| Előszó | 3 |
| Menettulajdonságok és a vezetési gyakorlat | 5 |
| A Trabant hajtóműve | 6 |
| Forgatónyomaték és teljesítmény | 6 |
| A legkedvezőbb fordulatszámok | 8 |
| A sebességváltó viszi át a forgatónyomatékot | 9 |
| A nagy fordulatszám sok üzemanyagot fogyaszt | 11 |
| Kis fordulatszám+nagyfokú terhelés=erős kopás | 11 |
| Idejében kapcsolni | 12 |
| Emlékeztető megjelölések | 13 |
| A sebességmérő ellenőrzése | 14 |
| Kevés gáz is elegendő | 14 |
| Részterhelés vagy teljes terhelés? | 15 |
| Támaszték a gázpedálhoz | 16 |
| A szinkronizált sebességváltó | 17 |
| A közbenső "gázfröccs" nem árt | 17 |
| A szabadonfutó | 17 |
| Előzés teljes teljesítménnyel | 18 |
| A fék használata | 20 |
| Szakaszos fékezés | 21 |
| Fékezés völgymenetben | 22 |
| A fékhatást kipróbálni! | 22 |
| A fékút kiszámítása | 23 |
| Megcsúszás és farolás | 25 |
| Nem szabad fékezni | 25 |
| El kell venni a gázt | 26 |
| Enyhén ellenkormányozni | 26 |
| Az úttest széle tapadósabbak | 26 |
| Átpörgő kerekek | 27 |
| Vezetés éjjel és ködben | 28 |
| A szélvédőt tisztán kell tartani! | 28 |
| Városi lámpát félsötétben! | 28 |
| Tompított fény ködben | 29 |
| A téli felszerelés | 30 |
| Szögesabroncsok | 30 |
| Hóláncok | 30 |
| Hószíjak | 31 |
| Tartozékok | 31 |
| Vegyi segédeszközök | 32 |
| Páramentesítő fólia | 32 |
| Indítás télen | 32 |
| A szívató meghúzása | 33 |
| Az üresjáratot pontosan kell beállítani | 33 |
| Inkább többször, röviden indítani | 33 |
| A megtolás segít | 34 |
| Az akkumulátort melegíteni kell | 34 |
| Vontatás | 36 |
| MŰSZAKI ÁTVIZSGÁLÁS ÉS MŰKÖDÉSPRÓBA | 36 |
| A szerszám | 36 |
| Szorgoskodás a motor körül | 39 |
| A gyújtásbeállítást és a megszakítók távolságát ellenőrizni! | 39 |
| A gyújtógyertyákat megtisztítani, az elektródatávolságot megvizsgálni! | 40 |
| Az ékszíjfeszítést ellenőrizni! | 45 |
| A porlasztót és a szűrőszitát megtisztítani! | 43 |
| A légszűrőt tisztítani, illetve cserélni! | 45 |
| A tengelykapcsoló pedál játékát ellenőrizni! | 46 |
| A sebességváltó olajszintjét ellenőrizni! | 47 |
| Sebességváltóban olajat cserélni! | 48 |
| Fékberendezés | 49 |
| A fékfolyadékot ellenőrizni! | 54 |
| A fényszórókat beállítani! | 55 |
| Az akkumulátor ápolása | 56 |
| A kábelcsatlakozásokat ellenőrizni! | 58 |
| Futómű | 60 |
| A gumiabroncsnyomást ellenőrizni! | 60 |
| A kerékanyák szoros felfekvését ellenőrizni! | 60 |
| A kerékösszetartást és a kormánymű holtjátékát ellenőrizni! | 60 |
| A kipufogóberendezés szoros illeszkedését ellenőrizni! | 62 |
| A futómű rögzítését és a motorfelfüggesztést ellenőrizni! | 64 |
| A kormányműtartozékok rögzítését ellenőrizni! | 66 |
| A mellső és a hátsó rugók felfüggesztését ellenőrizni! | 68 |
| A lengéscsillapítók rögzítését ellenőrizni! | 70 |
| A kenés | 70 |
| A kötélhuzalokat bezsírozni, a csuklópántokat beolajozni! | 70 |
| A járművet a kenési terv szerint kenni! | 71 |
| Helyesen kenni | 71 |
| Ügyelni kell a gumisapkákra | 71 |
| A meghajtócsuklók kenése | 72 |
| A rugók kenése | 74 |
| HIBAKERESÉS ÉS HIBAELHÁRÍTÁS | 75 |
| A motor üzemzavarai | 75 |
| A motor nem indul (az indítómotor működik) | 75 |
| A gyújtószikra ellenőrzése | 75 |
| A megszakító ellenőrzése | 76 |
| Az áramkör ellenőrzése | 76 |
| Az üzemanyag-ellátás ellenőrzése | 78 |
| A motor megáll és nem indul el ismét | 79 |
| A motor teljesítménye csökken (az egyik henger kihagy) | 80 |
| A motor kenése | 80 |
| A porlasztó beállítása | 81 |
| Az üzemanyag-fogyasztás megállapítása | 82 |
| Az üzemanyag-fogyasztás túl nagy | 83 |
| A porlasztó hibái | 84 |
| Az üzemanyagszint ellenőrzése | 85 |
| Tömítetlen fedél - felesleges levegőbeáramlás | 88 |
| Az indítószerkezet tömítetlen | 88 |
| A gyújtási időpont beállítása | 90 |
| A megszakítóberendezés kenése | 96 |
| A megszakító-alaplap kiszerelése | 98 |
| A centrifugálszabályozó kiszerelése | 98 |
| Ékszíjcsere | 100 |
| A ház feszítése | 104 |
| Zajok a motorban | 105 |
| A tengelytömítő gyűrű nem tömít | 107 |
| A motor kopog | 108 |
| A sűrítési viszony változtatása | 109 |
| A hengerfejek levétele | 110 |
| A motor kiszerelése | 110 |
| A tengelykapcsoló felújítása | 111 |
| Tömítetlen sebességváltó | 111 |
| Szerelési segédeszközök | 112 |
| A csuklókarmantyúk kicserélése | 114 |
| A kormánymű | 114 |
| A kerékösszetartás ellenőrzése | 116 |
| A kerékösszetartás beállítása | 116 |
| A kormánymű holtjátéka | 117 |
| Lehúzószerszám külső nyomtávkar-csuklóhoz | 118 |
| A fékek | 119 |
| Kerékagy-lehúzó | 119 |
| Fékpofák és utánállító elemek | 120 |
| Levegő a hidraulikus fékrendszerben | 122 |
| A fékfolyadékcsere | 123 |
| A fék egyoldalra húz | 123 |
| Súrlódó fékpofák | 124 |
| Beszorult kerékfékhengerek | 125 |
| A főfékhenger hibái | 126 |
| A kézifék beállítása | 127 |
| Lengéscsillapítók | 128 |
| Csuklók ás csapágyak holtjátéka | 130 |
| Mellső tengely | 131 |
| Be- és kinyomó készülék | 132 |
| A kerékcsapágy és a hajtótengely kiszerelése | 133 |
| Ne hagyjuk elhúzódni a silentbloc perselyeket | 134 |
| A hátsó tengely kiszerelése | 135 |
| Gumiabroncsok | 135 |
| A terhelésnek megfelelő levegőnyomás | 136 |
| Gumidefektek | 137 |
| Gumiabroncs-szerelés | 138 |
| A gumiabroncs levegővesztesége | 139 |
| A gumiabroncs kopásábrája | 140 |
| Karosszéria | 141 |
| Kocsifenék-védőmasszák | 141 |
| Korrózió elleni védőszerek | 142 |
| Kondenzvíz az üregekben | 142 |
| Garázsproblémák | 143 |
| Tömítetlen karosszéria | 143 |
| A belső burkolatok levétele | 144 |
| Az ajtók zörögnek | 144 |
| Hibás az ajtózár | 145 |
| Elektromos berendezés | 146 |
| Kapcsolási vázlat | 148 |
| Hibakeresés vizsgálólámpával | 149 |
| Villantóberendezés | 150 |
| Ablaktörlők | 150 |
| Az ablaktörlők beállítása | 150 |
| Tisztítsuk az ablaktörlőgumikat | 151 |
| Elektromágneses fénytompító relé | 152 |
| Fénytompító relé billentyűs kapcsolóhoz | 153 |
| Akkumulátor | 154 |
| Akkumulátortöltő készülék | 155 |
| Önindító | 155 |
| Az önindító nem működik | 157 |
| Dinamó és szabályozó | 157 |
| Feszültségmérés a szabályozón | 159 |
| A dinamó nem tölt | 159 |
| A dinamó tisztítása | 161 |
| Barkács-ötletek és hasznos tartozékok | 162 |
| Védett benzincsap | 163 |
| Benzinmérő-óra helyett | 164 |
| Hátramenet-fényszóró | 165 |
| Féklámpák, mint hátramenet-fények | 166 |
| Húzókapcsoló hátramenet-fényhez | 166 |
| A féklámpák ellenőrzése | 167 |
| Ködfényszóró | 168 |
| A ködfényszóró felszerelése | 169 |
| A ködfényszórók kapcsolása | 169 |
| A halogénlámpák feszültségérzékenyek | 170 |
| Kéthangú kürtök? | 171 |
| Figyelmeztető villantóberendezés | 172 |
| A belső zajok csillapítása | 173 |
| Rugalmas kipufogócsatlakozás | 174 |
| Ügyeljünk a repedésekre | 176 |
| Elektromos távhőmérő | 176 |
| A hőmérő beszerelése | 177 |
| Az adó csatlakoztatása | 178 |
| Jelzőtartomány | 179 |
| A mutatott érték helyesbítése | 180 |
| Gyakorlati kipróbálás | 180 |
| Hűtőlevegő-fojtószelep | 181 |
| A fojtószelep beszerelése | 181 |
| A működtető huzal csatlakoztatása | 183 |
| A húzószerkezet rögzítése | 184 |
| Fűtés és szellőztetés | 185 |
| Szellőztetés a farészen | 185 |
| Hatásosabb fűtés | 186 |
| Kiegészítő fűtőturbina | 187 |
| Párhuzmos kapcsolás | 188 |
| A turbina beszerelése | 189 |
| Soros kapcsolás | 190 |
| Hőmérséklet és zaj | 191 |
| Áramlási veszteségek | 192 |
| Frisslevegő-bevezetés | 194 |
| A fűtőlevegő-bevezetés | 194 |
| A fűtőlevegő elvezetése | 194 |
| Biztonság illetéktelen használattal szemben | 195 |
| Utószó helyett | 201 |
| Vélt és valóságos hibák | 202 |
| Olajszint-ellenőruzés | 207 |
| A rugóhossz beállítása | 208 |
| A hidraulikus szivattyú zavarai | 210 |
| A tengelykapcsoló nem kapcsol ki | 212 |
| Szervíztapasztalatok | 214 |