| Előszó | 5 |
| A társadalmi tanítás lényege | |
| A társadalmi tanítás alapvető ismertetőjegyei | 8 |
| A társadalmi tanítás autonómiája | 9 |
| A társadalmi tanítás teológiai jellege | 10 |
| A társadalmi tanítás hármad dimenziója | 10 |
| A társadalmi tanítás módszertana | 11 |
| A megkülönböztetés módszere | 12 |
| Teológia és filozófia | 13 |
| A pozitív tudományok | 14 |
| A társadalmi tanítás fejlődése | 14 |
| A változás és folytonosság | 15 |
| Feladatunk és jogunk a tanításra | 16 |
| A társadalmi tanítás történelmi dimenziója | |
| Az őskeresztény küldetés társadalmi dimenziója | 17 |
| Az üdvtörténet | 17 |
| Jézus küldetése | 18 |
| Az Egyház küldetése | 19 |
| A történelmi örökség keletkezése | 20 |
| A társadalmi-kulturális környezet | 20 |
| A 19. századi változások és a katolikus gondolat pozitív szerepe | 21 |
| XIII. Leó | 21 |
| XI. Pius | 22 |
| XII. Pius | 23 |
| XIII. János | 24 |
| A II. Vatikáni zsinat | 25 |
| VI. Pál | 27 |
| II. János Pál | 28 |
| Az újabb megnyilatkozások | 31 |
| Maradandó elvek és értékek | |
| A maradandó elvek | 33 |
| Feltételek | 33 |
| Az emberi személy | 33 |
| Az emberi jogok | 34 |
| A pápai tanító hivatal az emberi jogokról | 35 |
| Az ember-társadalom viszonya | 36 |
| A közjó | 37 |
| Szolidaritás és szubszidiaritás | 38 |
| A társadalmi élet organikus felfogása | 39 |
| A közreműködés [Részvétel a társadalmi életben] | 39 |
| Emberi struktúrák és személyes közösségek | 40 |
| Emberi struktúrák és személyek közösségek | 40 |
| A föld javai mindenkit megilletnek | 41 |
| Az alapvető jogok | 41 |
| A biztos út | 41 |
| Egy új társadalomhoz vezető úton | 42 |
| A társadalmi elkötelezettség "bölcsessége" | 42 |
| Értékek a haladás szolgálatában | 43 |
| Döntésünk kritériumai | |
| A valóság ismerete | 444 |
| Az objektív döntésre való készség | 44 |
| Példák az állásfoglalásra | 45 |
| Az ideológiai befolyás veszélye | 46 |
| A helyes döntés | 47 |
| Az Egyház társadalmi feladatai az egyes országokban | 48 |
| Új állásfoglalások új helyzetekben | 48 |
| Irányelvek a társadalmi cselekvéshez | |
| A cselekvési kritériumok | 49 |
| Az ember személyes méltóságának tiszteletbentartása | 49 |
| A másik embert tiszteletbentartó párbeszéd | 50 |
| Az igazságosságért és a társadalmi szolidaritásért folytatott harc | 50 |
| A szükséges szaktudás elsajátítását szolgáló képzés | 51 |
| Tapasztalat a világról és hitbeli tapasztalat | 52 |
| Nyitottság a Lélek adományaira | 52 |
| A szeretet és az irgalmasság gyakorlása | 53 |
| A társadalmi tanítás és a keresztény szociális gyakorlat közötti kapcsolat | 54 |
| Hatások politikai téren | 54 |
| Isten Országának jele | 56 |
| Végezetül társadalmi tanítás jelentőségéről és dinamikájáról | 56 |
| A képzés | |
| A dokumentum célja | 58 |
| A professzorok képzése | 58 |
| Teológiai, tudományos és lelkipásztori képzés | 58 |
| A társadalomtudományok szerepe | 59 |
| Az állandó továbbképzés | 60 |
| Lelkipásztori tapasztalat | 60 |
| A hallgatók képzése | 60 |
| Lelkipásztori oktatás | 60 |
| A társadalmi tanítás kurzusai | 61 |
| A filozófia-teológiai alap | 62 |
| Krisztus autentikus és integráns üzenete | 62 |
| Az első lelkipásztori tapasztalatok | 63 |
| A pap feladata a világiakkal szemben | 63 |
| Befejezés | 63 |
| I. Függelék: Azoknak a helyeknek a jegyzéke, melyek az Egyház társadalmi tanításának oktatása során a szemináriumokban felhasználásra kerülhetnek | 65 |
| II. Függelék: Szövegrészletek az Egyház társadalmi tanító hivatalának megnyilatkozásaiból, tekintettel az "Irányelvek" néhány különösen fontos részére | 72 |