1.034.796

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Így tanítsuk a számtant az 1-5. évfolyamban

Szerző
Fordító
Grafikus
Lektor

Kiadó: Slovenské Pedagogické Nakladatelstvo
Kiadás helye: Pozsony
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 345 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Első kiadás. Néhány fekete-fehér ábrával, illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Statisztikai számadatok bizonyítják, hogy a múltban a legtöbb tanuló az első osztályban bukott meg, mégpedig a tanítási nyelvből és számtanból. És ma? Ma is a legtöbb tanuló a tanítási nyelvből és... Tovább

Előszó

Statisztikai számadatok bizonyítják, hogy a múltban a legtöbb tanuló az első osztályban bukott meg, mégpedig a tanítási nyelvből és számtanból. És ma? Ma is a legtöbb tanuló a tanítási nyelvből és a számtanból bukik, akár az első -fellépő évfolyamban vagy az utolsóban. Hol a hiba; a tantervben, az előírásokban, a tanulókban vagy a módszerekben? Hibák, hiányosságok voltak és vannak ma is. néha a tantervben van a hiba, máskor a módszerben, olykor viszont a tanulók zsúfoltságában. A múltban növekedett a tananyag terjedelme anélkül hogy a tanítási idő megváltozott volna. A tananyag bővítésével párhuzamosan a tanítás idejének is növekednie kell. Máskor meg átcsoportosították a tananyagot anélkül, hogy tekintetbe vették volna a tanulók életkorát és felfogóképességét.
Ha a számtantanításban szép és tartós eredményt akarunk elérni, az egész iskolaév folyamán lelkiismeretesen kell dolgoznunk bevált módszerekkel, a didaktikai anyag tökéletes kihasználásával, tekintetbe véve a tanulók képességeit és az általános érvényű didaktikai elveket.
Ha tanításunkban jó eredményt akarunk elérni, a következő feltételeket kell teljesítenünk:
a) tökéletesen kell ismernünk a tanterv célját és tartalmát,
b) az elméletet és a tanítási módszereket ismernünk és alkalmaznunk kell a gyakorlatban,
c) ismernünk kell a didaktikai anyagot és gyakorlati alkalmazási lehetőségeit,
d) ismernünk kell a tanulók egyéniségét és számolási készségüket. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1. A számtantanítás fejlődése 5
2. Az iskolának az élettel való kapcsolata a mennyiségtanban 11
3. A számtantanítás alapelvei és leggyakrabban használt módszerei 18
4. A nevelés elemei a számtantanításban 31
5. A politechnikai nevelés elemei a számtantanításban 36
6. A számtan tanterve 41
7. A számtanóra szerkezeti felépítése 86
8. Hogyan készítsük el a hét, a hó.nap tananyag-felosztásának tervét 91
9. A számtantanítás az osztatlan iskolában 97
10. Szemléltetés a számtantanításban 100
11. Számtankönyvek 117
12. A legújabb számtankönyvek értékelése 149
13. A gyermek számképzeteinek és számfogalmainak fejlődése 184
14. Előkészület a tanításra 191
15. Fejszámolás 193
16. írásbeli számolás 201
17. A szöveges feladatok megoldása 206
18. A tanulók ismereteinek ellenőrzése 210
19. Az iskola és az élet kapcsolatát szorgalmazó kirándulások 213
20. Gyakorlati minták 227
21. Minták és példák arra, hogyan kapcsoljuk össze a számtanórán az iskolát az élettel 342
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv