1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2007. június-július

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVII. évfolyam 6-7. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tüske László: Az európai iszlám kérdéseihez
A modern iszlám kérdéseivel foglalkozó kutatók hosszú ideig kizárólag azokkal a vallási, politikai, társadalmi stb. kérdésekkel foglalkoztak, amelyek az iszlám eredeti országaiban jelentkeztek. Különös érdeklődéssel figyelték a modernizálási folyamatokat, az iszlám törvényvallás képviselőinek azon törekvését, hogy adekvát válaszokat dolgozzanak ki a modernizáció kényszerében felmerülő problémákra.

Kojanitz László: A tankönyvek minőségének megítélése
Tankönyvet készíteni tulajdonképpen nagyon egyszerű. Osszuk fel az éves tananyagot kb. 5-6 fejezetre, a fejezeteket 8-10 leckére. Minden leckéhez tartozzon egy-két oldalnyi szöveg, 3-4 kép vagy ábra, és legyen a végén négy-öt kérdés. Ha mindezt egybekötjük, már kész is van egy tankönyv, vagy legalábbis egy annak látszó valami.

Donáth Péter: Nagy László kényszerű számvetése 1922-ből
A százötven éve született Nagy László - 1922 januárjában - szokatlan lépésre kényszerült: küszöbön álló... Tovább

Fülszöveg

Tüske László: Az európai iszlám kérdéseihez
A modern iszlám kérdéseivel foglalkozó kutatók hosszú ideig kizárólag azokkal a vallási, politikai, társadalmi stb. kérdésekkel foglalkoztak, amelyek az iszlám eredeti országaiban jelentkeztek. Különös érdeklődéssel figyelték a modernizálási folyamatokat, az iszlám törvényvallás képviselőinek azon törekvését, hogy adekvát válaszokat dolgozzanak ki a modernizáció kényszerében felmerülő problémákra.

Kojanitz László: A tankönyvek minőségének megítélése
Tankönyvet készíteni tulajdonképpen nagyon egyszerű. Osszuk fel az éves tananyagot kb. 5-6 fejezetre, a fejezeteket 8-10 leckére. Minden leckéhez tartozzon egy-két oldalnyi szöveg, 3-4 kép vagy ábra, és legyen a végén négy-öt kérdés. Ha mindezt egybekötjük, már kész is van egy tankönyv, vagy legalábbis egy annak látszó valami.

Donáth Péter: Nagy László kényszerű számvetése 1922-ből
A százötven éve született Nagy László - 1922 januárjában - szokatlan lépésre kényszerült: küszöbön álló nyugdíjazásáig befutott pályájáról kellett számot adnia. Hatvanöt évesen, talán szerettei ösztönzésére, kísérletet tett ugyanis arra, hogy valamelyest javítson a közszolgálatban foglalkoztatottakéhoz hasonlóan egyre romló életfeltételein, valamint a felesége betegsége által is sújtott családja helyzetén. Ezért - és az őt ért méltánytalanság miatt - visszaminősítésének korrigálását, és az 1912. költségvetési évtől számára biztosított személyi pótlék visszamenőleges folyósítását kérte Vass József vallás- és közoktatásügyi minisztertől.

Mesterházi Zsuzsa: Változik-e a gyógypedagógia identitása?
Ez az írás az Iskolakultúra 2006 októberi számában megjelent A gyógypedagógia változó identitása című tanulmányra reflektál. Kiemelten foglalkozik a gyógypedagógia és a "special education" közötti fogalmi eltéréssel, áttekinti azokat a hasonlóságokat és különbségeket, amelyek a magyar és az amerikai társadalomban a tanulási nehézséggel küzdő tanulók felülreprezentáltságát eredményezik a gyógypedagógiai oktatásban, röviden bemutatja a hazai kutatók vizsgálódásainak egyes eredményeit, valamint a hazai paradoxonokat és dilemmákat. S végül a gyógypedagógia szemszögéből foglalja össze az integrált nevelés szerepét a tanulási akadályok csökkentésében, a pedagógiai kultúra átalakításában. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Abdessamad Belhaj: Vallás és külpolitika: elméleti megközelítések 3
Tüske László: Az európai iszlám kérdéseihez 12
Laczkó Mária: Kísérlet a szövegtani, stilisztikai, grammatikai ismeretek integrált tanítására 25
Kelemen Rita: Fejlesztő kísérletek a realisztikus matematikai problémák megoldásában 36
Tóth Péter: Gondolkodásfejlesztés informatika órán 47
Cseh Ágnes Gabriella: Szöveges feladatok megoldási képességének vizsgálata 66
Fejes József Balázs - Józsa Krisztián: Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői 83
Máth János - Revákné Markóczi Ibolya: A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban 97
Kojanitz László: A tankönyvek minőségének megítélése 114
Donáth Péter: Nagy László kényszerű számvetése 1922-ből 127
Csiszár Rita: Gondolatok a burgenlandi magyar kisebbség anyanyelvi oktatásáról 136
Vita
Mesterházi Zsuzsa: Változik-e a gyógypedagógia identitása? 150
Szemle
Herzog Csilla: Beszámoló a Család - Iskola - Játék című konferenciáról 164
Sántha Kálmán: A kvalitatív metodológiai követelmények problémái 168
Scheidl Róbert: A tudásszint és a fogalomrendszer fejlettsége az „állam" témakörében a 6. évfolyam elején 177
Tókos Katalin: Csoporthatások és -folyamatok 186
Suhajda Péter: Halmozódó terek és idők szimultaneitása 192
Kritika
Szálkáné Gyapay Márta: Módszertani kérdések a nyelvoktatásban. Kontra H. Edit (2006): Az angol nyelv tanításának legfontosabb módszertani kérdései 199
Kozma Tamás: Az iskola időarcai. Meleg Csilla (2006): Az iskola időarcai 200
Mezei Gabriella: Kutatásmódszertan az alkalmazott nyelvtudományban. Dörnyei Zoltán: Research Methods in Applied Linguistics - Quantitative, qualitative and mixed methodologies 204
Czékmán Orsolya: Papp Ferenc olvasókönyv. Klaudy Kinga (2006): Papp Ferenc olvasókönyv 206
Láng András: Pszichológia pedagógusoknak. N. Kollár Katalin - Szabó Éva (szerk., 2004):
Pszichológia pedagógusoknak 209
Contents 212
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2007. június-július Iskolakultúra 2007. június-július Iskolakultúra 2007. június-július

A lapélek enyhén elszíneződtek.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv