| Kiadó: | Eötvös József Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 200 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9316-13-X |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. |
| Előszó | 7 |
| Bevezetés: Miért (ne) tanítsuk "másképpen" az idegen nyelvet? | 9 |
| Magyarországi nyelvoktatási reformok szükségességéről a nyelvoktatási módszerek áttekintésének tükrében | 9 |
| Projektek az idegennyelv-órán | 16 |
| A projektmódszer | 16 |
| A projektmódszer alkalmazási lehetőségei az idegennyelv-tanításban | 20 |
| Ki érti ezt a színházat? | 24 |
| A kis tigris meséje | 34 |
| AInterkulturális országismeret - valódi találkozások | 46 |
| Mesterriporterek a Balatonnál | 53 |
| Csereutazás, avagy interkulturális országismeret "élőben" | 67 |
| Számítógéppel segített nyelvtanulás | 87 |
| Szerkesszünk feladatokat! | 89 |
| A számítógép mint szövegsezrkesztő | 89 |
| Prezentációkészítés a Microsoft Poewr Point segítségével | 91 |
| Szerzői (fejlesztői) szofverek | 96 |
| Internet és elektronikus osztálylevelezés az idegennyelv-órán | 99 |
| Internet - az autentikus idegen nyelvű anyagok kimeríthetetlen tárháza | 99 |
| Az osztályok közötti elektronikus levelezés mint az íráskészség fejlesztésének lehetséges új formája | 107 |
| Idegen nyelvi oktatóprogramok | 123 |
| Idegen nyelvi oktatóprogramok kiválasztása és felhasználása | 123 |
| Idegen nyelvi oktatóprogram: a lassabban haladók motiválásának eszköze | 125 |
| A reformpedagógiai irányelvek "alternatív" lehetőségei | 136 |
| Az alternativitás fogalma | 136 |
| "Alternatív" nyelvoktatási módszerek | 136 |
| "Új iskola" mozgalmak | 140 |
| Freinet-technikák az idegennyelv-órán | 141 |
| A kommunikatív nyelvoktatás jegyei az egykori Cselekvő Iskolában | 151 |
| A "hagyományostól eltérő" nyelvtanítási formák személyi és tárgyi feltételei | 163 |
| A pedagógiai folyamatban részt vevő személyek szerepe | 163 |
| A megváltozott diákszerepe | 163 |
| A megváltozott tanárszerep | 167 |
| Együttműködés a kollégákkal | 169 |
| Szülői szerepvállalás | 171 |
| A szabad munkaformák alkalmazásának tárgyi feltételei | 172 |
| A tanítási idő megtervezése | 172 |
| Az osztályterem használata | 172 |
| Tananyagok | 172 |
| Tantervek és munkatervek | 177 |
| A hibajavítás funkciói | 178 |
| Értékelés és osztályozás | 180 |
| Utószó | 183 |
| Jegyzetek | 185 |
| Irodalom | 195 |