| Az irányítás és az intézményi önállóság | 6 |
| Az irányításról általában | 6 |
| Az állam feladatai a közoktatás irányításában | 7 |
| A fenntartói irányítás | 11 |
| Az intézményi önállóság | 16 |
| A közoktatási intézmény | 18 |
| A szakmai önállóság | 22 |
| Döntési jog igazgatási kérdésekben | 26 |
| A közoktatási intézmény vezetése | 27 |
| A nemzeti alaptanterv és az iskolai irányítás | 31 |
| Egy lehetséges "menetrend" az iskolai pedagógiai program elfogadásához, jóváhagyásához | 39 |
| Az előzetes kérdések tisztázása | 41 |
| Az alapító okirat | 41 |
| Az iskola szolgáltatásai | 42 |
| Az iskola rendelkezésére álló időkeret | 43 |
| A létszámhatárok | 46 |
| A pedagógia program összeállítása | 46 |
| A pedagógiai program részei | 46 |
| Pedagógiai program a nappali rendszerű iskolai oktatásban | 47 |
| A felnőttoktatás pedagógiai programja | 52 |
| A nevelőtestületi döntés-előkészítés | 53 |
| A munkaszervezés megkezdése | 54 |
| A közreműködők felkérése | 54 |
| A döntéshozatal előkészítése | 55 |
| Egyéb tudnivalók | 55 |
| Ütemterv | 57 |
| A pedagógiai program elfogadása, jóváhagyása | 58 |
| A helyi tantervek elkészítéséről | 63 |
| Helyi tanterv a két tanítási nyelvű iskolákban | 63 |
| Az alapműveltségi vizsga vizsgaszabályzata | 67 |
| Fogyatékos tanulókkal foglalkozó iskolák feladatai | 72 |
| Az érettségi vizsga vizsgaszabályzata | 74 |
| A nevelő és oktató munka megszervezése a középiskolákban | 77 |
| A középiskola felkészítési kötelezettsége | 79 |
| A tanulók tantárgyválasztási joga | 85 |
| Egyéb tudnivalók | 87 |
| Áttérés a középiskolai nevelő és oktató munka új rendjére | 87 |
| Nemzeti, etnikai kisebbségi óvodai nevelés, iskolai nevelés és oktatás | 88 |
| A szakmai előkészítői ismeretek oktatása | 94 |
| Gyermek- és ijfúságvédelem a közoktatásban | 105 |
| Gyermek- és ifjúságvédelem a nevelési-oktatási intézményekben | 105 |
| A közoktatási intézmények feladatai a gyermek- és ifjúságvédelem területén | 113 |
| Amit az iskolai testnevelésről tudni kell | 120 |
| A nevelési-oktatási intézményekben folyó testnevelés és sport | 120 |
| Általános fejlesztési követelmények | 122 |
| Az iskolai sportkörök gazdálkodása | 125 |
| Az iskolai testnevelés gyógytestnevelési kategóriái | 128 |
| Adminisztratív teendők | 132 |
| Szakmai felülbírálat | 133 |
| Kiemelt feladatok | 133 |
| Az iskolai testnevelés és sport megerősítésének lehetőségei a pedagógiai programban | 135 |
| Fő fejezetei | 136 |
| A pedagógiai programok véleményezése | 144 |
| Mit mond a törvény a szakértők programvéleményezési feladatainak ellátásáról? | 144 |
| A szakvéleménnyel szembeni igények | 146 |
| A szakvélemény szerepe a döntéshozatalban | 149 |
| A programvéleményezés alapdokumentumai | 150 |
| A pedagógiai program kiegészítő dokumentumai | 153 |
| A feltételrendszer információi és kezelésük | 154 |
| A szakvélemény műfaja | 156 |
| Szakmai igényesség és határai | 157 |
| A pedagógia programokkal szemben támasztható követelmények | 159 |
| Az iskolában folyó nevelés és oktatás céljai (A szűkebb értelembe vett pedagógiai program) | 159 |
| A helyi tanterv | 161 |
| A pedagógiai programokba foglalt helyi tantervekkel szemben támasztott formai és tartalmi követelmények értelmezéséről | 163 |
| Mellékletek | 171 |
| Közoktatási Információs Irodák | 171 |
| Közoktatási Információs Szolgáltató Pontok | 173 |
| NAT-TAN sorozat kiadványai | 176 |