Fülszöveg
Amikor a diákok szeretnek tanulni, és a tanár szeret tanítani...
Amikor az iskola az együttműködés elsajátításának bölcsője...
Mi az iskola elsődleges célja? Ha szerinted az, hogy megalkuvóvá tegye a diákokat tömegfeladatok rájuk erőltetésével, nos, nem vagy egyedül. Ezt a régi iskolamodellt azért hozták létre, hogy gyári munkásokat faragjon a gyerekekből, akiknek nem szükséges önállóan gondolkodniuk. Manapság azonban ez a hozzáállás az iskolák többségében alacsony teljesítményhez, továbbá - a diákok és a tanárok részéről is - a tisztelet hiányához vezet, és azt okozza, hogy a biztonság megteremtése válik az iskola legsürgetőbb feladatává. A diákok és szüleik elégedetlenné, a tanárok és az iskolai adminisztrátorok pedig frusztrálttá válnak, vagyis mindannyian alig várják a hétvégét. A nevelésben tehát olyan újfajta megközelítésre van szükség, amely a tanulási közeg minden egyes résztvevőjének az érdekét szolgálja. Erről szól Marshall Rosenberg könyve. Olyan megközelítést vázol fel...
Tovább
Fülszöveg
Amikor a diákok szeretnek tanulni, és a tanár szeret tanítani...
Amikor az iskola az együttműködés elsajátításának bölcsője...
Mi az iskola elsődleges célja? Ha szerinted az, hogy megalkuvóvá tegye a diákokat tömegfeladatok rájuk erőltetésével, nos, nem vagy egyedül. Ezt a régi iskolamodellt azért hozták létre, hogy gyári munkásokat faragjon a gyerekekből, akiknek nem szükséges önállóan gondolkodniuk. Manapság azonban ez a hozzáállás az iskolák többségében alacsony teljesítményhez, továbbá - a diákok és a tanárok részéről is - a tisztelet hiányához vezet, és azt okozza, hogy a biztonság megteremtése válik az iskola legsürgetőbb feladatává. A diákok és szüleik elégedetlenné, a tanárok és az iskolai adminisztrátorok pedig frusztrálttá válnak, vagyis mindannyian alig várják a hétvégét. A nevelésben tehát olyan újfajta megközelítésre van szükség, amely a tanulási közeg minden egyes résztvevőjének az érdekét szolgálja. Erről szól Marshall Rosenberg könyve. Olyan megközelítést vázol fel benne, amely a kölcsönös tiszteleten alapul, a diákok, a tanárok, az iskolai adminisztrátorok és a szülők részéről egyaránt. Ha a társas kapcsolatok ablakokként, nem pedig falakként funkcionálnak, akkor olyan elitiskolák jönnek létre, amelyekben mindenki azt kapja, amire leginkább szüksége van.
A könyvben gyakorlati módszerekkel ismerkedhetsz meg, amelyekből megtudhatod:
- hogyan kelthető fel a diák érdeklődése, növelhető a teljesítménye, javítható az emlékezőképessége,
- miként teremthető meg a biztonságos és támogató tanulási és munkalégkör,
- hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia, és hogyan teremthetők meg a tiszteletteljes, együttérzésen alapuló társas kapcsolatok,
- miként oldhatók meg a konfliktushelyzetek, előzhető vagy szelidíthető meg az agresszivitás,
- hogyan fedezheti fel újra a tanár az érdeklődő diákok tanításából fakadó örömet.
"Marshall könyve alapjaiban kérdőjelezi meg a nevelésről és a nevelési struktúrákról alkotott modern elképzeléseket. A könyvben leírt elvek hozzásegíthetnek a harmónia megteremtéséhez: az osztályteremben, otthon és bármely társas helyzetben. Az Így is lehet nevelni és tanítani egyetlen szülő és pedagógus polcáról sem hiányozhat!"
Dr. Jeannette Vos, a The Learning Revolution című könyv társszerzője
Marshall B. Rosenberg az Erőszakmentes Kommunikáció Központ alapítója és oktatási vezetője. Képzései és tanfolyamai a világ több mint 30 országába jutottak már el, nevelési módszereit több száz iskolában oktatják világszerte. További információk: www.CNVC. org. A szavak ablakok vagy falak (Erőszakmentes kommunikáció) címen egy könyve már magyarul is megjelent.
Vissza