A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Iskolai mentálhigiéné

Szöveggyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ennek jegyzetnek a megjelenését az iskolai életben is egyre fontosabbá és sürgetőbbé váló mentálhigiéniai szemlélet tette szükségessé. A mentálhigiéné röviden lelki egészségvédelmet, lelki... Tovább

Előszó

Ennek jegyzetnek a megjelenését az iskolai életben is egyre fontosabbá és sürgetőbbé váló mentálhigiéniai szemlélet tette szükségessé. A mentálhigiéné röviden lelki egészségvédelmet, lelki egészségmegőrzést jelent. Szakszerűbben megfogalmazva: "alakuló, szerveződő szemlélet- és elméletrendszer, interdiszciplináris megközelítésmód, amely a pszichés működészavarok megelőzési lehetőségeire és az egészséges lélektani folyamatok és személyközi kölcösnhatások fejlesztésére vonatkozik, ill. társadalmi gyakorlat, amely intézmények, szervezetek, embercsoportok mozgósítására és megváltoztatására irányul." (Buda Béla: Mentálhigiéné (Tanulmánygyűjtemény). Animula, Bp., 1994.)
A téma sokrétűségét és szerteágazóságát illetve ehhez képest a jegyzet korlátozott oldalszámát figyelembe véve kissé reménytelen vállalkozásnak tűnik, hogy az iskolai mentálhigiéné területét szemléleti, elméleti és gyakorlati szempontból is a teljesség igényével bemutassuk. Ezért a válogatás során csak arra volt mód, hogy jelző értékkel kijelöljük azokat a fontos területeket, amelyek ebbe a témába beletartoznak. Vissza

Tartalom

Előszó5
Gerevich József: Iskolai mentálhigiéne7
Telkes József: Az iskolai mentálhigiénés intézmény25
Illyés Sándor: A különösség problémája a neveléstudományban35
Hol húzódnak az iskolai pluralizmus határai? (Kerekasztal-beszélgetés)39
Ehrenhard Skiera: Gyerek és iskola - egy emberbarát pedagógia körvonalai51
"Az iskolának olyannak kéne lennie, mint egy archaikus törzsnek" - avagy mi a baj a pedagógiával? (Beszélgetés Csányi Vilmos etológussal)55
Nézőpontok - Ki mit vár az iskolágól?67
Célestin Freinet: A Freinet-pedagógia szemlélete75
Galambos Rita: Miben is áll a Freinet-pedagógia sajátossága?79
Klein Sándor: "Mert a szív és az ész együtt mindenre kész..."81
"Önmagunkon és a világ dolgain eligazodó gyerekek kerülnek ki innen" (Rogers-iskola)89
Lévai Katalin: "Kellene egy olyan iskolát csinálni, ami az ő bőrükre szabott" (Belvárosi Tanoda)97
Bodnár Gyula: Pedagógusok gubancai105
Szekszárdi Ferencné: A pedagógiai gyakorlat jellegzetes konfliktusai107
Horváth-Szabó Katalin: A tanári stressz és következményei119
Budai István: A szociális és a pedagógus szakma határán...125
Herczog Mária: Az iskolai gyermekvédelemről137
Herczog Mária: "Két szék közt a pad alatt?!"139
Nyírő László: Az Á család esete143
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv