A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Válságmenedzselés a gyakorlatban

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Glória Press Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 184 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN: 963-8200-09-x
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A piaci verseny erősödésével egyre nagyobb szerepet játszik és jelentősen felértékelődik a vállalat hírneve.
Az évek során fáradságos munkával, folyamatosan minőséget produkálva felépített hírnév azonban könnyen veszélybe kerülhet. Egy vállalat hírnevén esett folt alapvetően befolyásolhatja a vállalat jövőbeni működését, kilátásait, stratégiai célkitűzéseinek megvalósulását, de - és erre az utóbbi időben is láthattunk példát (Arthur-Andersen - Enron), jelentős hatással lehet egy egész iparág működésére is.
Egyes kimutatások szerint a '90-es évek nagy sajtóvisszhangot kapott válságaiért egyértelműen az érintett vállalat menedzsmentje felelős, és ezek a válságok - sokak várakozásával ellentétben - nem hirtelen, hanem lassan, fokozatosan, és a vezetők szeme láttára alakultak ki.
Ez a könyv azoknak szól, akiknek fontos vállalatuk hírnevének megőrzése, mind a végfelhasználók (vásárlók), mind pedig a partnerek vonatkozásában. Akár néhány fős vállalkozásról vagy multinacionális... Tovább

Fülszöveg

A piaci verseny erősödésével egyre nagyobb szerepet játszik és jelentősen felértékelődik a vállalat hírneve.
Az évek során fáradságos munkával, folyamatosan minőséget produkálva felépített hírnév azonban könnyen veszélybe kerülhet. Egy vállalat hírnevén esett folt alapvetően befolyásolhatja a vállalat jövőbeni működését, kilátásait, stratégiai célkitűzéseinek megvalósulását, de - és erre az utóbbi időben is láthattunk példát (Arthur-Andersen - Enron), jelentős hatással lehet egy egész iparág működésére is.
Egyes kimutatások szerint a '90-es évek nagy sajtóvisszhangot kapott válságaiért egyértelműen az érintett vállalat menedzsmentje felelős, és ezek a válságok - sokak várakozásával ellentétben - nem hirtelen, hanem lassan, fokozatosan, és a vezetők szeme láttára alakultak ki.
Ez a könyv azoknak szól, akiknek fontos vállalatuk hírnevének megőrzése, mind a végfelhasználók (vásárlók), mind pedig a partnerek vonatkozásában. Akár néhány fős vállalkozásról vagy multinacionális vállalatról van szó, a bizalomvesztés mindig jelentős profitcsökkenést eredményez.
A könyv célja, hogy az egyébként jól képzett és vezetésben jártas menedzsereknek jól használható mankót adjon ahhoz, hogy egy, a vállalatuk sajátságaihoz adaptált, hatékony válságmenedzselési tervet dolgozhassanak ki, illetve legalább egyszer végiggondolják, hogy hogyan is cselekednének ők egy esetleges válsághelyzetben.
Ebben a tekintetben hiánypótló szerepet szolgál, hiszen - bár elméleti jellegű könyvek fellelhetők - a témát gyakorlati szempontból megközelítő mű nem található a magyar menedzsmentirodalomban.
A mű a válság kialakulásának, a válság elemzésének, a válságkezelési stratégiának és a válságkezelés folyamatának elméleti alapjait és gyakorlati megoldásait mutatja be, mindezeket „életből vett példák" (nemzetközi és hazai esettanulmányok) bemutatásával és elemzésével. Kiemelten foglalkozik a válságkezelés fontos részével, a médiakommunikációval is. Vissza

Tartalom

Mintapélda 13
Mintamegoldás 17
Bevezetés helyett 21
A válság fogalma, kialakulása 27
A válság észlelése 31
A válságstáb felállása 34
A válság elemzése 37
Status quo - Kárfelmérés 37
Lehetséges kimenetek meghatározása. Mit nevezhetünk
sikeres válságmenedzselésnek? 38
Érdekcsoportok meghatározása 40
A stratégia kialakítása 47
A cél meghatározása 48
A Credo szerepe 51
Stratégia 53
Akciók 54
Barátok és ellenségek 57
A válságmenedzselés személyi és eszközigénye 59
A team 59
Infrastruktúra 66
Listák 67
Dokumentálás 69
Kommunikáció 75
Belső kommunikáció 75
Külső kommunikáció 77
Kommunikációs stratégia 79
Q & A katalógus 82
A kommunikáció szabályozása 83
Folyamatos értékelés, átértékelés 85
Külső segítség bevonása 87
Záró értékelés 91
A médiáról 93
Gazdasági magazin kontra hírműsor 95
A média mint érdekcsoport 98
Egy csont több irányból is rágható 100
Az elutasítás bosszúért kiált 101
Valaki mindig nyilatkozik 102
Az újságíró is ember 103
Tények és érzelmek 104
A „bűnösség vélelme" 105
Médiakommunikáció 107
Direkt médiakommunikáció 107
Indirekt médiakommunikáció 110
Médiapolitika 113
Válságprevenció 119
A terv 121
Aktualizálás 127
Képzés 128
Aranyszabályok 130
Válságkezelés a gazdasági szférán kívül 131
Egészségügyi intézmények 132
Oktatási intézmények 135
Alapítványok 137
Kormányzati, önkormányzati szervezetek 138
Esettanulmányok 141
Arthur-Andersen 141
Intel 147
Mercedes 154
A Strato Medien AG esete 159
A dortmundi tüntetés 166
A prágai NATO-csúcstalálkozó 172
A Trinity Gimnázium 173
Irodalomjegyzék 179
Név- és tárgymutató 181

Horváth Győző

Horváth Győző műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Horváth Győző könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv