| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 119 oldal |
| Sorozatcím: | A tanítás problémái |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 16 cm x 9 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52480/IV. |
| A szerző az irodalommal való találkozásának néhány személyes emlékét eleveníti föl, valamint, elmondja, mit tart ma az iskolai irodalmi nevelés egyik nagy feladatának. Végül dolgozatának tárgyát és célját ismerteti | 5 |
| Irodalomtörténet - autókeréken, avagy az irodalmi kirándulások haszna és értéke. Fölkészülés a kirándulásra, a szerzett élmények feldolgozása és hasznosítása | 18 |
| A helyi irodalmi hagyományok ismeretére, ápolására és gyűjtésére buzdít. Hogyan eredtek a szerző tanítványai Babits Mihály pécsi diákéveinek a nyomába? | 36 |
| Az iskola és a múzeum kapcsolatának lehetőségei: iskola a múzeumban, irodalmi múzeum az iskolában. A gyűjtést fejlesszük gyűjteménnyé, a gyűjteményt irodalmi szertárrá, a szertárt múzeummá! | 50 |
| Az élő irodalommal való találkozás lehetőségeiről lesz szó. | 59 |
| Koncentráció, avagy a tantárgyak testvérisége. Irodalmi szemléltetés a nyelvtan, a történelem, a földrajz, az osztályfőnöki és más órákon | 69 |
| Az irodalom kapcsolata a képzőművészettel és a zenével. A rádió, a tv. a színház, a film szerepe az esztétikai élmény felkeltésében és elmélyítésében | 78 |
| Ki írta a Családi kört? - avagy játsszunk irodalmat | 92 |
| Válasz egy nyitva hagyott kérdésre. Egy másfél százados iskolai hagyomány. A szakkörök, az önképzőkörök mai feladatai | 100 |
| A szükséges jegyzeteket tartalmazza. Felsorolja a szerző azokat a munkákat, amelyeknek elolvasatát kívánatosnak ítéli az itt kifejtett gondolatok továbbgombolyítása érdekében. Némely munkát dolgozatához maga is forrásként használt. | 107 |