A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Az iskolának régóta vannak elméletei, nemcsak kitüntetett helyén, a neveléstudományban, hanem számos más ember- és társadalom-tudományban is, de a különféle nézőpontokat egyesítő és az iskolára...
Tovább
Előszó
Az iskolának régóta vannak elméletei, nemcsak kitüntetett helyén, a neveléstudományban, hanem számos más ember- és társadalom-tudományban is, de a különféle nézőpontokat egyesítő és az iskolára mint egészre koncentráló viszonylag önálló iskolaelmélet csak az utóbbi évtizedekben alakult ki, vált sajátos vizsgálati területté, és kapott teret a pedagógusképzésben, továbbképzésben és önképzésben. Könyvünk nem iskolatörténet, s nem is az iskoláról való gondolkodás vagy az iskolakutatások kronológiailag vagy irányzatok szerint rendezett 20. századi története. Azokat a nézeteket igyekszik áttekinteni, melyek a legnagyobb érdemleges hatást tették az iskoláról való mai - sokfelé szabdalt, de bizonyos tendenciákat határozottan kirajzoló - felfogásunkra. Az iskola egyrészt a nevelés-képzés intézménye, mint ilyen formális szervezetekből áll, mely sajátos „alrendszerét" alkotja a társadalomnak, az államnak, másrészt az életnek egy meghatározó szakaszában életszíntér is, a mindennapi élet jelentős terepe, melynek különös világa van. Az iskoláról szóló elméletek mindeddig sokkal inkább az előbbit elemezték (rendszerint a befolyásolás szándékával, de legalábbis azért, hogy hitet tegyenek bizonyosfajta iskolák mellett, és elítéljenek másokat) - a pezsgő és mindig sajátos, nehezen „teoretizálható" iskolai élet bemutatását és „értelmének" keresését jószerivel ráhagyták a szépirodalomra és a filmekre. Igaz, a neveléstörténészek egy része nemcsak a pedagógiai eszmék alakulását írta le, hanem a nevelőintézmények mindennapos életét is, többnyire azonban az eszmetörténet illusztrációjaként vagy éppen színesítőjeként.
Vissza
Tartalom
Előszó 6
Iskolafogalmak 8
Az iskolázás mint életszakasz és biográfiai fejezet 11
Az iskolaelmélet mint külön teoréma 18
Néhány reprezentatív iskolaelméleti elgondolás 25
Az iskola a pedagógiai reflexiókban 38
Iskolatipológiák 45
Iskolabírálatok - működési zavarok vagy válság? 58
A minőség megváltozott gazdasági és iskolaelméleti felfogása.
Iskolacélok 69
Iskolaelméletek és iskolai gyakorlat 90
Iskolavizsgálatok 98
Mérsékelt és radikális reformpedagógiai iskolakritika 101
A radikális iskolakritika hullámai 119
Az iskolai szervezet főszereplői 129
Iskolaátvilágítás és elemzés 138
Klímavizsgáló eszközök 144
Szervezet- vagy közösségfejlesztés? 157
Az iskola mint kicsinyített társadalom 164
Iskolai munka, munkaiskola 167
Otthonosság, családiasság az iskolában 175
Érzelmi kultúra és iskolai nevelés 193
Kötött idő és szabadidő. A tanulók két kultúrája 200
Az iskola implicit tanításai 204
Iskolák és értékek 209
Civilizációs forradalom - az iskola megújulása 215
Hová vezet az információs szupersztráda? 220
Utópiák és prognózisok 231
önállóan megjelent magyar nyelvű művek az iskolaelmélet
fő témaköreihez (1960-1999) 241
Ábrák és táblázatok jegyzéke 255
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
konyv
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.