| Bevezetés | 3 |
| 5. osztály | |
| VERS: VARÁZSLAT, VALÓSÁG hangszalag | 13 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a verstani és költészettani tanulmányok során | 14 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| Mesemondás, mesemondók (Költészet és köznapiság) | 15 |
| Zelk Zoltán: Mese... (A szabadvers és a kötött vers) | 16 |
| Kalevala (Az ütemhangsúlyos vers) | 18 |
| Részösszefoglalás (Költészet és köznapiság) | 19 |
| Petőfi: János vitéz (A metafora és a hasonlat) | 20 |
| Részösszefoglalás (A metafora származékai) | 21 |
| A. Rimbaud: A kenyérlesők (Erősítés, nagyítás) | 22 |
| Weöres Sándor: Arany ágon... (Ritmus a versben) | 23 |
| Év végi összefoglalás (A mondatfajták stilisztikai értéke. A szép és a rút) | 24 |
| 6. osztály | |
| CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY hangosított diasorozat | 26 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 26 |
| A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 27 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| A fény százada | 29 |
| Debrecen | 31 |
| Zsugori uram | 32 |
| Magyar! Hajnal hasad! | 33 |
| Tempefői I. | 35 |
| Tempefői II. | 36 |
| Tartózkodó kérelem | 40 |
| Szegény Zsuzsi, a táborozáskor | 40 |
| Csurgó | 41 |
| Jövendölés az első oskoláról a Somogyban | 42 |
| A reményhez | 43 |
| A fejezet összefoglalása | 44 |
| A tudás ellenőrzése | 45 |
| IDŐK MÉLYE, TEREK HOSSZA (Toldi) hangosított diasorozat | 50 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 50 |
| A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 51 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| "Készíttessék költői beszély..." | 53 |
| Arany János élete | 54 |
| Előhang | 55 |
| Első ének | 56 |
| Első ének; az epikai közlésformák | 57 |
| Második ének | 62 |
| Harmadik ének | 63 |
| Negyedik ének | 64 |
| "Látható, hallható szöveg" | 65 |
| Ötödik ének | 66 |
| Ötödik ének | 67 |
| Hatodik ének | 68 |
| Hetedik ének | 69 |
| Nyolcadik ének | 70 |
| Jellemzési módok | 71 |
| A jellemábrázolás | 72 |
| Kilencedik ének | 73 |
| Tizedik ének | 74 |
| Tizenegyedik ének | 76 |
| Részösszefoglalás | 77 |
| Tizenkettedik ének | 79 |
| Összefoglalás | 80 |
| Feladatlapos tudásellenőrzés | 81 |
| Második dolgozat | 81 |
| Dolgozatjavítás | 81 |
| 7. osztály | |
| "TI VAGYTOK NÉKEM MINDEN ÖRÖMEM..." (Petőfi) hangosított diasorozat | 86 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 86 |
| A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 87 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| Petőfi Sándor élete, költészete I. | 89 |
| Petőfi Sándor élete, költészete II. | 90 |
| A XIX. század költői | 91 |
| Egy gondolat bánt engemet | 91 |
| Az ítélet | 91 |
| A nép nevében | 93 |
| Föltámadott a tenger | 97 |
| A vén zászlótartó | 97 |
| Reszket a bokor, mert | 98 |
| Szeptember végén | 100 |
| Itt benn vagyok a férfikor nyarában | 104 |
| Európa csendes, újra csendes | 106 |
| Csatában | 106 |
| A szó és a tett egysége | 107 |
| A KAPCSOS KÖNYV (Arany) hangosított diasorozat | 109 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 109 |
| A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 110 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| Arany János élete | 113 |
| Emlények 3. | 113 |
| Letészem a lantot | 115 |
| A fülemile | 119 |
| A walesi bárdok I. | 120 |
| A walesi bárdok II. | 122 |
| Arany-költemények olvasása | 124 |
| A fejezet összefoglalása | 126 |
| A HORTOBÁGY POÉTÁJA (Ady) hangosított diasorozat | 127 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 127 |
| A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 128 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| Ady Endre élete | 131 |
| A magyar Ugaron | 133 |
| A "Népért síró bús, bocskoros nemes" | 133 |
| A grófi szérűn | 136 |
| Fölszállott a páva | 139 |
| Dózsa György unokája | 142 |
| A "Bujdosó kuruc" | 142 |
| A föl-földobott kő | 142 |
| A téli Magyarország | 143 |
| A téli Magyarország (2. változat) | 146 |
| Magyar jakobinus dala | 147 |
| Intés az őrzőkhöz | 150 |
| "Az őrző" | 150 |
| Őrizem a szemed | 152 |
| Az Ady Endre életéről és költészetéről tanultak összefoglalása | 154 |
| 8. osztály | |
| HÉT ETŰD JÓZSEF ATTILA VERSEIRE hangosított diasorozat | 156 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 156 |
| A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 157 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| József Attila élete | 159 |
| Szegényember-versek I. | 161 |
| Szegényember-versek II. | 162 |
| Szerelmes versek | 163 |
| Anyám | 164 |
| Mondd, mit érlel | 166 |
| Nyár | 168 |
| Favágó | 168 |
| József Attila-versek olvasása | 169 |
| Levegőt! | 170 |
| Curriculum vitae | 171 |
| Születésnapomra | 172 |
| Műsoróra | 174 |
| DRÁMA ÉS ELŐADÁS hangszalag | 177 |
| Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 177 |
| A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 178 |
| A tanulók tudásának szerkezete | M |
| A fejezet tanóráinak leírása | |
| Az írott dráma | 181 |
| Drámaolvasás | 181 |
| A drámai párbeszéd | 183 |
| Shakespeare: Vízkereszt (szerkezet) | 185 |
| Shakespeare: Vízkereszt (jellemek) | 187 |
| A színház | 189 |
| A rendezői felfogás | 189 |
| "Holt színház" - "élő színház" | 190 |
| Ajánlott irodalomjegyzék | 192 |