1.034.855

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Embert nevelni

Pedagógiai szöveggyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Embert nevelni... nagyon szép, de nagy felelősséggel bíró tevékenység. Legyen ez az ember akár gyermek, akár felnőtt. Szükség van-e ehhez pedagógiai tudásra? Nem feltétlenül i mondhatnánk s néhány... Tovább

Előszó

Embert nevelni... nagyon szép, de nagy felelősséggel bíró tevékenység. Legyen ez az ember akár gyermek, akár felnőtt. Szükség van-e ehhez pedagógiai tudásra? Nem feltétlenül i mondhatnánk s néhány példát sorolni is tudnánk. Feltétlenül! - állíthatnánk S s ezt is sokféleképp igazolhatnánk, hiszen tudjuk valamennyien, hogy a nevelés-nevelődés minőségét a szakszerű pedagógiai hatásrendszer jelentősen befolyásolja. Pedagógiai szöveggyűjteményünk olyan pedagógiai ismeret és szemlélet kialakítását szeretné segíteni, mely egy humán reform értékeivel jellemezhető emberarcú társadalom és gyermekközpontú pedagógia gondolati ívén át törekszik a pedagógia alapjainak feltárására. Az érték a pedagógiában - pedagógia az értékekben gondolatkör az értékekre figyelő nevelési feladatrendszer felvázolásához biztosít háttéranyagot, - iskolát és művelődési intézményeket egyaránt érintő problémakörökkel. Az iskola és a korszerű iskolai nevelés konkrét céljairól, a plurális iskolarendszer alkura és együttműködésre alapozó, a kreativitást és az iskolai demokráciát fejlesztő lehetőségeiről a harmadik fejezet fest hiteles képet, - olyan domináns elemek kiemelését megcélozva, melyek a helyi nevelési rendszerben való eligazodást segítik. Az embernevelés mindenkor időszerű kérdései a módszertani kérdések. A vállalt értékrendszer, az elfogadott ember-, gyermek- és iskolakép jelentősen befolyásolja ezt. Az iskolai ill. pedagógiai autonómia, a módszertani szabadság a művelődési intézményekre is kiterjeszti hatását. Az ehhez szükséges szemléleti és metodikai ismereteket az utolsó fejezet fogja csokorba. Szöveggyűjteményünk összeállításakor igen gazdag és színvonalas szakmai anyagból válogathattunk. Ehhez képest rendkívül szűknek és leegyszerűsítettnek tűnik anyagunk. Ezt azzal próbáltuk „szépíteni", hogy láthatóan az olvasmányosabb, az észre és szívre egyformán ható szemelvényeknek adtunk előnyt. A szöveggyűjtemény nem tudja - ezért nem is akarja - felvállalni a rendszeres pedagógiai ismeretszerzéshez szükséges „tankönyvi" funkciókat. Nem „megtanulandó" szöveget közöl, sem rendszerében, sem kifejtési mélységében, sem szövegstílusában. Inkább a szemléletformálás és attitűd-alakítás funkcióját szeretné ellátni. Bízunk benne, hogy a szemelvények jó része élményszerű tanulási folyamatot eredményez, melyhez sok sikert kíván: Fábiánné Kocsis Lenke Vissza

Tartalom

BEKÖSZÖNTŐ .................................................................................5
ELŐSZÓ.....................................................................................7
EMBERARCÚ TÁRSADALOM - GYERMEKKÖZPONTÚ
PEDAGÓGIA
Marx György: A jövő század regénye............................................... 10
Kamarás I. - Zsolnai L.: Humanizáció itt és most.............................. 22
Kamarás István: Emberkép: Áttekintő kép ........................................33
Horgas Béla - Levendel Júlia: Gyereknek lenni.................................43
ÉRTÉKEK A PEDAGÓGIÁBAN - PEDAGÓGIA
AZ ÉRTÉKEKBEN
Váriné Szilágyi Ibolya: Az értékvilág a mindennapokban és az elméleti tudatban........55
Értékek - (iskolai mértékkel).............................................................60
Nyíri Mihályné: Az egészségi értékközvetítés, stratégiai csomópontok...........................66
Nyíri Tamás: Erkölcsi tapasztalat és előzetes erkölcsi tudás............... 73
Illyés Gyula: Küzdelem a jó és a rossz között......................................84
Mérei Ferenc: A játék értelme és öröme.............................................. 86
Kozéki Béla: Az érdeklődés, az örömteli aktivitás fejlesztése...........93
Báthory Zoltán: A tanulás fogalmának tág értelmezése....................106
Kárpáti Andrea: Környezet, kultúra, iskola.......................................106
ÁTALAKULÓ TÁRSADALOM - ÁTALAKULÓ ISKOLA
Pataki Ferenc. „Nyitott jövő" - nyitott kérdések a nevelésügyben.......................110
Szekszárdi Ferencné: Nevelési célok - ifjúságunk neveltsége........118
Mihály Ottó: Alkura és együttműködésre alapozott iskola.............131
Bábosik István: A nevelés mint értékközvetítő tevékenység...........136
G. Rawlinson: A kreatív gondolkodás................................................140
Csepeli György: A szabadság iskolája.................................................151
EMBERRÉ NEVELNI - HOGYAN ?
Ancsel Éva: A nevelés szertartásai.......................................................156
Szekszárdi Júlia: Konfliktusok...........................................................161
Gabnai Katalin: Drámajátékok gyermekeknek, fiataloknak, felnőtteknek................167
Szita Judit Serdülőkkel a tükörben, az ösvényen és a létrán...........172
Horgas Béla - Levendel Júlia: A szülői szakma.................................177
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv