A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Konfliktusok az iskolában

Esetelemző gyakorlatok

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Budapesti Tanítóképző Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 151 oldal
Sorozatcím: Továbbképző füzetek
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E könyv a pedagógusképzés és -továbbképzés számára készült. Az utóbbi egy-másfél évtizedben a hazai neveléstudomány sokoldalúan foglalkozott a pedagógiai folyamatok konfliktusaival, s ezzel... Tovább

Előszó

E könyv a pedagógusképzés és -továbbképzés számára készült. Az utóbbi egy-másfél évtizedben a hazai neveléstudomány sokoldalúan foglalkozott a pedagógiai folyamatok konfliktusaival, s ezzel párhuzamosan a konfliktuspedagógia az alap- és továbbképzés részévé vált. A kérdés nem bizonyult divatjelenségnek: gyakorló pedagógusok, szülők és gyerekek tapasztalhatják nap mint nap a különböző jellegű iskolai konfliktusok szaporodását. Kezelésükhöz, feloldásukhoz vagy egyszerűen csak elviselésükhöz segítséget várnak azok is, akik most készülnek a pályára, azok is, akik már hosszabb ideje dolgoznak oktatási intézményekben, de felkészültségük e tekintetben hiányos.
Azt reméljük, hogy a pedagógusjelöltek könyvünk segítségével felkészülhetnek azokra a jellegzetes konfliktushelyzetekre, amelyekkel majdani iskolai gyakorlatuk során szembekerülnek. Segítséget kapnak ahhoz, hogy diákkori konfliktusélményeiket más szemszögből: a jövendő pedagógus nézőpontját érvényesítve vizsgálhassák felül. S végül, de nem utolsó sorban, még egyszer mérlegelhetik, hogy valóban alkalmasnak érzik-e magukat egy olyan pályára, ahol a felsoroltakhoz hasonló problémahelyzetek várják őket.
A gyakorló pedagógusok saját eleven szakmai életük tapasztalatait tudatosíthatják, elemezhetik a könyv gyakorlatai segítségével. Jóllehet a könyv példáiban szereplő gyerekek általában a 3-12 évesek korosztályába tartoznak, mégsem csak az intézményes nevelés kezdő szakaszában dolgozók számára ajánljuk. Tanulságaik tükrében a többi iskolafokon tanító pedagógusok is fejleszthetik önismeretüket, gazdagíthatják problémakezelő eszköztárukat. A konfliktuskezelő, esetmegbeszélő csoportokban lehetőségük nyílhat más kollégákkal szembesíteni, kicserélni tapasztalataikat, s megélni, hogy hozzájuk hasonlóan mások is problémákkal, nehézségekkel küszködnek, ezáltal partnerekre találhatnak napi konfliktusaik elemzéséhez, megoldásához.
Vissza

Tartalom

Ajánlás 3
I. A konfliktusról általában 5
1. Mi a konfliktus? 5
2. A pedagógus szerepe a különféle konfliktusokban 6
3. A konfliktus funkciói a pedagógiai folyamatban 8
4. Vélekedések a konfliktusok észleléséről és kezeléséről 9
5. Két konfliktusmegoldási modell 15
II. A pedagógus és a gyerekek közötti konfliktusok 27
1. A pedagógus és a gyerekek közötti konfliktusok jellege és okai 27
2. Gyakorlatok 29
3. Szemelvények 37
III. Konfliktusok a gyerekek között 77
1. A gyerekek között előforduló konfliktusok jellege és okai 77
2. Gyakorlatok 79
3. Szemelvények 84
IV. Egy speciális konfliktus: - lopás az iskolában 101
1. A konfliktusok lehetséges okai 101
2. Példa az erkölcsi problémahelyzet elemzésére 102
3. Mit tehet, mit tegyen a pedagógus? 106
V. Pedagógusok és szülők közötti konfliktusok 109
1. A pedagógusok és a szülők közötti konfliktusok jellege és okai 109
2. Gyakorlatok 111
3. Szemelvények 117
VI. Konfliktusok a tantestületben 125
1. A tantestületi konfliktusok jellege és okai 125
2. Gyakorlatok 126
3. Szemelvények 133
Ajánlott szakirodalom 148
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv