Előszó | 9 |
Az irodalomtanítás intézményei, szabályozási rendszere | 13 |
Sipos Lajos: Iskolaszerkezet és irodalomtanítás | 15 |
Forgács Anna-Horváth Zsuzsanna: Nemzeti alaptanterv, helyi tanterv | 29 |
Horváth Zsuzsanna: Mérés, értékelés, vizsgarendszer | 51 |
Az irodalomtanítás elméleti pozíciói | 71 |
Bókay Antal: Az irodalomtanítás irodalomtudományi modelljei | 73 |
Kulcsár Szabó Ernő: Irodalomértésünk néhány örökletes előfeltevéséről | 105 |
Petőfi S. János - Benkes Zsuzsa: Az irodalomtudomány és a szövegtudományok | 115 |
Zsolnai József: Az irodalompedagógia mint alkalmazott irodalomtudomány és alkalmazott pedagógia | 136 |
Az irodalomtanítás és határterületei | 167 |
Arató László: Az irodalomóra rétegei - Kölcsey Ferenc: Himnusz | 169 |
Praznovszky Mihály: Az irodalmi kultusz lehetőségei a magyartanításban | 187 |
Buda Attila: A könyvtárismeret mint részműveltségi terület és mint irodalomóra része | 202 |
Hartai László: Az újabb kihívás, avagy a Lumiére-galaxis az irodalomoktatás horizontján | 214 |
Hász Erzsébet: Irodalomterápia mint a befogadás egyik lehetősége. József Attila: Nem emel föl | 229 |
Eck Júlia - Sándor Zsuzsa: Drámajáték az irodalomórán - Katona József: Bánk bán | 239 |
Kutatások, kísérletek, programok | 253 |
Gecse Gáborné: Műelemző jellegű óra a nyelvi, irodalmi, kommunikációs programban az 5. évfolyamon | 255 |
Sipos Lajos: Irodalomtanítás az ELTE programja szerint | 271 |
Kelemen Péter: Képességfejlesztő irodalomtanítás a 10-14 éves korosztály számára | 278 |
Arató László: Problémacentrikus irodalomtanítás a középiskolában | 288 |
Fenyő D. György: Komplex esztétikai és művelődéstörténeti program a Budapest Berzsenyi Dániel Gimnázium humán tagozatán | 304 |
Forgács Anna: "Emberi erőforrások fejlesztése" - világbanki program szakközépiskolák számára | 319 |
Valaczka András: Irodalomtanítási stratégiák a Nemzetközi Tankönyvkiadó műhelyéből | 330 |
Fűzfa Balázs: Az élményközpontú irodalomtanítás néhány lehetősége | 334 |
Irodalomtanítás és irodalomtudományi modellek | 347 |
Márton János: A Biblia tanítása a 9. évfolyamon | 349 |
Hargittay Emil: A régi magyar irodalom jellege és az irodalomtanítás | 363 |
Suhai Pál - Tokár Imre: Ómagyar Mária-siralom. Művelődéstörténet és műértelmezés | 380 |
Bárczi Ildikó: Janus Pannonius a 7.,a 9. és a 11. évfolyamon | 390 |
Hargittay Emil: A Balassi-kutatás új eredményeinek alkalmazása a verselemzésekben. Engemet régolta sokféle kínokba... | 402 |
Kovács Sándor Iván: A személyesség és az elbeszélő megszólalásai Zrínyi eposzában | 414 |
Bíró Ferenc: Csokonai-problémák a 7-8. és a 11-12. évfolyamon | 431 |
Bécsy Ágnes: Berzsenyi Dániel: A közelítő tél | 443 |
Mohácsy Károly: Vörösmarty Mihály Szózat című költeményének tanítása különböző korosztályú diákoknak | 457 |
Pála Károly: Petőfi-versek tanítása az 5-12. évfolyamon | 468 |
Margócsy István: A "gimnáziumi" Arany | 488 |
Fűzfa Balázs: Kommunikáció, erotika és magatartásszimbólumok Arany János néhány balladájában | 504 |
Görömbei Andrásné: Madách művének belső ellentmondásai a tanításban | 515 |
Csíkvári Gábor: Az arany ember romantikája | 535 |
Balassa Péter: A regényforma változásai a 19. századi francia irodalomban. Flaubert Bovaryné című regényének értelmezése | 544 |
Gintili Tibor: Ady-versek tanítása a 8. és a 10-11. évfolyamon | 556 |
Jobbágyné András Katalin: A Babits Mihály pályaképét lezáró összefoglaló óra tervezése és megvalósítása | 565 |
Szegedy-Maszák Mihály: Kései művek előképe - Kosztolányi: A cseh trombitás | 577 |
Rónay László: Kosztolányi Dezső: Pacsirta | 591 |
Cserhalmi Zsuzsa: Móricz Zsigmond alkotásai az iskolában | 600 |
Pála Károly: A személyiség nyomában. Átváltozás-történetek. Karinthy Frigyes és Krúdy Gyula egy-egy elbeszélésének értelmezése | 613 |
Kecskés András: Kassák Lajos: A ló meghal a madarak kirepülnek | 629 |
Kabdebó Lóránt: Paradigmaváltás az 1920-as évek végén: Szabó Lőrinc | 645 |
Láng Gusztáv: Dsida Jenő: Miért borultak le az angyalok Viola előtt | 662 |
Borosné Kézy Zsuzsa: József Attila tanítása az 5-8. évfolyamon | 674 |
N. Horváth Béla: Az analítikus óda. József Attila: A Dunánál | 684 |
Rónay László: Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | 697 |
Vasy Géza: Illyés Gyula portréja - a Puszták népe alapján | 705 |
Cs. Varga István: Radnóti Miklós: Nem tudhatom | 718 |
Spira Veronika: Bulgakov: A Mester és Margarita. Háziolvasmányok feldolgozása feladatlapokkal | 732 |
Kenyeres Zoltán: Weöres Sándor: Istar pokoljárása | 745 |
Honti Mária: "A szó és szótlanság" költője - Nemes Nagy Ágnes verseiről | 756 |
Radnóti Sándor: Pilinszky János: A szerelem sivataga | 770 |
Kecskés András: Nagy László: Himnusz minden időben | 777 |
Bécsy Tamás: Beckett művei és a modern dráma | 788 |
Tarján Tamás: Örkény István: Tóték | 805 |
Szegedy-Maszák Mihály: Példázat a belső függetlenségről. Ottlik Géza: Iskola a határon | 819 |
Szabó B. István: Mészöly Miklós: Saulus | 835 |
Görömbei András: Sütő András. Anyám könnyű álmot ígér | 846 |
Cserhalmi Zsuzsa: Esterházy Péter: Hahn-Hahn grófnő pillantása | 861 |
Balázs Géza: Az irodalmi szöveg szövegtani-stilisztikai elemzése. Temesi Ferenc trilógiája | 874 |
Tarján Tamás: Nádas Péter dramaturgiája | 890 |
Görömbei András: Kányádi Sándor: Krónikás éneke | 902 |
Kulcsár-Szabó Ernő - Katona Gergely: Kísérlet a klasszikus-modern líra egy szereptípusának újraértékelésében | 912 |
Vilcsek Béla: Szabadvers tipológia. Napjaink irodalmában | 925 |
Imre László: A műfajtörténet esélyei az ezredfordulón - iskolában és iskolán kívül | 936 |
Jobbágyné András Katalin - Pála Károly - Cserhalmi Zsuzsa - Spira Veronika: Szilágyi Domokos: Héjjasfalva felé. Egy vers - többféle megközelítés | 946 |