Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

971.362

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a 4000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Embernevelés 1990/1-4. + Melléklet

A Kemény Gábor Iskolaszövetség folyóirata - II. évfolyam 1-4. szám + 3. szám melléklete

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"Gáspár László pedagógiai rendszerében jelentős helyet foglal el a szabadidő problematikája. Jelentősége több okra vezethető vissza. Annak felismerésére mindenekelőtt, hogy a belső... Tovább

Előszó

Részlet:

"Gáspár László pedagógiai rendszerében jelentős helyet foglal el a szabadidő problematikája. Jelentősége több okra vezethető vissza. Annak felismerésére mindenekelőtt, hogy a belső indítékokból fakadó tevékenységek időkeretének felhasználása túlmutat önmagán, s visszahat a teljes élettevékenység folyamán gyarapodó szükségletek és képességek továbbfejlődésére. Annak felismerésére továbbá, hogy a történeti fejlődés általános érvényű tendenciája, a szabadidő megnövekedése a társadalmi gyakorlat szubjektuma nyitottságának egyre fontosabb garanciájává válik. Végül annak felismerésére, hogy a szabadidő "termékeny idővé" fejlesztése sajátos igényeket és képességeket feltételez, amelyek csakis gyakorlati úton alakíthatók kis: a szabadidő pedagógiailag kitüntetett irányaiban való napi tevékenységek gyakorlásának útján." Vissza

Tartalom

1. szám
TANULMÁNYOK
Fazekasné Árvái Ágnes - Villányi László: A szabadidő pedagógiai funkciója a társadalmi gyakorlat iskolájában 3
AZ EMBERNEVELÉS MŰHELYEIBEN
Szolnok , akkor Kassai 18
KÖZÖS DOLGAINKRÓL
Varga Ferenc: Kinek kell Szentlőrinc? 35
Állásfoglalás (OPI Iskolafejlesztési Központ) 50
Állásfoglalás (Kemény Gábor Iskolaszövetség) 53
Kísérleti iskolák Pannonhalmán 55
CÍMSZAVAK EGY MÉG EL NEM KÉSZÜLT PEDAGÓGIAI SZÓTÁRBÓL
A diák önkormányzat 58
MŰHELYSAROK
Gesztesy Zsuzsa.: Egy komplex művészeti program adaptációs lehetőségei 62
RÓLUNK VAN SZÓ
Trencsényi László: A dialógus a gyerekekért szól 75
KITEKINTÉS
Lesi Zoltánná: Swábisch Hall. - 1989 - Goethe-Institut 79
POSTALÁDÁNKBÓL
Szentlőrinc ne lehessen ugródeszka 83
SZÖVETSÉGI HÍREK 86

2-3. szám
KÖZÖS DOLGAINKRÓL
Hozzászólások Gáspár László A neveléselmélet rehabilitálása című cikkéhez:
Horváth Lajos: A változás küszöbén 4
Lányi Andrásné: A reformok útján 13
Zrinszky László: A nevelés és a társadalom reálfolyamatai 26
Gáspár László: Egységes és differenciált középiskola Sarkadon 33
Kocsis József: A szentlórinci iskolakísérletről 40
CÍMSZAVAK EGY MÉG EL NEM KÉSZÜLT PEDAGÓGIAI SZÓTÁRBÓL
A nevelőtestület önkormányzati funkciói 48
Termelés és gazdálkodás 51
SZEMLE
Trencsényi László: Csak reformot ne... Szakértők az iskola megújításáról 54
Szöllősi Zsuzsa: Az elő/utószó jogán 61
A Gordiusz Szellemi Alkotóműhely célja és működése 69
KITEKINTÉS
Bárdossy Ildikó: Önfejlesztő iskolák az NSZK-ban 83
KÍSÉRLETI PEDAGÓGIA
Molnár Mária: Iskolamodell a logoterápia és egzisztenciaanalízis pszichiátriai irányzatának
antropológiája alapján 97
SZÖVETSÉGI HÍREK 123

4. szám
AZ EMBERNEVELÉS MŰHELYEIBEN
Nagy Gyula: Békéscsabai modellkísérlet az enyhén értelmi fogyatékosok általános iskolájában 2
CÍMSZAVAK EGY MÉG EL NEM KÉSZÜLT PEDAGÓGIAI SZÓTÁRBÓL
Iskolakísérlet 28
FELHÍVÁSOK, KÖZLEMÉNYEK 32
ESZMECSERE
Gáspár László: Meg nem válogatott naplórészletek 41
Péterfia Gábor: Konszenzusteremtő elváráshorizontok...58
SZÖVETSÉGI HÍREK 74
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Embernevelés 1990/1-4. + Melléklet Embernevelés 1990/1-4. + Melléklet Embernevelés 1990/1-4. + Melléklet
Állapot:
2.280 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba