| Bevezetés | 9 |
| Általános kérdések | 9 |
| A pszichológiai módszer | 11 |
| A könyv felépítése | 13 |
| Az információ fizikai elméletének általános bemutatása | 15 |
| Az üzenetek meghatározása és osztályozása | 15 |
| Az üzenet és alkotóelemei | 22 |
| Példák a repertoárra | 23 |
| A közvetítő csatornák "kapacitása" | 29 |
| Információ és eredetiség | 31 |
| Az eredetiség mértéke | 35 |
| Alkalmazási példa: zenei műsorok szocio-kulturális eredetiségi foka | 40 |
| A társadalmi csoportok komplexitásának mérése | 45 |
| Az információelmélet alkalmazása élő szervezetekre és különböző rendszerekre: strukturális és funkcionális komplexitás | 47 |
| Az információelmélet alkalmazása a partitúrára. Melodikus minták (patternek) információjának kiszámítása | 50 |
| Az információ mérésének következménye | 53 |
| Információmaximum, relatív információ és redundancia | 58 |
| A nyomtatott üzenet információja | 60 |
| A kód különböző jelentései | 71 |
| Diagrammák mátrixai, közeli és távoli rendezettség | 75 |
| Következtetések | 78 |
| A forma fogalma az információelméletben: periodicitás és elemi struktúrák | 81 |
| Formaelméletek és letapogatási elméletek | 82 |
| Az érzékelhető információhozam korlátozottsága | 84 |
| Az információ destrukciós formájának fogalma. A legnehezebben továbbítható üzenet | 86 |
| Formák és előrejelzések | 90 |
| Periodicitás és előreláthatóság | 92 |
| A periodicitás érzékelésének fenomenológiája | 96 |
| Következtetések | 100 |
| Az érzékelés bizonytalanságai és az emlékezet jelszerű strukturációja | 103 |
| Forma és háttér az üzenetben | 103 |
| A zaj fogalma | 105 |
| A határesetektől az anyagi jelenségek megértéséig | 111 |
| A jelek hatékony alkalmazása és a küszöbök megemelkedése | 118 |
| Az emlékezetbe vésés funkciója és az érzékelési struktúrák felépítése | 121 |
| Emlékezetbe vésés és információ | 124 |
| Következtetések | 129 |
| A hangzó struktúrák és a zene: a hangzó tárgy | 133 |
| A zeneelmélet bírálata | 134 |
| A hangzó anyag kifejlődése | 136 |
| Az időben létező hang ábrázolása | 139 |
| A hangzó tárgy | 143 |
| Közbülső struktúrák | 151 |
| Következtetések | 153 |
| Szemantikai információ és esztétikai információ | 157 |
| Az információelmélet egyik látszólagos önellentmondása | 157 |
| Az információ két típusa | 159 |
| Szemantikai és esztétikai információ | 161 |
| A hangzó üzenet szerkezetének alárendeltségi viszonyai | 168 |
| A két információtípus elkülönítése | 176 |
| A melodikus makrostruktúrák | 184 |
| Kölcsönhatások az információ típusai és a makrostruktúrák között | 188 |
| A műalkotás információs architektúrája | 196 |
| Következtetések | 202 |
| Információelméleti poétika - A poétikai üzenet struktúrája - érzékelési szintek | 209 |
| Információs struktúrák és költői üzenet | 210 |
| Költői integráció és a gép | 214 |
| A poétikai élvezetről | 216 |
| Nyelvi struktúrák | 217 |
| A hangzó struktúrák | 220 |
| Többszörös üzenetek és a strukturális esztétika | 223 |
| A többszörös üzenetek és osztályozásuk | 223 |
| A többszörös üzenetek strukturálódása | 225 |
| A többszörös üzenet strukturális törvényei | 229 |
| A recitativo fejlődése és az érthetőség | 236 |
| Az esztétikától az érzékelés fenomenológiájáig | 241 |
| Következtetések | 241 |
| Összefoglalás. Az információelmélet filozófiai értéke | 245 |
| A kommunikáció anyagi természete | 245 |
| A bemutatot elmélet bírálata | 247 |
| Az alapvető eredmények | 250 |
| Az esztétika módszertana | 255 |
| Az információs észleléselmélet érvényessége | 258 |
| Az információelmélet filozófiai értéke | 262 |
| Bibliográfia | 265 |
| Függelék | 273 |
| Előszó a német kiadáshoz | 273 |
| Utószó. Információelmélet és esztétika (Voigt vilmos) | 277 |