| Előszó | 5 |
| Kormányzati politika | |
| A kormányalakítás politikai környezete és a D-209-es válság | 7 |
| Kormányprogram a választási ígéretek fogságában: száz napokra osztott világ | 11 |
| Személycserék: politikai tisztogatás és kriminalizáció | 14 |
| A Miniszterelnöki Hivatal mint a kormányzati problémák gyűjtőhelye | 17 |
| Népszerű kabinet - gyenge kormányzati teljesítmény - kormányátalakítás | 25 |
| Az ígéretek sodrásában: sikerek, elmaradt reformok, a fordulat várat magára | 32 |
| Gazdaság és politika | |
| Makrogazdasági folyamatok | 37 |
| Gazdasági növekedés | 38 |
| Beruházások | 39 |
| Az ipar teljesítménye | 40 |
| Az építőipar | 40 |
| Az infláció | 41 |
| A költségvetés helyzete | 42 |
| A külső egyensúly alakulása | 43 |
| Tőkebeáramlás | 45 |
| Munkaerő-piaci helyzet | 47 |
| Munkabérek | 48 |
| Gazdasági, gazdaságpolitikai csomópontok | 50 |
| Választási ígéretek és valóság, szemelvények és kommentárok | 63 |
| Területfejlesztés | 69 |
| A kormányprogram | 69 |
| A törvényi háttér | 70 |
| Az intézményi háttér | 73 |
| A területfejlesztési támogatások és a forráskoordináció | 75 |
| A kistérségi rendszer átvilágítása | 80 |
| A Regionális Fejlesztési Holding szerepének változása | 83 |
| Összegzés | 84 |
| Önkormányzati politika | 86 |
| Előzmények | 86 |
| A Medgyessy-kormány programjának önkormányzati része | 88 |
| A főváros | 93 |
| Összegzés | 94 |
| Építőipar | 95 |
| Az építőipari piac megrendelésállományának alakulása | 96 |
| Várható tendenciák az EU-csatlakozás után | 98 |
| A politika hatása az építőipari ágazat folyamataira | 98 |
| Az építőipar megoldatlan kérdései | 103 |
| Magyar Fejlesztési Bank | 107 |
| Kormányváltás az MFB-nél | 108 |
| A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal tevékenysége az MFB-nél | 110 |
| Az MFB átalakítása "valódi fejlesztési bankká" | 123 |
| Tájékoztató | 134 |
| Privatizáció | 141 |
| A Horn-kormány időszaka | 141 |
| Az Orbán-kormány időszaka | 142 |
| A Medgyessy-kormány első éve a privatizáció területén | 145 |
| Agrárpolitika | 149 |
| Bevezetés | 149 |
| Reálfolyamatok a mezőgazdaságban | 149 |
| Agrárpolitikai csomópontok | 161 |
| Ígéretek, kormányprogram és a tények | 173 |
| Társadalom-jog-politika | |
| Jogrend és jogalkalmazás | 177 |
| A bírói és az ügyészi hatalom összetevői | 177 |
| A magyar bírói hatalom összetevői | 180 |
| A politikai büntetőbírói hatalom helyzete | 185 |
| Intézményi változások: ítélőtáblák és költségvetési helyzet | 188 |
| A bíróságok és az ügyészségek az EU-csatlakozás dimenziójában | 191 |
| A média helyzete és változásai | 193 |
| A média mint hatalmi ág | 193 |
| Változások a jogszabályi környezetben | 194 |
| Országos Rádió és Televízió Testület | 197 |
| A magyarországi médiapiac | 203 |
| A nemzeti médiumok működése és szerepe | 205 |
| Az írott sajtó | 217 |
| Kormányzati feladatok, megoldások és elképzelések | 227 |
| Kultúra | 229 |
| Az Orbán-kormány hagyatéka | 229 |
| A kormányprogram kulturális fejezete | 230 |
| A kormányzás gyakorlata | 232 |
| Jogalkotás, érdekegyeztetés | 238 |
| A jövő ígérete | 239 |
| Munkaügy, foglalkoztatás-politika, érdekegyeztetés | 243 |
| A régi-új minisztérium | 243 |
| Foglalkoztatáspolitika | 248 |
| Munkaügy | 261 |
| Társadalmi párbeszéd | 269 |
| Szociálpolitika | 272 |
| Az Orbán-kormány hagyatéka | 272 |
| A jóléti félfordulat | 274 |
| A program és ami mögötte van | 275 |
| A száz napokon túl | 287 |
| Az uniós csatlakozás szociálpolitikai dimenziói | 290 |
| Foglalkoztatáspolitika | 290 |
| Összegzés helyett | 293 |
| Nyugdíjpolitika | 296 |
| A kormányprogram | 296 |
| Tézis - antitézis | 311 |
| A választások után - a száznapos program | 311 |
| Ellentámadási kísérletek | 316 |
| Zárszó helyett | 320 |
| Egészségügy | 322 |
| Oktatáspolitika | 326 |
| Az új oktatási kormányzat hivatalba lépése | 326 |
| Közigazgatási és intézményirányítás | 327 |
| Szakterületek | 330 |
| Szakképzés | 339 |
| Felsőoktatás | 343 |
| Felnőttképzés | 349 |
| Kutatás-fejlesztés (K+F) | 350 |
| Nemzetközi kapcsolatok | 353 |
| Nemzetpolitika | 355 |
| Informatika | 356 |
| Környezetvédelem: Átszervezés alatt | 358 |
| Bevezetés | 358 |
| Helyzetértékelés | 359 |
| A környezet- és természetvédelem, valamint a vízügy helyzete az államigazgatásban | 360 |
| Stratégia, tervezés, költségvetés | 367 |
| A Föld forog tovább | 383 |
| Információs társadalom: egy elvesztegetett év | 385 |
| Bevezetés | 385 |
| Helyzetértékelés - Hol tart ma az információs társadalom Magyarországon? | 387 |
| Előzmények - Az IKB tevékenysége | 389 |
| Az IHM egy éve - intézményi korlátok | 391 |
| Az IHM egy éve - egy elvesztegetett esztendő | 398 |
| Gyermek, ifjúság és sport | 413 |
| Az intézményi struktúra kiépülésének folyamata 2002-ig | 413 |
| A kormányprogram | 415 |
| A minisztérium szervezeti felépítésében és személyi összetételében történt változások | 418 |
| A minisztérium tevékenységének kritikai elemzése | 421 |
| Kisebbségpolitika | 432 |
| Kisebbségpolitika = romapolitika? | 432 |
| Az esélyegyenlőség növelése | 434 |
| Intézmények, szervezetek létrehozása, szerepük növelése | 435 |
| Civil szervezetek szerepe a roma integrációban | 439 |
| Összegzés | 444 |
| Külpolitika és védelempolitika | |
| Külpolitika | 447 |
| Csatlakozás az Európai Unióhoz | 451 |
| Gazdaságdiplomácia és külgazdaság | 485 |
| Határon túli kisebbségpolitika | 495 |
| Védelem- és biztonságpolitika, NATO-integráció | 513 |
| Magyarország biztonsági környezete | 513 |
| A NATO-bővítés második köre és hatása Magyarországra | 516 |
| Az afganisztáni rendezés | 518 |
| Az iraki háború | 520 |
| Haderőreform | 525 |
| Összegzés | 526 |