| Mezsgyék és látóhatár | |
| Előszó helyett | |
| Henri Rousseau - A nagy naiv | 13 |
| A XX. század nagy primitívjei | |
| Önarckép | |
| Élet és legenda között | |
| Kettős nyom | |
| Asszonyok | |
| Az egzotikum utópiája | |
| Mozdulatlanság és költészet | |
| Epitáfium | |
| Picasso - Felélesztett mítoszok | 37 |
| Az ellentétek egysége | |
| Kiindulópontok | |
| Kék és rózsaszín korszak | |
| Kubizmus és újklasszicizmus | |
| Találkozás és Guernicával | |
| Szürrealista komponens | |
| Szobrászat és grafika | |
| A művészet mint a lét hipotézise | |
| James Joyce - Az idő és a tér egysége | 65 |
| Építés és rombolás | |
| Az ifjú arcképe | |
| Ulysses | |
| Finnegan's | |
| Wake | |
| Hermetizmus és költészet | |
| Thomas Mann | 107 |
| A regény felbontása és újjáépítése | |
| Találkozás | |
| Naturalizmus és polgári szellem | |
| A varázshegy | |
| Zene és irónia | |
| A tökéletesség korszaka | |
| Doktor Faustus | |
| Búcsú és az utolsó kaland | |
| Vaszilij Kandinszij - Út az absztrakcióhoz | 139 |
| Szakítás a jelenségfestéssel | |
| Moszkva | |
| München | |
| Weimar és Dessau | |
| Párizs | |
| Piet Mondrian - A kozmikus parabola | 161 |
| A történelem ritmusai | |
| A klasszikus tájkép eltűnése | |
| Ifjúkori akcentusok | |
| De Stijl | |
| Az abszolút tradíciója | |
| Az absztrakció új konkrétuma | |
| Marc Chagall - Szent evilágiság | 179 |
| Baal Shem az Eiffel-torony alatt | |
| Gyermekkor | |
| A küszöbön | |
| Naivitás és remeklés | |
| A forradalom évei | |
| Grafikai művek | |
| Párizs régi és új fényei | |
| Fehér keresztrefeszítés | |
| Földöntúli és földalatti szerelem | |
| William Faulkner - Az idő mítosza | 211 |
| Az amerikai hagyomány felfedezése | |
| Találkozás a költővel | |
| Az elveszett nemzedék, és az, amely újra magára talált | |
| Yoknapatawpha és a mitikus idő | |
| A bűntudat traumája | |
| A Snopes család előretörése és leküzdése | |
| Az ős félelem, az egzisztenciáis félelem és a regény lehetősége | |
| Henry Moore - A külső és belső egysége | 235 |
| Bomlás és újjászületés | |
| Az archaikus és a modern szintézise | |
| Magna Mater | |
| A fekvő testek nehézkedése | |
| Ülő és álló helyzet | |
| A veszélyeztetett ember | |
| A feldarabolt ember | |
| Szintézis | |
| Paul Klee - A végtelenség kicsiben | 257 |
| A kifürkészhetetlen föld jelképei | |
| Gyermekkor és keletkezés | |
| Az ősidők rokona | |
| A szín és a halál élménye | |
| Utazás a belső világba | |
| Forma és lelkiismeret | |
| Művek és évek | |
| Sokértelműség és búcsú | |
| Franz Kafka - Isten és ember a labirintusban | 281 |
| Az értékkánonok szétzúzása | |
| Sötétbe vesző kezdet és vég | |
| Tökéletlen tökéletesség | |
| Elidegenülés és mágikus valóság | |
| Magány és úttalanság | |
| Áthatolhatatlan valóság | |
| Samuel Beckett - A semmivé válás mitológiája | |
| Színvonalas az abszurd mellett | |
| Kísérletek | |
| Az élet | |
| Ösztön és halál | |
| A megnevezhetetlen | |
| Drámák és szövegek | |
| Az apokaliptikus játékok vége | |
| Bertolt Brecht - Elidegenítés, játék és példázat | 323 |
| Lelkiismeret és kísérlet | |
| Állandó és változékony | |
| Sötét kor | |
| Tandrámák | |
| Nagy Drámák | |
| Új találkozása és búcsú | |
| Örökre | |
| Ivan Ivanji: Oto Bihalji-Merin - a gondolatok és színek tolmácsa | |
| Mellékletek jegyzéke | |