A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2006. szeptember

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVI. évfolyam 9. szám

Szerző

Kiadó: Pécsi Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalót tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

SZÖVEGÉRTÉSI TELJESÍTMÉNY A SZÖVEG TÍPUSÁNAK FÜGGVÉNYÉBEN
Tanulmányunkban a szöveg típusának a szövegértési teljesítményre gyakorolt hatását vizsgáljuk. Elemzésünk arra irányul, hogy a szövegtanban jól ismert gyakori szövegtípusok szemantikai/szintaktikai jegyeinek sora, a szövegszerkezet felépítése miképpen tükröződik a megértés eredményességében.

DIÁKOK KÖRNYEZETI ATTITŰDJEI
A tanulmány az Országos Közoktatási Intézetben lezajlott, környezeti neveléssel foglalkozó, több iskolára kiterjedő vizsgálatból a diákok környezeti attitűdjeire vonatkozó részt elemzi. A vizsgálatunk alapvető célja az volt, hogy egyéves időközzel megismételt adatfelvétellel megpróbáljuk igazolni a hazai környezeti nevelésnek a környezeti attitűdökre gyakorolt hatását. Hipotézisünk szerint a környezeti nevelés hatására a diákok környezeti attitűdjeiben már egy év alatt is pozitív változás mutatható ki.

INFORMATIKA A KÖZOKTATÁSBAN
Az Oktatási Minisztérium Informatikai Főosztálya 2004. március 26-án... Tovább

Fülszöveg

SZÖVEGÉRTÉSI TELJESÍTMÉNY A SZÖVEG TÍPUSÁNAK FÜGGVÉNYÉBEN
Tanulmányunkban a szöveg típusának a szövegértési teljesítményre gyakorolt hatását vizsgáljuk. Elemzésünk arra irányul, hogy a szövegtanban jól ismert gyakori szövegtípusok szemantikai/szintaktikai jegyeinek sora, a szövegszerkezet felépítése miképpen tükröződik a megértés eredményességében.

DIÁKOK KÖRNYEZETI ATTITŰDJEI
A tanulmány az Országos Közoktatási Intézetben lezajlott, környezeti neveléssel foglalkozó, több iskolára kiterjedő vizsgálatból a diákok környezeti attitűdjeire vonatkozó részt elemzi. A vizsgálatunk alapvető célja az volt, hogy egyéves időközzel megismételt adatfelvétellel megpróbáljuk igazolni a hazai környezeti nevelésnek a környezeti attitűdökre gyakorolt hatását. Hipotézisünk szerint a környezeti nevelés hatására a diákok környezeti attitűdjeiben már egy év alatt is pozitív változás mutatható ki.

INFORMATIKA A KÖZOKTATÁSBAN
Az Oktatási Minisztérium Informatikai Főosztálya 2004. március 26-án hozta nyilvánosságra az Oktatási Informatikai Stratégiát. A stratégiai célok alapján beavatkozási területeket állapítottak meg. Áttekintésünk sorra veszi, hogy az egyes beavatkozási területeken milyen eredmények születtek 2005 végéig.

AZ INFORMATIKA-TUDÁS ÉS A HÁTTÉRVÁLTOZÓK
Tiszavasvári három általános iskolájának hetedik osztályaiban informatika teszt és néhány háttérváltozó felmérésével vizsgáltuk a tantárgy és más adatok összefüggését. Vajon hány gyereknek van otthon számítógépe és a tantárgy alapfogalmainak tudását befolyásolja-e ez? Milyen kapcsolatot találok az egyéb iskolai teljesítmények és az informatika teszten elért eredmények között? Helyes-e az a tapasztalatom, hogy aki más tantárgyból is jól teljesít, az informatikából sem tanul rosszabb eredménnyel? A szocio-ökonómiai helyzet ennél a tantárgynál is befolyásoló erővel bír-e a teljesítményekben?

MAGYAR CIRKUSZTÖRTÉNET
A magyar cirkusztörténeti kutatás mindmáig mostohagyermeke maradt mind a magyar színháztörténetnek, mind a magyar művelődéstörténetnek, így az oktatás sem hasznosíthatja a benne rejlő lehetőségeket. Annak ellenére, hogy mindkét területen az utóbbi évtized(ek)ben örvendetes fejlődést tapasztalhattunk, e témakör önálló feldolgozása nem történt meg. Még a most megjelenőfélben levő Magyar Művelődéstörténeti Lexikon (amely a kezdetektől csak a 18. század végéig terjedő korszakokat öleli fel) sem hoz ilyen címszót - nyilván nem jutott a szerkesztők eszébe olyan szerző, aki egy ilyen címszót meg tudott volna írni. Vissza

Tartalom

tanulmány
Joó Adrienn: Az elemi népoktatás és a tanítóképzés reformja 3
Géczi János: A szovjet pedagógiai minta 24
Laczkó Mária: Szövegértési teljesítmény a szöveg típusának függvényében 39
Varga Attila: Diákok környezeti attitűdjei 58
szemle
Hunya Márta: Informatika a közoktatásban 65
Bérezi Szaniszló - Drommer Bálint - Hegyi Sándor - Hudoba György: Informatika tanítása űrszonda modellel 83
Ráduly Zsolt: Az informatika-tudás és a háttérváltozók 92
Vörös Adél - Fecskó Edina - Bálint Kati: A Nemzeti Filmiroda Korhatár Bizottságának munkájáról 105
Farkas György: Gyermek-kör. A gyermekmotívum a kortárs iráni filmben 115
Kocsis Katalin: A horror klasszikusai 122
Voigt Vilmos: Magyar cirkusztörténet 130
kritika
Andor Mihály: Kölcsönhatások 135
(T. Kiss Tamás: Kölcsönhatások. A kultúraközvetítés néhány elméleti kérdéséről)
Bankó Marietta: Közoktatás és régiónál is fejlődés 137
(Balázs Éva: Közoktatás és regionális fejlődés)
Halmai Tamás: Megérteni az értelmezhetetlent 140
(Kulcsár-Szabó Zoltán: Hermeneutikai szakadékok)
B. Mánya Ágnes: Pozsonypüspöki iskolatörténete szóban és képekben 143
(Fukári Valéria (szerk.): Adalékok Pozsonypüspöki iskolatörténetéhez)
contents 147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2006. szeptember Iskolakultúra 2006. szeptember
Állapot:
940 Ft
350,-Ft 50 25
2 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv