kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 395 oldal |
| Sorozatcím: | Szocialista nevelés könyvtára |
| Kötetszám: | 61 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| A szerző előszava | 3 |
| Az iskolaegészségtan tárgya és a rokon szaktudományokkal való kapcsolata | |
| Az iskolaegészségtan tárgya | 5 |
| Az iskolaegészségtan kapcsolata egyéb tudományokkal | 12 |
| Rövid adalékok az iskolaegészségtan történetéből | 16 |
| Az iskolaegészségtan helyzete a Szovjetunióban | 33 |
| A gyermekek és serdülők egészségi állapota és testi fejlődése | |
| A lakosság összetétele életkor szerint | 40 |
| A születési és halálozási arányszám és a népesedés | 40 |
| Betegségi statisztika | 42 |
| A gyermekek és serdülők testi fejlődése | 43 |
| Az antropometrikus mérések rövid szabályai | 52 |
| A gyermekek és serdülők anatómiai és fiziológiai sajátságai és személyi higiénéje | |
| A szervezet fejlődési sajátságai és ezek egészségtani jelentősége | 56 |
| A csontrendszer | 59 |
| Az izomrendszer | 67 |
| A vér és a vérkeringési szervrendszer | 71 |
| A légzőszervek | 77 |
| A bőr | 85 |
| A kiválasztási szervek | 91 |
| Az emésztőszervek | 92 |
| Az idegrendszer | 97 |
| Az érzékszervek | 109 |
| A belső elválasztású mirigyek | 117 |
| A nemi fejlődés | 120 |
| A külső környezet természeti tényezőinek hatása az egészségre | |
| Az időjárási tényezők hatása a szervezetre | 124 |
| A szervezet megedzése a természetadta lehetőségek kihasználásával | 126 |
| A levegő mint a szervezet edzésének eszköze | 127 |
| Edzés napsütéssel | 128 |
| Edzés vízzel | 130 |
| Egészségtani követelmények a gyermekek és serdülők ruházkodásával szemben | 131 |
| A gyermekintézmények telke | |
| Az iskolák és egyéb gyermekintézmények tervezésének alapelvei | 134 |
| Az iskola telke | 136 |
| Egyéb gyermekintézmények telke | 142 |
| Egészségtani követelmények az iskolaépülettel szemben | |
| A legfőbb egészségtani követelmények az iskolaépülettel szemben | 146 |
| Az osztálytermekre és egyéb iskolai helyiségere vonatkozó legfontosabb követelmények | 152 |
| Az iskolai internátusok és a gyermekotthonok berendezése | 154 |
| Iskolaszanatóriumok, erdei iskolák és hasonló intézmények épületének berendezése | 157 |
| Az iskolaépület mikroklímája, szellőztetése és fűtése | |
| A mikroklíma fogalma | 158 |
| Az iskolaépület szellőztetése | 160 |
| Az iskolaépület fűtése | 165 |
| Az iskolaépület világítása | |
| Az iskola helyiségeinek természetes világítása | 172 |
| Mesterséges világítás az iskolában | 176 |
| Hogyan vigyázzunk az iskola világítására? | 180 |
| Az iskolaépület vízellátása és csatornázása | |
| Egészségügyi követelmények a vízzel szemben | 182 |
| A vízforrások és egészségügyi védelmük | 183 |
| Az iskola ellátása ivóvízzel | 187 |
| A szennyanyag és hulladék eltávolítása az iskolaépületből | 191 |
| Az iskola épületének és helyiségeinek karbantartása | |
| Az iskola egészségügyi karbantartásának legfőbb követelményei | 194 |
| Harc a por ellen az iskolaépületben | 195 |
| Az iskolaépület rendben- és tisztántartásának szabályai | 197 |
| Az iskola telkének gondozása | 200 |
| Tűzvédelmi rendszabályok | 201 |
| Az iskola épületének és felszerelésének folyó javítása és beruházási jellegű javítása | 201 |
| Egészségtani követelmények az iskolai berendezéssel szemben | |
| Az iskolapad | 202 |
| A padban való ülés egészségtani és fiziológiai alapelvei | 203 |
| A pad főrészei | 207 |
| A tanuló testméretei és a pad méretei | 209 |
| Padtípusok | 211 |
| A gyermekek helyes ülésmódja a padban | 213 |
| Az osztálytábla | 215 |
| Egészségügyi követelmények az osztályterem egyéb berendezései tárgyaival szemben | 219 |
| A tanulmányi laboratúriumok búrorzata | 221 |
| Egészségügyi és gazdasági felszerelési tárgyak | 224 |
| Egészségtani követelmények a taneszközökkel szemben | |
| Egészségtani követelmények a tankönyvekkel és gyermekkönyvekkel szemben | 226 |
| Egészségtani követelmények a taneszközökkel és szemléltetőeszközökkel szemben | 227 |
| Alapvető követelmények az iskolai írószerekkel szemben | 228 |
| Egészségtani követelmények a játékszerekkel szemben | 231 |
| Az oktató és nevelő munka egészségtana | |
| Az oktató és nevelő munka felépítésének egészségtani alapja | 232 |
| A gyermekek és serdülők elfáradásának és túlfáradásának megelőzése | 234 |
| Egészségtani követelmények az iskolai munkarenddel szemben | 240 |
| Egészségtani követelmények a tanítással szemben | 250 |
| Az olvasás egészségtana | 258 |
| Az írás egészségtana | 260 |
| A szabadkézi rajz és szakrajz egészségtana | 266 |
| Az énekórák egészségtana | 266 |
| A vizsgákra vonatkozó egészségtani követelmények | 268 |
| A gyermekek és serdülők napirendje a családban | 272 |
| A lecke elkészítésének egészségtana | 276 |
| A gyermekek és serdülők iskolánkívüli munkájának és szabadidejének egészségtana | |
| Az iskolánkívüli és osztályonkívüli munka egészségtani jelentősége | 279 |
| Az iskolánkívüli munka színhelyének higiénéje | 279 |
| Egészségtani követelmények az osztályonkívüli és társadalmi munkával szemben | 280 |
| A gyermekek szórakozásának (színház, mozi, matinék stb.) egészségtana | 281 |
| A technikai és agrobiológiai foglalkozások egészségtana | 284 |
| A turisztika és a kirándulások egészségtana | 286 |
| A szabadnap megszervezése egészségtani szempontból | 292 |
| Egészségügyi rendszabályok a szünidőben | 295 |
| Egészségügyi rendszabályok a szünidőben | 297 |
| A tanulók testedzésének és sportjának egészségtana | |
| A testnevelés és a sport egészségtani alapjai | 301 |
| Egészségtani követelmények a tanulók reggeli testgyakorlásával szemben | 303 |
| Egészségtani követelmények a tanítás előtti iskolai testgyakorlással szemben | 303 |
| Egészségtani követelmények a könnyűatlétikával szemben | 305 |
| Egészségtani követelmények a sportjátékokkal szemben | 305 |
| Egészségtani követelmények a téisporttal szemben | 307 |
| Egészségtani követelmények a vízisportokkal szemben | 310 |
| Abszolút ellenjavallatok, melyek fennforgása esetén meg kell tiltani a testgyakorlást | 312 |
| A gyermekek és serdülők táplálkozásának egészségtana | |
| A táplálkozás egészségtani alapjai | 313 |
| Az élelmiszerek alkotórészei | 314 |
| A gyermekek és serdülők táplálkozási normái | 323 |
| Az iskolai étkezés megszervezése | 327 |
| A táplálék minőségének ellenőrzése | 328 |
| A gyermekek és serdülők betegségeinek megelőzése | |
| Általános tudnivalók a fertőző betegségekről | 333 |
| Fertőző megbetegedések megelőzése a gyermekintézményekben | 333 |
| A kanyaró | 338 |
| A vörheny | 338 |
| A rubeola | 342 |
| A diftéria | 344 |
| A szamárköhögés | 344 |
| A fültőmirigygyulladás | 346 |
| A bárányhimlő | 348 |
| Az influenza | 348 |
| Fertőző bélbetegségek | 349 |
| A hastífusz | 349 |
| A dizentéria | 350 |
| A veszettség | 350 |
| A malária | 351 |
| A tuberkulózis | 352 |
| Nemibetegségek | 353 |
| Fertőző szembetegségek | 356 |
| Fertőző haj- és bőrbetegségek | 358 |
| A bélférgek | 359 |
| A gyermekek és serdülők nem-fertőző betegségeinek a megelőzése | 360 |
| A vérszegénység | 362 |
| A reumatizmus | 363 |
| A látás zavarai | 365 |
| A hallás zavarai és az orr- és gégebetegségek | 365 |
| Idegrendszeri zavarok | 366 |
| A gyermekek és serdülők traumatizmusa | 368 |
| Egészségügyi nevelés az iskolában és a családban | |
| A gyermekek és serdülők egészségügyi nevelésének alapjai | 370 |
| Egészségügyi nevelés az iskolában | 371 |
| A tanulók egészségügyi nevelése a családban, a szülők körében végzendő munka | 377 |
| Az iskolaegészségügyi munka szervezete | |
| Az iskola mint az egészséges gyermekek és serdülők nevelésének a középpontja | 380 |
| A társadalom szerepe és részvételének formái az egészségügyi munkában | 384 |
| A népoktatási és egészségvédelmi szervek rendszerébe tartozó gyermekszanatóriumok, gyermeküdülők és megelőző jellegű gyermekgyógyintézetek | 385 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.