| Előszó | 9 |
| Meghatározás | 11 |
| Jellemző vonások | 12 |
| A humanisztikus pszichológia, a pszichoanalízis és a behaviorizmus összehasonlítása | 13 |
| A kliensközpontú terápia történeti alakulása | 16 |
| Carl Rogers életútja | 16 |
| Gyökerek | 21 |
| Alapfogalmak | 23 |
| Aktualizáló tendencia | 23 |
| Önaktualizáció | 23 |
| Formatív tendencia | 25 |
| A self fogalma | 26 |
| Definíció | 26 |
| Mérése | 26 |
| Problémák | 27 |
| Jelentősége | 28 |
| Élmény | 28 |
| Inkongruencia | 29 |
| A pozitív elfogadás szükséglete | 30 |
| A terapeuta funkciója, attitűdjei és hatása | 31 |
| Empátia | 32 |
| Feltétel nélküli pozitív viszonyulás vagy gondoskodás | 35 |
| Kongruencia | 37 |
| A kliens kezdeményez | 38 |
| A terapeuta kezdeményez | 39 |
| A terapeuta spontán módon reagál | 41 |
| Intuíció | 42 |
| A terápiás intervenciók szerepe | 44 |
| A terápia folyamata | 45 |
| Alkalmazási területek | 49 |
| Encounter csoportok | 49 |
| Kószálás | 50 |
| Ellenállás a személyességgel és az intimitással szemben | 50 |
| Beszélgetés régi érzelmekről | 51 |
| Negatív érzelmek kifejezése | 51 |
| Személyes dolgok elmondása és explorációja | 51 |
| Az "itt és most" -ban keletkezett érzelmek kifejezése | 51 |
| A csoport gyógyító képességének kialakulása | 52 |
| Önelfogadás, és a változás kezdete | 52 |
| A maszkok széttörése | 52 |
| A csoporttagok visszajelentést kapnak | 52 |
| Szembesítés | 52 |
| Segítő kapcsolatok alakulnak a csoportüléseken kívül | 53 |
| Az alapvető találkozás (encounter) | 53 |
| A pozitív érzelmek és a közelség kifejezése | 53 |
| Személyiség- és viselkedésváltozások a csoporton belül | 53 |
| Oktatás - a tanulóközpontú iskola | 54 |
| Kutatások | 54 |
| A személyközpontú tanár az iskolában | 56 |
| Hagyományos iskola | 57 |
| Személyközpontú iskola | 58 |
| Világbéke-mozgalom a nemzetközi feszültségek csökkentésére | 59 |
| Képzés, és más lehetőségek a találkozásra és fejlődésre | 61 |
| 3 éves tanuló-tréning program | 61 |
| La Jolla-programok | 62 |
| A személyközpontú megközelítés elmélete és gyakorlata | 63 |
| A La Jolla-program "saját élménye" | 63 |
| Nemzetközi La Jolla-program | 63 |
| Fórumok | 64 |
| Személyközpontú levélhálózat | 64 |
| Személyközpontú Társaság | 65 |
| Kultúrközi Kommunikáció Központja (Center for Cross-Cultural Communication) | 65 |
| Létmód vagy alternatív terápiás módszer? | 67 |
| Létmód | 68 |
| Rogers optimizmusa | 68 |
| Az autonómiára való biztatás | 68 |
| Univerzalitás | 69 |
| Összetartozás | 69 |
| Profitmentesség | 70 |
| Tolerancia | 70 |
| A szeretet terápiája | 70 |
| Én-Te kapcsolat | 71 |
| Nyitottság | 72 |
| A tapasztalat a legfőbb tekintély | 73 |
| Pszichoterápia | 73 |
| Az ember a fontos, aki csinálja | 75 |
| Reflektorfénybe került a "terra incognita" | 75 |
| Az "itt és most" tartományában történő introspektív munka | 76 |
| A terápia növekedési modellje | 77 |
| Alternatív terápiás módszer? | 79 |
| Hogyan tanítsuk a kliensközpontú terápiát? | 82 |
| Gyakorlati ész | 82 |
| Empátia laboratórium | 82 |
| A válaszadás gyakorlata | 84 |
| Demonstráció | 84 |
| Dialógus a facilitátorral | 85 |
| Személyes konzultáció | 86 |
| Csoportvezetés | 86 |
| Szupervízió | 87 |
| A személyközpontú megközelítés aktualitása | 92 |
| Rogers hatása | 92 |
| Az egyszerűség újrafelfedezése | 93 |
| A meghallgatás ereje | 94 |
| Preventív védekezés | 94 |
| Epilógus | 95 |
| Irodalomjegyzék | 97 |