1.034.932

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az agresszió kezelése

Tanári kézikönyv

Szerző
Lektor

Kiadó: Szociális és Családügyi Minisztérium
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-00-7775-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban az erőszak általános jelenség: gyerekek, felnőttek türelmetlenek egymáshoz, erőszakos játékokat űznek számítógépen, - rendőrösdit játszanak valódi légpuskával, - meglőve a kisebbet, -... Tovább

Előszó

Napjainkban az erőszak általános jelenség: gyerekek, felnőttek türelmetlenek egymáshoz, erőszakos játékokat űznek számítógépen, - rendőrösdit játszanak valódi légpuskával, - meglőve a kisebbet, - terroristák támadásaitól hangos a média, retteg a turista. Bombariadók nyugtalanítják a gyerekeket, tanárokat iskolákban és más intézményekben. Egyre több a csecsemőgyilkosság és a tizenévesek által elkövetett gyilkosság is. Terjed az udvariatlanság, gyakori a durvaság, támadókészség. Aronson szerint: "kimondhatatlan borzalmak korában élünk." Úgy tűnik, hogy a mindennapjainkban jelen lévő erőszak kikerülhetetlen, mindenki szenved tőle, egyén, család társadalom egyaránt.
Szent-Györgyi szerint "az erőszak korunk egyensúlyzavarának egyik tünete" mind az egyes ember, mind a nagyobb közösségek, társadalmak szintjén.
Agresszív korban élünk, a hétköznapok "támadásai" között a reklám, a közlekedés, az áruházak tülekedései, gorombaságai teszik ingerültté az embereket. A ma embere ezek között él, a civilizáció sok pozitívuma mellett. A régi ember türelmet tanult, mert személyes kapcsolatokban élt, a ma embere gépiesen kezelné és kezeli embertársait. Vissza

Tartalom

Az agresszió jelenségköre
Bevezetés13
Az agresszió a nemzetközi és hazai adatok tükrében15
Az agresszió fogalmi, elméleti és jelenségtani kérdései18
Az agresszió, mint jelenség - a hétköznapok agressziója18
Az agresszió pszichológiai megközelítésben23
Hogyan nyilvánul meg az agresszió?24
Beszéd és agresszió24
Az autoagresszió26
Az agresszió pszichoszomatikája29
Az agresszió mint kreatív energia30
Az előítélet31
Az agresszió képi megjelenítése35
Karikatúrában, graffitikban, gyermekrajzokban35
A televízió és az agresszió36
Az agresszió fejlődése39
Az agresszív személyiség44
A szorongó ember és az agresszivitás44
Agresszió - szorongás - invesztíció45
Az agresszió kialakulásában szerepet játszó tényezők46
A harmonikus szülő-gyermek kapcsolat46
A gyermek érzelmei47
A dühös gyermek48
Agresszió gyerekek között48
A szülők személyisége és a gyermekek viselkedése49
A szülői, nevelői attitűdök szerepe50
A szülők reakciói az agresszióra53
A büntetés és az agresszió53
A gyermek reakciói a büntetésre54
Agresszió az iskolában56
Az erőszak57
Az abúzus hatása a gyermekre59
A bántalmazott gyermek személyiség- és viselkedésjellemzői60
Hogyan lehetne mérsékelni az erőszakot?61
Milyen alternatív meggyőzési technikákat lehet alkalmazni az agresszió csökkentésére gyermeknél, felnőttnél egyaránt?61
A bántalmazási esetek felismerése és vizsgálata a nemzetközi gyakorlatban63
Gyermekbántalmazás64
Az erőszak következményei74
Az Európa Tanács ajánlásai a gyermekbántalmazás megelőzésére és kezelésére76
Az agresszó megelőzése80
Az agresszió megelőzése pedagógus szemmel80
A megelőzés egyéb elvei81
Az agresszió megelőzésének nevelési módszerei81
Hivatkozások83
Irodalom
Gyűjtemények86
Könyvek, cikkek86
Az agresszió kezelése
Agressziókezelés - békére nevelés91
Az iskolai agressziókezelés és megelőzés területei92
Az iskolai légkör92
A tantermi órába beépített feszültségkezelés képesség és szociális készségfejlesztés93
Tanórán kívüli személyiségfejlesztés, agressziócsökkentő programok, illetve speciális tantárgyközi órák keretében végezhető készségfejlesztés94
A strukturált gyakorlatok és a tréningvezetés96
Bemelegítő, oldó, ismerkedő és mozgásos gyakorlatok96
Ötletbörze (brain storming)97
Alkotás (rajzolás, gyurmázás, kollázskészítés, konstruálás)97
Pantomim (némajáték)97
Történetek, mesék97
Szerepjátékok98
Viselkedéspróba99
Szabályjátékok99
Kérdőívek, munkalapok, tesztek99
A strukturált gyakorlatok szerkezete100
A tréningvezetés módszertani kérdései100
Agressziókezelés az iskolában (nemzetközi kitekintés)102
Személyes hatékonyság szociális kompetenciák és fejlesztésük105
Szociális kompetenciák105
Kommunikációs kompetencia105
Az érzelmi kompetencia106
Empátia106
Konfliktusmegoldó képesség106
A gátlásos vagy passzív személyiség főbb jellemzői107
Az asszertív személyiség jellemzői107
Az agresszív személyiség jellemzői108
Az agresszív, az asszertív és a gátlásos gyerekek társas helyzetee108
Az önérvényesítő, asszertív magatartás tanítása109
Szociális kompetenciát fejlesztő gyakorlatok110
Felmelegítő, feszültségoldó, kommunikációt fejlesztő játékok114
Én és énfejlődés119
Az én tartalma119
Az én legfontosabb funkciói121
Az én fejlődése121
Önismeret, énkép123
Az énkép formálódása123
Az énkép összetétele125
Önértékelés126
Az önértékelés formálódása127
Önismeret, énképet, önértékelést fejlesztő gyakorlatok132
Önszabályozás, önkontroll139
Önszabályozási folyamat139
Önkontroll-folyamat140
Az önkontroll-viselkedés megjelenési formái141
Az önkontroll funkciók működését segítő pszichés mechanizmusok142
Az önkontroll fejlődése144
Az önkontroll szocializációja146
Önkontroll-fejlesztő gyakorlatok148
Érzelem és érzelemszabályozás152
Az érzelmek főbb funkciói152
Az érzelem összetevői152
Szubjektív élmény152
Értékelő rendszer, amely az érzelmek jellegét megadja154
Az érzelmek kísérő fiziológiai reakciók155
Az érzelmek kifejezése155
Az érzelmi élet szabályozása156
Érzelmi kompetencia fogalma és fejlődése156
Az érzelmi kompetencia fejlődése156
Az érzelmi kompetencia szocializációja158
Az érzelmi kompetencia fejlesztése159
Az érzelemszabályozást fejlesztő gyakorlatok160
Empátia164
Az empátia fejlődése165
Az empátia szocializációja166
Az empátia fejlesztése167
Empátiafejlesztő gyakorlatok168
Stressz és stresszkezelés170
A stresszfolyamat összetevői170
Stresszforrások/stresszorrok171
Az értékelő folyamat jellegzetességei172
Megküzdés a stresszel173
A stressz és a stresszel való megküzdés hatásai175
Stressz az iskolában177
Konfliktus és konfliktusmegoldás179
Stressz és konfliktus179
A konfliktus folyamata179
A konfliktus szituáció180
Konfliktusforrások181
A konfliktus szituációk értékelése, értelmezése183
A konfliktust kísérő érzelmek183
A konfliktus kezelése183
A konfliktus-folyamat hatása a személyiségfejlődésre és a kapcsolatokra185
A konfliktuskezelési készségek tanítása186
A konfliktus-kezelési képességet fejlesztő gyakorlatok187
Agressziókezelési tréning 10-14 éves gyermekek számára (programminta)193
A strukturált gyakorlatok jegyzéke195
Jegyzetek197
Irodalom199
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv