglalása) 72
Csáky Károly: A tanórán kívüli foglalkozások problémái napjainkban 74
KORREFERÁTUMOK
Fibi Sándor 78
Zsidó János 81
A tanórán kívüli foglalkozások problémái napjainkban (A Katedra Társaság XVI. állásfoglalása) 83
Horváth Géza: A szlovákiai magyar pedagógusok nyelvhasználata 85
KORREFERÁTUMOK
Kovács László 91
Lanstyák István 92
Nagy Teréz 98
Egységes szaknyelvet (A Katedra Társaság XVII. állásfoglalása) 99
Csölle Terézia: Kezdő pedagógus a pályán 101
KORREFERÁTUMOK
Ürge József 103
Tuba Lajos 119
Németh Margit 121
Huszár László 122
Az iskola és a szülő kapcsolata (A Katedra Társaság XIX. állásfoglalása) 124
Ján Chlup: Az iskolák és az oktatásügy anyagi támogatása 126
KORREFERÁTUMOK
Csicsay Alajos 130
Tóth Lajos 132
Ipóth Barnabás 134
Albert Sándor 135
Az iskolás és az oktatásügy anyagi támogatása (A Katedra Társaság XX. állásfoglalása) 137
Albert Sándor: Utószó 139
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A szlovákiai iskolarendszer 2. A szlovákiai iskolarendszer 2.

A borító kissé töredezett.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv