1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Beiskolázás és továbbhaladás

Szabályozás és megvalósulási utak

Szerző

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 173 oldal
Sorozatcím: Tények és érvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-692-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tanulók belépését az iskolarendszerbe, továbbhaladását az egyes szintek és képzési programok között az oktatásirányítás intézkedései a 2003-2008-as időszakban is több alkalommal érintették. Arról, hogy az egyes jogszabályok megalkotását, módosítását hogyan fogadják az iskolákat fenntartó önkormányzatok, maguk az oktatási intézmények, keveset tudunk. A kötet döntően interjúkra és esettanulmányokra épülő elemzéseiben ezért alulnézetből, azaz elsősorban helyi és intézményi szinten mutatja be az érintett szereplők reagálását, külön figyelemmel ezek hasonlóságaira és különbségeire. Arra keres választ, milyen tényezők befolyásolják a vizsgált helyszíneken a megvalósítás folyamatait, sikereit és kudarcait. Az oktatáspolitikai szándékokat ténylegesen valóra váltók tapasztalatai, nehézségei fogalmazódnak meg a megszólaltatott iskolafenntartók, igazgatók, pedagógusok véleményében, közelebb hozva sokszínű világukat és napi szintű küzdelmeiket az érdeklődő olvasókhoz, de egyben... Tovább

Fülszöveg

A tanulók belépését az iskolarendszerbe, továbbhaladását az egyes szintek és képzési programok között az oktatásirányítás intézkedései a 2003-2008-as időszakban is több alkalommal érintették. Arról, hogy az egyes jogszabályok megalkotását, módosítását hogyan fogadják az iskolákat fenntartó önkormányzatok, maguk az oktatási intézmények, keveset tudunk. A kötet döntően interjúkra és esettanulmányokra épülő elemzéseiben ezért alulnézetből, azaz elsősorban helyi és intézményi szinten mutatja be az érintett szereplők reagálását, külön figyelemmel ezek hasonlóságaira és különbségeire. Arra keres választ, milyen tényezők befolyásolják a vizsgált helyszíneken a megvalósítás folyamatait, sikereit és kudarcait. Az oktatáspolitikai szándékokat ténylegesen valóra váltók tapasztalatai, nehézségei fogalmazódnak meg a megszólaltatott iskolafenntartók, igazgatók, pedagógusok véleményében, közelebb hozva sokszínű világukat és napi szintű küzdelmeiket az érdeklődő olvasókhoz, de egyben visszacsatolást is nyújtva az oktatásirányítás egyes szintjein dolgozó szakembereknek. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Imre Anna
Beiskolázás és továbbhaladás: szabályozás és megvalósulási utak 9
1. A beiskolázással és a tanulói továbbhaladással kapcsolatos szabályozás
megvalósulása alulnézetben: a helyi és intézményi szintű oktatásirányítási
folyamatok elemzése 9
Az implementáció vizsgálata 9
Megközelítések és előfeltevések 10
Kutatási kérdések és problématerületek 12
Módszertani kérdések és megoldások 15
Kiemelt kutatási előzmények 16
A jogszabályi változások implementációjának elemzése 22
A vizsgált jogszabályi változások 23
Kutatási előfeltevések, kérdésekés módszerek 27
Vizsgálati terepek 28
A vizsgálat helyszínei 28
A vizsgálat szereplői 33
2. Szabályozás és megvalósulási utak 38
A vizsgált változási területek megjelenése az irányítási dokumentumokban 38
Az önkormányzati dokumentumok 38
Az intézményi dokumentumok 41
Összegzés 45
Az egyes jogszabályi változások megvalósulása és hatásai intézményi szinten 46
Beiskolázás 46
SNI-/HHH-integráció 52
Az évismétlés megszigorítása 57
A szöveges értékelés 59
Az 5-6. évfolyam közötti átmenet 63
Összegzés 70
A megvalósulás és a fennmaradás esélyei: az irányítási szintek és a megvalósításban
érintett szereplők 71
Önkormányzati szint, iskolafenntartók 71
Intézményi szint, iskolavezetők 77
Osztálytermi szint, pedagógusok 83
Az egyes irányítási szintek közötti kapcsolat 89
Összegzés 92
Felhasznált irodalom 95
Melléklet 101
Az esettanulmányok összefoglalói 101
Kasza Georgina
Fővárosi kerület, önkormányzati irányítás és oktatáspolitika 102
Kállai Gabriella
Szent Irma Általános Iskola, Paladomb 115
Abonyi Nóra
Petőfi Sándor Általános Iskola, Paladomb 125
Vég Zoltán Ákos
Kisvárosi önkormányzati irányítás és oktatáspolitika 133
Hordósy Rita - Szabó Fanni
Szent Jakab Általános Iskola, Nagyványod 142
Vég Zoltán Ákos
Bánáti Általános Iskola, Nagyványod 151
Ceglédi Tímea - Pusztai Gabriella
Kisványodi Általános Iskola 159
Táblázatok 171
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Beiskolázás és továbbhaladás

Szép, tiszta állapotú példány.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv