1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

PRopaganda a mai médiában

Írások az internet és a média világából

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mindenki akar valamit - a meggyőzésre irányuló kommunikáció kiirthatatlan a személyközi kapcsolatokból és a médiából egyaránt. De miért kellene kiirtani? Nem arról van szó, hogy létünk... Tovább

Előszó

Mindenki akar valamit - a meggyőzésre irányuló kommunikáció kiirthatatlan a személyközi kapcsolatokból és a médiából egyaránt. De miért kellene kiirtani? Nem arról van szó, hogy létünk teljességével, személyiségünkkel, fellépésünkkel, habitusunkkal - attól kezdve, hogy belépünk az ajtón, köszönünk, kezet fogunk és mosolygunk - akarva-akaratlanul hatást keltünk, benyomást gyakorlunk társainkra? Kimondott és leírt mondataink is szándékainkról, vágyainkról akaratunkról tanúskodnak. Az elektronikus médiában megjelenő üzenetek esetében is elképzelhetetlen pusztán információkról gondolkodni. Átfogó és átható értelmezési keretek, mély kulturális jelentések, társadalmi normák, érzelmi hatások jelennek meg a sztorikban, narratívákban, diskurzusokban; a populáris kultúra sztárjai vagy a közéleti szereplők megjelenítésében és a reklámok képeiben egyaránt.
Szűkítsük hát le a kérdést: ha ilyen tágak a tudattalan hatás határai, melyek a tudatos meggyőzés közvetett és közvetlen elemei? És hogyan változnak a demokrácia elterjedésével, a demokratikus átalakulással? A meggyőzési technikákat régi szóhasználattal propagandának nevezzük. A kifejezés manapság azonban nem cseng jól. A totaliter diktatúrák - a sztálini és náci rendszerek - a cenzúrával együtt alkalmazva kegyetlen célokra használták a propagandát. az akkor pozitív kifejezés csillogása már a hidegháború alatt megkopott, legalábbis a szabad világban. De kinek ne tűnt volna fel, hogy a propaganda eszköztárából jónéhány visszaköszön a demokratikus rendszerekben is? Hogy a piacgazdaságban és a demokratikus politikai életben alkalmazott PR és a szabad, demokratikus média is használja az érzelmi meggyőzés olyan eszközeit, amelyek emlékeztetnek a propaganda egyes kommunikációs fegyvereire? Vissza

Tartalom

Csermely Ákos - Sükösd Miklós: Előszó6
Antenna Hungária: A Kossuth rádió 100 MHz-es hálózatáról11
A képzelet kollektivizálása
Megyesi Gusztáv: Nem félünk a tévétől16
Krecz Tibor: A gazdaság és a politikai hatalom porpagandájának megjelenése a médiában23
Lányi András: "Lenni annyi, mint közvetítve lenni." Tájékoztatás vagy propaganda - A képzelet kollektivizálása32
Csizmadia Ervin: A magyar kormányok politikai kommunikációja, 1990-200437
Fricz Tamás: A Fidesz kommunikációs és médiastratégiája a 2002-es választási kampányban53
Miklósi Gábor: Mocsárjárás. Medgyessy-kormány kommunikációja63
Politikai PRopaganda
Kotroczó Róbert: Miért nem működött a nyilas propagandagépezet? Nyilas filmhíradók és propaganda72
Hammer Ferenc: Kortesek és klaszterek. Politikai kommunikáció a mai Egyesült Államokban és Magyarországon97
Székely Noémi: Kommunikációs hadjárat. Az Egyesült Államok nemzetközi közvélemény-formáló stratégiája 2001. szeptember 11. után106
Heltai Péter: Az erdélyi magyar televíziózás gondjairól119
Juhász Gábor: Változatok a politikai médiatulajdonlásra128
Profit és PRopaganda
Rónai Veronika: Traubisoda, bontott csirke, Skála kópé, Fabulon... Reklámfilmek a gulyáskommunizmusban136
Sas István: Eladó trükkök. A reklám hatása a propagandára151
Jobbágy Tamás - Kecskeméti Attila: Az európai uniós csatlakozás hirdetési piacra gyakorolt hatása164
Falussy Béla: Hogyan épül fel az ember 24 órája? Avagy: gazdálkodás az idővel, anyagi javakkal, egészséggel184
Merényi Miklós: Médiagazdaság a gyakorlatban196
Környezet és PRopaganda
Sükösd Miklós: Totális medialitás és ökodícium. Mediatizáció és fogyasztói társadalom: ökológiai médiakritika204
Pencz Levente: Hírérték kontra társadalmi haszon. A környezetvédelem és a média222
Popkultúra
Horváth László: A posztmodern "reality" show230
Sümegi Noémi: Valóságshow - a VV3 és a Megasztár egymás ellen?239
Szabályozás
Muharay Katalin: Médiarendszerek az Európai Unióban252
Körmendy-Ékes Judit - Lengyel Márk: Az európai médiaszabályozás fejlődésének tendenciáiról263
Pázmándi Kinga: "Gyűrűk ura"276
Cseresnyés János - Pálffy Ilona: A médiatörvény alkotmányossági problémái285
Lenk Zsuzsanna: Média és versenyjog295
Baranyai Eszter - Szilády Szilvia - Szabó Dávid: Erőszak az elektronikus médiában309
Csányi Kinga: Az ORTT támogatáspolitikája339
NetPRopaganda
Bence György: A "pszeudomorfózis" avagy: Mit találunk a magyar neten?352
Gerényi Gábor: Miért beteg a magyar webdizájn?358
Léderer Pál: Lopni érdemes?366
Kumin Ferenc: Részvételi televíziózás - Az sms és a televíziós interaktivitás új útjai373
Újságíró-szövetségek
Kőszegi Béla: MUOSZ: Reformok előtt396
Szikora József: Nemzeti érdekekért és keresztény értékrendért. A Magyar Katolikus Újságírók Szövetségéről404
Sükösd Miklós: A Protestáns Újságírók Szövetsége megalakulásáról408
Szerzőink417
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
PRopaganda a mai médiában PRopaganda a mai médiában
Állapot:
1.840 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba
konyv