kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Félvászon |
| Oldalszám: | 212 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 203 fekete-fehér fotóval illusztrált. Tankönyvi száma: 189. |
| A kiadó előszava | 3 |
| Mi a fényképező-művészet? | 5 |
| Néhány szó a közölt fényképek felvételi adatairól | 6 |
| Technika | |
| A felvételre vonatkozó általános tudnivalók | 7 |
| Lemez vagy film | 7 |
| A kisgép előnyei | 8 |
| Az objektívokról | |
| Nagy látószögű objektív | 11 |
| Teleobjektív | 12 |
| A T-réteg | 15 |
| Lágy rajz | 17 |
| A negatívanyag színérzékenysége | 22 |
| Színszűrők | 25 |
| Túlszűrés | 30 |
| Megvilágításmérők | 35 |
| A képhatárok megállapítása | 36 |
| Az élesre állítás | 39 |
| Kisgép és filmérzékenység | 41 |
| Negatíveljárás | 46 |
| A negatív- és pozitíveljárás összehangolása | 52 |
| A negatív egyenlítése | 52 |
| Szolarizáció | 55 |
| Az egyenlítés korlátai: derítőfény | 62 |
| Finom szemcsézetű negatív | 65 |
| A fínom szemcsézet és az egyenlítés viszonya | 72 |
| Időtartamhívás - ellenőrző hívás | 78 |
| A negatív-előhívó hőmérséklete | 84 |
| A negatív-előhívóim | 87 |
| Az előhíváshoz szükséges vegyszerekről | 87 |
| Néhány tanács az előhíváshoz | 97 |
| A negatív rögzítése | 103 |
| A negatív öblítése | 108 |
| A negatív szárítása | 110 |
| A negatívok felülvizsgálata, osztályozása | 110 |
| A negatívok raktározása | 112 |
| A negatív gyengítése | 112 |
| A negatív erősítése | 114 |
| Túlérzékenyítés | 116 |
| Elővilágítás | 118 |
| Pozitíveljárás | 120 |
| A pozitív kép színei | 121 |
| Előhívás utáni öblítés | 121 |
| A brómezüst-képek rögzítése | 123 |
| Rögzítés utáni öblítés | 124 |
| Szárítás, egyenesítés | 124 |
| Tükörfényezés | 124 |
| A brómezüst-képek erősítése | 124 |
| Sárga és szürke fátyol eltávolítása | 124 |
| A brómezüst-képek gyengítése | 126 |
| A kész brómezüst-képek javítása (restaurálás) | 127 |
| Másolatok készítése | 128 |
| A nagyítógép | 129 |
| A sötétkamra világítása nagyításkor | 131 |
| Különleges fogások a nagyításban | 133 |
| A szemcsézet eltüntetése (csökkentése) | 136 |
| Nemeseljárások | 137 |
| Fényképalbum | 138 |
| A fényképezés esztétikája | |
| Mi az a "fényképszerűség"? | 143 |
| Térhatás | 144 |
| Vonalvezetés | 150 |
| Folthatás | 154 |
| Háttér | 156 |
| Képkivágás | 157 |
| A művészi fényképezés legfontosabb tárgykörei | |
| Élet- (zsáner) képek | 160 |
| Népviselet | 162 |
| Tájkép | 164 |
| Felhők | 167 |
| A víz | 168 |
| Jég | 170 |
| Hó | 173 |
| Sportfelvételek | 176 |
| Arcképfelvételek | 178 |
| Az aktfelvétel | 180 |
| Virágos tavasz | 184 |
| Őszi erdő | 186 |
| Légmozgás, szél | 190 |
| Éjszakai (alkonyati) felvételek | 191 |
| Holdfény | 196 |
| Munka | 197 |
| Gyűlések, felvonulások | 199 |
| Városképek | 200 |
| Esős idő | 201 |
| Színházi felvételek | 202 |
| Csendélet felvételek | 206 |
| Egyesített fényképek (fotomontázs) | 206 |
| Utószó | 212 |