1.035.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolai önértékelés hogyan?

Minőség és gyakorlat

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 93 oldal
Sorozatcím: OKKER minőségbiztosítás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-9228-20-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv azzal a céllal íródott, hogy mindazon iskolák, melyek szórványosan és esetenként próbálkoztak értékelni tevékenységüket, folyamataikat - kapjanak egy rendszerszemléletű segítséget ehhez a... Tovább

Előszó

A könyv azzal a céllal íródott, hogy mindazon iskolák, melyek szórványosan és esetenként próbálkoztak értékelni tevékenységüket, folyamataikat - kapjanak egy rendszerszemléletű segítséget ehhez a munkához.
Ahhoz, hogy jól eligazodjanak a témában, tekintsünk át néhány fontos fogalmat és ezek összefüggéseit.
Mit is értünk pedagógiai értékelésen?
A fogalom sokat változott az elmúlt időszakban. Napjainkban legelterjedtebb felfogás a következő: a minden pedagógiai kategóriára és jelenségre kiterjedő, metodikailag változatos értékelés, mely a visszacsatoló mechanizmusok segítségével lehetőséget teremt az eredményesség alapján történő szabályozásra. Az értékelés lehet külső és belső.
A külső értékelés jellemzői a következők:
Az értékelő nem vett részt a program megvalósításában, illetve a külső célok, elvárások teljesülése alapján ítéli meg a programot.
A belső értékelés jellemzői a következők:
A programban részt vevők végzik az értékelést, és a saját céljaikhoz viszonyítják az eredményeket.
A belső értékelés egyik fontos fajtája az önértékelés. Célja: az intézményi helyzetfelmérés, mely kiterjed a belső és külső intézménykép feltárására.
Az önértékelés folyamatába a teljes munkatársi kör bekapcsolódik. A módszerek, technikák szabadon választhatók. Mindenesetre a konszenzus alapján létrejövő helyzetkép feltárja a külső és belső „vevők" elvárásait, elégedettségét, illetve jövőképét. Diagnosztizálja azokat az eredményeket, melyek az intézmény erősségei, és azokat a hiányokat, melyek az intézmény gyengeségei.
Az önértékelés az érintettek igényeinek és elégedettségének összehasonlító elemzése is, abból a célból, hogy koherencia jellemzi-e a feltártakat és a pedagógiai programban meghatározottak, különös tekintettel a célok megfogalmazására. Amennyiben eltérések mutatkoznak, szükségszerű a célok módosítása vagy új célok meghatározása. Szintén szükségszerű a célok sorrendjének, sikerkritériumainak, a „mikor?" és „hogyan mérjük?" megfogalmazása.
Mi a szerepe az intézményi önértékelésnek a minőségbiztosítási, minőségfejlesztési programban?
Az intézmény az érintettek (külső és belső vevők) azonosításával, igényeinek felmérésével tűzi ki céljait, ezek alapján szervezi munkáját, szabályozza tevékenységét, beépítve munkájába a rendszeres önértékelést és külső értékelést. Korrekciókat végez annak érdekében, hogy az érintettek elégedettsége nőjön.
Kiknek is íródott tehát ez a könyv?
Mindazoknak az iskoláknak, pedagógusoknak és vezetőknek, akik el akarják kezdeni az intézményi önértékelést mint a minőségfejlesztés egyik elemét. Vissza

Tartalom

I. ELŐSZÓ 5
II. BEVEZETÉS 7
III. INTÉZMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZEREK 9
1.1. modell 9
2. 2. modell 10
3. 3. modell 15
4. 4. modell 15
IV. A 4. MODELL GYAKORLATI MEGVALÓSÍTÁSA 17
1. Az iskola irányítása 17
2. A pedagógiai munka tervezése, értékelése 20
3. Az iskolában dolgozók minősége 23
4. A tanulók tudása, szociális és pszichológiai készségei 36
5. Az iskola felszereltsége, állapota, klímája 42
6. Az iskola és a helyi társadalom kapcsolata 51
V. ÖSSZEGZÉS 58
VI. IRODALOMJEGYZÉK 61
VII. MELLÉKLETEK 63

Dr. Makai Katalin

Dr. Makai Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Makai Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv