A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A közművelődés pszichológiai, andragógiai alapjai

Egységes jegyzet/Kézirat/Tanítóképző Főiskolák

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 449 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J11-1118. A könyv 787 példányban jelent meg. 3 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minden közművelődési szakember vagy oktató örömmel fogadta - illetve munkálkodott is érdekében -, hogy az 1986/87. tanévben bevezetett tanítóképzős tantervben a közművelődési szakkollégium nagyobb... Tovább

Előszó

Minden közművelődési szakember vagy oktató örömmel fogadta - illetve munkálkodott is érdekében -, hogy az 1986/87. tanévben bevezetett tanítóképzős tantervben a közművelődési szakkollégium nagyobb teret kapott, s ezáltal jobban fel lehet készíteni a jövő tanítóit főiskolai képzésük során a községekben, városokban folyó közművelődési tevékenységre. Természetesen csak azokat a tanítójelölteket, akik vállalják, hogy a 6-10 évesek oktatása mellett a közművelődési tevékenység részfeladatait, vagy annak teljesebb feladatrendszerét is megoldják.
A tanító tevékenységköréhez hagyományosan is hozzátartozott hazánkban a közművelődési munka: a falu apraja-nagyja kulturális nevelése. Valóban, felkészültségénél, hivatásánál fogva ő a legalkalmasabb a műveltségi színvonal emelésére, ösztönzésére, a művészeti tevékenység és a mozgalmak irányítására. A gyerekek szabadidejének kulturált eltöltésére a tanórán és az iskolán kívül, a napközis foglalkozások öntevékenységet fejlesztő vezetésére felkészítést kap a tanítójelölt a szakórákon. A felnőttekkel való foglalkozásnak azonban specifikumai vannak, melyek nem tartoznak a tanterv által meghatározott tantárgyak körébe. Vissza

Tartalom

A pszichológia alkalmazása a közművelődésben7
A közművelődéspszichológiában alkalmazott módszerek21
Az ifjú és felnőtt életkori sajátosságai25
Az ifjúkor pszichés sajátosságai25
A felnőttkor pszichés sajátosságai34
A változás korának főbb jellemzői55
Az öregkor életkori sajátosságai57
A felnőttek nevelhetőségének lélektani alapjai63
A felnőttek nevelhetősége63
A művelődés és kulturális fejlődés lélektani sajátosságai felnőttkorban67
A szabadidő és kulturális fejlődése iránti igény67
A szabadidő hasznos és kellemes eltöltéséből eredő igény, mint motívum75
A felnőttek érdeklődése76
A népművelődési propaganda és reklám81
A meggyőzés85
Művelődéslélektani alapismeretek93
A művelődés folyamatának pszichés sajátosságai93
Művelődés és kultúrált szórakozás az esztétikai élmények befogadása útján99
Az olvasás és az olvasóvá nevelés lélektani alapjai103
Az alkotó tendenciák, a kreatív képességek fejlesztése117
Az ízlés fejlesztése121
A szabadidő és felhasználásának lélektani sajátosságai129
A felnőttek tanuláslélektana143
Tanulási képesség a felnőttkorban143
A tanulás alapelvei a felnőtteknél147
A szociálpszichológia alapjai, alkalmazása a közművelődésben155
A szociálpszichológia tárgya, történeti változásai155
A szociálpszichológia főbb kutatási területei160
A társas kölcsönhatás161
A kommunikáció163
A szociális interakcióban az "én" és a "másik"169
A szerep172
Csoportlélektan173
Kialakulása, fogalma173
A csoport fogalma, sajátosságai175
Csoporthatások -, folyamatok178
Csoportfejlődés183
Csoportközi viszonyok187
Sztereotípiák, előítéletek188
Társadalmi identitás191
A személyesség193
Vélemény, nézet, nézetrendszer193
Az attitűd195
Az értékek198
A vezetés alapvető pszichológiai kérdései201
A vezető személyisége, vezetői típusok202
A vezető tekintélye205
A beosztottak viselkedése207
A vezetési stílus208
A munkahelyi légkör209
Ellenőrzés, értékelés210
A kreatív vezetés211
A népművelődés mint vezető212
Andragógiai alapfogalmak
Az andragógia alapfogalmai, története "Világproblémái"217
Androgógiai alapfogalmak217
Az androgógia történeti vázlata221
Az Unesco felnőttnevelési konferenciáinak tanulságai223
A közoktatás és a felnőttnevelés "világproblémái"231
Technikai, gazdasági, társadalmi változások évtizedünkben244
A felnőttnevelés rendszere a 80-as évek elején247
A permanens nevelés
A permanens nevelés eszméje253
A permanens képzés-nevelés legújabb tendenciái253
Az iskola feladatai és permanens művelődés előkészítésében270
A felnőttek nevelése
A felnőttek nevelhetősége275
A felnőtteknevelés a művelődés rendszerében275
A felnőttnevelés szocializációs és individualizációs funkciói289
A felnőttnevelés-művelődés szempontjából előnyös és hátrányos felnőttkori sajátosságok301
A felnőttek művelődésének folyamata, andragógiai sajátosságai309
A művelődési motiváció-fejlesztés, nevelés felnőttkorban309
A kulturális elsajátítás, a recepció, a szórakozás, a szórakozva művelődés alapproblémái328
Az önnevelés, önművelés, a kreativitásra nevelés345
A felnőttoktatás didaktikai alapjai
Az iskolai felnőttoktatás kialakulása, rendszere hazánkban357
Az iskolai felnőttoktatás társadalmi feladatai365
A tanagyag-tanulási folyamata377
A munka melletti tanulás sajátosságai401
A felnőttoktatás módszerei409
A felnőttek oktatása, művelődése a változó társadalomban426
Idézett művek jegyzéke431

Horváth Margit

Horváth Margit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Horváth Margit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv