1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Miről, hogyan beszéljünk...

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves olvasó!
A Közlekedésbiztonsági propagandával foglalkozók számára készített kézikönyv-sorozat második köteteként adjuk közre a "Miről, hogyan beszéljünk?" című kiadványunkat. Célunk az, hogy... Tovább

Előszó

Kedves olvasó!
A Közlekedésbiztonsági propagandával foglalkozók számára készített kézikönyv-sorozat második köteteként adjuk közre a "Miről, hogyan beszéljünk?" című kiadványunkat. Célunk az, hogy valamennyi főállásban vagy társadalmi munkában a közlekedésbiztonság javítása érdekében dolgozó munkatársunknak módszereket, tartalmi útmutatásokat adva nyújtsunk segítséget.
Az első kötethez hasonlóan - nem véletlenül - ismét a "munkahelyhez" térünk vissza. Ennek az az oka, hogy továbbra sem vehetjük el azokat az előnyöket, amelyek a munkavédelemhez kapcsolt közlekedésbiztonsági propagandában jelentkeznek. Partnereinkkel - az Országos Munkavédelmi Főfelügyelőséggel, a Szakszervezetek Országos Tanácsával - egyetértésben már korábban megállapítottuk, hogy a munkavédelmi oktatás kereteiben foglalkozni kell a közlekedésbiztonsági célzatú nevelő munkával is. (E megállapítást azóta jogi előírások is követték.) A munkahelyen az ilyen ismeretterjesztés közös érdekeink alapján történik, mivel a munkáltatónak, a hivatalból balesetmegelőzéssel foglalkozónak egyaránt az az érdeke, hogy a dolgozó ne szenvedjen se munkahelyi, se közlekedési balesetet. A mi számunkra az az előny, hogy a munkahelyen szervezett körülmények között elérhetjük valamennyi közlekedő réteget (a gyalogost, a kerékpárost, az autóst, stb.), hiszen az aktív közlekedők döntő többsége ezeken a munkahelyeken dolgozik.
A munkánk eredményessége sok mindentől függ. Hatékonyságunkat nagy mértékben befolyásolja az, hogy mondanivalónkat helyes szempontok szerint választjuk-e meg és azt a megfelelő időben, helyen mondjuk-e el. Ezen érdekében kívánunk használható "recepteket" adni, úgy, hogy az itt nyújtott kínálat, választék elfogadása mellett is helye lehet az adott témához kapcsolható helyi aktualitásoknak, problémáknak.
Nem kívánunk végleges, változtathatatlan variációkat adni, viszont szeretnénk olyan máshol is felhasználható ismereteket is közzé tenni, amelyek egyéb vonatkozásában is használhatók, pl. az előadók felkészülésére vagy az előadások szervezésére vonatkozó általános ismeretek bővítésére. Véleményünk szerint ezekre is igény van, a kezdő, kevés rutinnal rendelkező munkatársaink sok hasznos ismeretet szerezhetnek. E kézikönyv sorozat folytatását tervezzük, miközben olvasóink észrevételeit is szeretnénk figyelembe venni. Ezért kérjük, hogy ezeket juttassák el az OKBT Titkársága címére (Budapest, Pf. 314/15. 1903). Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Általános megjegyzések a közlekedési propagandáról 8
A közlekedésbiztonsági propaganda munka folyamata 10
Érdeklődés és igényfelkeltés 10
Az ismeretközlés tartalmi és formai előkészítése 11
Közönségszervezés 14
Információnyújtás, az ismeretközlés és alkalmazkodás 15
Az elsajátított ismeretek értékelése 16
A foglalkozás technikai lezárása 17
A közlekedésbiztonsági propagandában alkalmazott legfontosabb módszerek 17
Az előadás 17
Az előadó és a hallgatóság 17
A tárgyi feltételek előkészítése 18
A hely kiválasztása 18
A hírverés szerepe 19
Az elnök szerepe 19
Előadói stílusok 20
A jó előadás formai követelményei 21
A jó időgazdálkodás 22
A példák helyes megválasztása 24
Az előadás szerkezete 24
Mikor érdemes előadást szervezni 24
Az előadás előnyei 25
Az előadás hátrányai 25
Az előadások elemző vizsgálata 25
Az előadás feloldása: a beszélgetés 26
A fórum 29
A kerekasztal beszélgetés 30
Az ankét 30
A vita 31
A vitavezetés általános követelményei 31
Miről beszéljünk vegyes összetételű hallgatók előtt? 33
Az életkor szerepe 34
A közlekedés tényezői 36
Gépjármű 36
Miről beszéljünk a gyalogosok, kerékpárosok számára tartott rendezvényeken? 38
Közlekedési szabályok gyalogosoknak 38
A kerékpáros közlekedésről 39
A gyalogos közlekedés sajátosságai 41
Életkori sajátosságok 41
Idős emberekről 42
A gyalogosok és járművezetők partneri kapcsolatai 42
Miről beszéljünk a hivatásos gépjárművezetők továbbképzésén? 43
Úti balesetveszélyek 44
A balesetveszélyek a gépjármű elindításakor 44
A rakodási munkák veszélyei 44
Balesetveszély a közúton 45
A menetközben adódó műszaki hibák elhárításának veszélyei 45
Veszélyek a munka befejezése után 45
A munkára képes kellően kipihent állapot hiánya 45
A gépjármű típusának, ill. az adott gépjármű kezelésének nem elégséges ismerete 46
A rutin által kiváltott figyelmetlenség 46
Az egyhangúság veszélyei 46
A gépjárművezető munkahelyi, családi konfliktusainak, problémáinak hatása 46
A rakodási, közlekedési és okmánykezelési szabályok ismeretének nem kielégítő mértéke 46
A gépjárművezető személyiségének veszélyei 47
Az időjárási frontok hatásai 47
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Miről, hogyan beszéljünk... Miről, hogyan beszéljünk...

A borító kissé elszíneződött.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba
konyv