A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Közoktatásvezetők konferenciája 2001. február 10.

A közoktatásvezetés időszerű kérdései

Szerző

Kiadó: MR Komplex Nyomdaipari Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 181 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9010-99-5
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Konferencia! Hölgyeim és Uraim! A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógiai Tanszéke nevében, mint a konferencia elnöke nagy szeretettel és tisztelettel üdvözlöm az... Tovább

Előszó

Tisztelt Konferencia! Hölgyeim és Uraim! A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógiai Tanszéke nevében, mint a konferencia elnöke nagy szeretettel és tisztelettel üdvözlöm az elnökségben helyet foglaló Dr. Kövesi János tanszékvezető egyetemi tanár urat, a Gazdasági- és Társadalomtudományi Kar dékánját; Dr. Halász Gábor főigazgató urat, az Országos Közoktatási Intézet főigazgatóját, valamint Dr. Mezei Gyula tanár urat a Budapesti Műszaki Egyetem közoktatási vezető szakirányú továbbképzésének képzésvezetőjét. Megkülönböztetett tisztelettel köszöntöm a konferenciára szóló meghívásunkat elfogadó pedagógus kollégáinkat, azokat, akik szükségességét érezték annak, hogy az alma máter, a „tápláló anya" hívó szavára eljöjjenek és részt vegyenek az új évezred kezdetén rendezett, együttgondolkodásunkat formáló konferenciánkon. Tisztelt megjelentek! Az 1990-es évtized első évei, azt hiszem nem sokat tévedek, amikor azt állítom, hogy sorsfordítóak voltak a magyar oktatásban és így a felsőoktatásban is. Alapkérdésként fogalmazódott meg; követjük-e az egyetemek évszázadok óta bevált ideális eszményét, a Humboldi-modellt vagy az előzményekre nem figyelve, hagyományainktól eltekintve „az új világ" mintájára építkezünk. Egy megnyitó nem alkalmas forma arra, hogy a részletekben elmerüljek. Ezért tehát, nem értékelve, nem minősítve az elmúlt évek, évtizedek oktatáspolitikájának döntéseit mondhatni: közel egy évtized történései az igazolják, hogy oktatásügyünk a számunkra még ismeretlen „újat" választotta. Erre kényszerültünk, sajnos, következményeivel együtt, jelzésszerűen megemlítve: a tömegoktatást, az oktató-hallgató-arány mutatókat, a hallgatók normatív támogatását, az integrációt, azok bonyolult és összetett kérdéseit. Mindezt megkoronázva azzal a jelszóval, hogy a felsőoktatási intézmények, az egyetemek piacosodva legyenek önállóak. Az eredmény az, hogy a Hucksly-i szép új világ minden jellemzőjével megismerkedhettünk, és e piac szereplői saját bőrükön tapasztalhatják ennek minden hatását. Vissza

Tartalom

PLENÁRIS ÜLÉS
Biszterszky Elemér: Megnyitó 7
Kövesi János: Menedzser szemléletű vezetés 9
Halász Gábor: A magyar közoktatás az ezredfordulón 19
Mezei Gyula: Zárszó 49
SZEKCIÓ ÜLÉSEK
Bábosik István: A nevelés jövője 53
Bencze Márta: Az intézményi gazdálkodás lehetőségei és korlátai 59
Bosch Márta: A vezető szerepe és felelőssége
az intézmény jogszerű működésében 73
Horváth Márton: Az európai országok törekvései
az oktatás-nevelés megújítására 79
Tiboldi Tiborné: Vezetői pályázatok összehasonlító elemzése 91
Tornyosiné Nagy Éva: A személyes elhivatottság, a tudás
és a felelősség erősítése az intézményi
minőségfejlesztés érdekében 111
Takács Éva: Az önkormányzatok intézményirányító szerepe 121
Nanszákné Cserfalvi Ilona: A gyermekközpontú
programok hatása 129
INFORMÁCIÓ
Mezei Gyula: Hol tartunk a közoktatási vezetőképzésben? 149
Mezei Gyula - Petró András: Mit mondanak a hallgatók? 161
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatásvezetők konferenciája 2001. február 10. Közoktatásvezetők konferenciája 2001. február 10. Közoktatásvezetők konferenciája 2001. február 10. Közoktatásvezetők konferenciája 2001. február 10.

A borító enyhén töredezett, a lapélek foltosak.

Állapot:
2.640 ,-Ft
21 pont kapható
Kosárba
konyv