1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Irodalom 5-8. osztály

Tantervi útmutató

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím: Az általános iskolai nevelés és oktatás terve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3381-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83006.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Kollégák!

Mielőtt átadnák a Tantervi útmutatót, néhány értelmező mondattal utalunk annak jellegére, felépítésére, az egyes fejezetek arányára, funkciójára.
Könyvünk nem a régi értelemben... Tovább

Előszó

Kedves Kollégák!

Mielőtt átadnák a Tantervi útmutatót, néhány értelmező mondattal utalunk annak jellegére, felépítésére, az egyes fejezetek arányára, funkciójára.
Könyvünk nem a régi értelemben vett UTasítás, de nem is módszertani kézikönyv. Amannál oldottabb, szabadabb, bővebb, emennél bizonyos értelemben szűkebb, más szempontból bővebb. Szűkebb, mert nem ad konkrét óraleírásokat, tanmenetjavaslatot, bővebb, mert az irodalmi nevelés minden lényeges problémáját érinteni kívánja, a vitás kérdésekben - bár nem szentenciaszerűen - állást foglal. Mindenkor elméleti megalapozottságra törekszik, mert elsősorban az egészséges, helyes szemlélet alakítása a célja. Vallja, hogy ilyen szemléletmód birtokában a napi gyakorlat ezer kérdésében is dönteni tud a tanár - míg részletproblémák megoldására hiába kap mankót, ha aalpkérdésekben nem lát tisztán.
Az esztétika, az irodalomtudomány, a módszertan - mint minden a világon - állandó forrongásban van, a kutatások nyomán új felfedezésekkel gyarapszik.
Ezért, és mert tárgyunk az esztétikai nevelés oly döntően fontos lehetőségeit teretheti meg, elengedehetetlennek éreztünk egy "esztétikai nyitányt", amely a témáról való régebbi tudásunkat összefogja-rendszerezi, és néhány új mozzanattal kiegészíti. Mint minden nyitánynak, ennek is az a szerepe, hogy megteretse bemutassa az alaphangot, alaphangulatot, vezérmotívumot: az irodalmi mű műalkotás. Egyetlen magyartanár számára sem volt ez természetesen soha kétséges - elméletben. De a hétköznapok kemény és becsületes munkája közben néha megkísért a fáradtság és szürkeség. A nyitányunk által megzendített vezérmotívum ezt akarja elkergetni. Vissza

Tartalom

Előszó3
Az irodalom művészet7
Az irodalom iskolai tantárgy19
Az irodalmi mű befogadása31
A világ megismerésének tudományos és művészi útja31
Líra, dráma, epika34
A lírai mű befogadása39
Az epikai művek megközelítése50
A drámaelemzés néhány kérdése63
Az írói-költői életrajzok tanítása70
A reprodukció problémái75
A készségfejlesztés értelmezése75
Az olvasás79
A fogalmazás87
Alkotó kapcsolatteremtés az anyanyelvvel és más művészeti ágakkal95
A segédeszközök101
Permanens önművelés109
A könyvvel - könyvtárral - könyvtárban109
A rendhagyó irodalomórák113
Felhasznált, illetve ajánlott irodalom123

Miklós Gyuláné

Miklós Gyuláné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Miklós Gyuláné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Irodalom 5-8. osztály Irodalom 5-8. osztály

Könyvtári könyv volt. A gerincen bejegyzés található.

Állapot: Közepes
930 Ft
370 ,-Ft 60
6 pont kapható
Kosárba
konyv