1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Irodalomtanítás az ezredfordulón

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Pauz-Westermann Könyvkiadó
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 974 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8334-84-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
Az irodalomtanítás intézményei, szabályozási rendszere13
Sipos Lajos: Iskolaszerkezet és irodalomtanítás15
Forgács Anna-Horváth Zsuzsanna: Nemzeti alaptanterv, helyi tanterv29
Horváth Zsuzsanna: Mérés, értékelés, vizsgarendszer51
Az irodalomtanítás elméleti pozíciói71
Bókay Antal: Az irodalomtanítás irodalomtudományi modelljei73
Kulcsár Szabó Ernő: Irodalomértésünk néhány örökletes előfeltevéséről105
Petőfi S. János - Benkes Zsuzsa: Az irodalomtudomány és a szövegtudományok115
Zsolnai József: Az irodalompedagógia mint alkalmazott irodalomtudomány és alkalmazott pedagógia136
Az irodalomtanítás és határterületei167
Arató László: Az irodalomóra rétegei - Kölcsey Ferenc: Himnusz169
Praznovszky Mihály: Az irodalmi kultusz lehetőségei a magyartanításban187
Buda Attila: A könyvtárismeret mint részműveltségi terület és mint irodalomóra része202
Hartai László: Az újabb kihívás, avagy a Lumiére-galaxis az irodalomoktatás horizontján214
Hász Erzsébet: Irodalomterápia mint a befogadás egyik lehetősége. József Attila: Nem emel föl229
Eck Júlia - Sándor Zsuzsa: Drámajáték az irodalomórán - Katona József: Bánk bán239
Kutatások, kísérletek, programok253
Gecse Gáborné: Műelemző jellegű óra a nyelvi, irodalmi, kommunikációs programban az 5. évfolyamon255
Sipos Lajos: Irodalomtanítás az ELTE programja szerint271
Kelemen Péter: Képességfejlesztő irodalomtanítás a 10-14 éves korosztály számára278
Arató László: Problémacentrikus irodalomtanítás a középiskolában288
Fenyő D. György: Komplex esztétikai és művelődéstörténeti program a Budapest Berzsenyi Dániel Gimnázium humán tagozatán304
Forgács Anna: "Emberi erőforrások fejlesztése" - világbanki program szakközépiskolák számára319
Valaczka András: Irodalomtanítási stratégiák a Nemzetközi Tankönyvkiadó műhelyéből330
Fűzfa Balázs: Az élményközpontú irodalomtanítás néhány lehetősége334
Irodalomtanítás és irodalomtudományi modellek347
Márton János: A Biblia tanítása a 9. évfolyamon349
Hargittay Emil: A régi magyar irodalom jellege és az irodalomtanítás363
Suhai Pál - Tokár Imre: Ómagyar Mária-siralom. Művelődéstörténet és műértelmezés380
Bárczi Ildikó: Janus Pannonius a 7.,a 9. és a 11. évfolyamon390
Hargittay Emil: A Balassi-kutatás új eredményeinek alkalmazása a verselemzésekben. Engemet régolta sokféle kínokba...402
Kovács Sándor Iván: A személyesség és az elbeszélő megszólalásai Zrínyi eposzában414
Bíró Ferenc: Csokonai-problémák a 7-8. és a 11-12. évfolyamon431
Bécsy Ágnes: Berzsenyi Dániel: A közelítő tél443
Mohácsy Károly: Vörösmarty Mihály Szózat című költeményének tanítása különböző korosztályú diákoknak457
Pála Károly: Petőfi-versek tanítása az 5-12. évfolyamon468
Margócsy István: A "gimnáziumi" Arany488
Fűzfa Balázs: Kommunikáció, erotika és magatartásszimbólumok Arany János néhány balladájában504
Görömbei Andrásné: Madách művének belső ellentmondásai a tanításban515
Csíkvári Gábor: Az arany ember romantikája535
Balassa Péter: A regényforma változásai a 19. századi francia irodalomban. Flaubert Bovaryné című regényének értelmezése544
Gintili Tibor: Ady-versek tanítása a 8. és a 10-11. évfolyamon556
Jobbágyné András Katalin: A Babits Mihály pályaképét lezáró összefoglaló óra tervezése és megvalósítása565
Szegedy-Maszák Mihály: Kései művek előképe - Kosztolányi: A cseh trombitás577
Rónay László: Kosztolányi Dezső: Pacsirta591
Cserhalmi Zsuzsa: Móricz Zsigmond alkotásai az iskolában600
Pála Károly: A személyiség nyomában. Átváltozás-történetek. Karinthy Frigyes és Krúdy Gyula egy-egy elbeszélésének értelmezése613
Kecskés András: Kassák Lajos: A ló meghal a madarak kirepülnek 629
Kabdebó Lóránt: Paradigmaváltás az 1920-as évek végén: Szabó Lőrinc645
Láng Gusztáv: Dsida Jenő: Miért borultak le az angyalok Viola előtt662
Borosné Kézy Zsuzsa: József Attila tanítása az 5-8. évfolyamon674
N. Horváth Béla: Az analítikus óda. József Attila: A Dunánál684
Rónay László: Márai Sándor: Egy polgár vallomásai697
Vasy Géza: Illyés Gyula portréja - a Puszták népe alapján705
Cs. Varga István: Radnóti Miklós: Nem tudhatom718
Spira Veronika: Bulgakov: A Mester és Margarita. Háziolvasmányok feldolgozása feladatlapokkal732
Kenyeres Zoltán: Weöres Sándor: Istar pokoljárása745
Honti Mária: "A szó és szótlanság" költője - Nemes Nagy Ágnes verseiről756
Radnóti Sándor: Pilinszky János: A szerelem sivataga770
Kecskés András: Nagy László: Himnusz minden időben777
Bécsy Tamás: Beckett művei és a modern dráma788
Tarján Tamás: Örkény István: Tóték805
Szegedy-Maszák Mihály: Példázat a belső függetlenségről. Ottlik Géza: Iskola a határon819
Szabó B. István: Mészöly Miklós: Saulus835
Görömbei András: Sütő András. Anyám könnyű álmot ígér846
Cserhalmi Zsuzsa: Esterházy Péter: Hahn-Hahn grófnő pillantása861
Balázs Géza: Az irodalmi szöveg szövegtani-stilisztikai elemzése. Temesi Ferenc trilógiája874
Tarján Tamás: Nádas Péter dramaturgiája890
Görömbei András: Kányádi Sándor: Krónikás éneke902
Kulcsár-Szabó Ernő - Katona Gergely: Kísérlet a klasszikus-modern líra egy szereptípusának újraértékelésében912
Vilcsek Béla: Szabadvers tipológia. Napjaink irodalmában925
Imre László: A műfajtörténet esélyei az ezredfordulón - iskolában és iskolán kívül936
Jobbágyné András Katalin - Pála Károly - Cserhalmi Zsuzsa - Spira Veronika: Szilágyi Domokos: Héjjasfalva felé. Egy vers - többféle megközelítés946
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Irodalomtanítás az ezredfordulón Irodalomtanítás az ezredfordulón

A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
4.480 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba
konyv