kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Corvina Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 115 oldal |
| Sorozatcím: | Érettségi és felvételi |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-13-4376-6 |
| Az érettségi írásbeli | 9 |
| A körülmények hatalmáról | 9 |
| A nyilvános szereplés terhei | 9 |
| Az érettségi krízishelyzet | 9 |
| Hogyan kerüljük el a pánikot? | 10 |
| A tanulási stratégiák | 10 |
| A tájékozódás fontossága | 10 |
| Speciális felkészülés magyarból (A hosszú távú felkészülés/ A rövid távú felkészülés/ A tanulási technikáról) | 10 |
| Ki az olvasó? | 13 |
| Mit és hogyan írjunk? | 13 |
| Az érettségi dolgozat formai követelményei | 14 |
| A fejléc | 14 |
| A külalak | 14 |
| A tükör és a margó | 14 |
| A betűforma | 15 |
| A javítás | 15 |
| A terjedelem - idő | 15 |
| A piszkozat | 16 |
| A szövegalkotás lépései | 17 |
| Az első lépés: A témaválasztás | 17 |
| A cím értelmezése | 17 |
| A mottó értelmezése | 18 |
| A téma értelmezése | 20 |
| Átfogó témák | 20 |
| Egy műalkotás - irodalmi, esetleg filmművészeti - több szempontú elemzése | 23 |
| Az érettségi dolgozat műfajának megválasztása | 24 |
| A második lépés: A gondolatkör érlelődése | 29 |
| A harmadik lépés: A tervezés | 29 |
| A vázlat | 32 |
| Hogyan írjunk olyan témáról, amiről nem tanultunk? | 35 |
| Negyedik lépés: A szöveg megfogalmazása | 36 |
| A megfogalmazás alapelvei | 36 |
| A szöveg makroszerkezete | 50 |
| A bevezetés | 50 |
| A befejezés | 56 |
| A tárgyalás | 59 |
| A szövegösszefüggés megteremtése: a kohézió | 70 |
| Az ötödik lépés: Önellenőrzés és javítás | 78 |
| A tisztázás | 87 |
| Befejezés | 88 |
| Utószó | 88 |
| Függelék | 89 |
| Gimnáziumi Érettségi és Vizsgaszabályzat - részlet | 91 |
| Javítási útmutató - részlet | 92 |
| A tanár értékelés szempontjai | 94 |
| Érettségi tételek címjegyzéke 1985-1995 | 95 |
| Mintadolgozatok | 98 |
| Irodalom | 115 |