A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Iskolakultúra 2013. szeptember

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XXIII. évfolyam 9. szám

Szerző
Szerkesztő
Veszprém-Budapest
Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


a tartalomból
Csíkos Csaba
Az impakt faktor a neveléstudományi kutatásokban
A tudományos toljesítmcny mcréséről, a különböző mutatószámok felhasználásáról és a rájuk vonatkozó kritikákról számos magyarnyelvű publikációból tájékozódhatunk (például Vinkler, 2008; Tolnai, Schubert és Wolf, 2008; Schubert, 2012). A témát intenzíven tárgyaló Scientometrics folyóirat az Akadémiai Kiadó társgondozásában jelenik meg, így a világban a tudománymetriát több szálon hazánkhoz kötik. A jelen tanulmány célja megmutatni, hogy a neveléstudományi kutatások területén milyen szerepe van és lehet az impakt faktornak. Ezt a célt két lépésben kívánjuk megvalósítani. Egyrészt megmutatjuk, hogy a neveléstudományi kutatás és az impakt faktor jelenségvilága szoros összefüggés-rendszert alkot már jelenleg is, másrészt a hazai neveléstudomány szemszögéből elemezzük ennek az összefüggésrendszernek a következményeit.
Kovács Előd
A valószínűségi gondolkodás kialakulásának és fejlődésének kutatása
Az elmúlt... Tovább

Fülszöveg


a tartalomból
Csíkos Csaba
Az impakt faktor a neveléstudományi kutatásokban
A tudományos toljesítmcny mcréséről, a különböző mutatószámok felhasználásáról és a rájuk vonatkozó kritikákról számos magyarnyelvű publikációból tájékozódhatunk (például Vinkler, 2008; Tolnai, Schubert és Wolf, 2008; Schubert, 2012). A témát intenzíven tárgyaló Scientometrics folyóirat az Akadémiai Kiadó társgondozásában jelenik meg, így a világban a tudománymetriát több szálon hazánkhoz kötik. A jelen tanulmány célja megmutatni, hogy a neveléstudományi kutatások területén milyen szerepe van és lehet az impakt faktornak. Ezt a célt két lépésben kívánjuk megvalósítani. Egyrészt megmutatjuk, hogy a neveléstudományi kutatás és az impakt faktor jelenségvilága szoros összefüggés-rendszert alkot már jelenleg is, másrészt a hazai neveléstudomány szemszögéből elemezzük ennek az összefüggésrendszernek a következményeit.
Kovács Előd
A valószínűségi gondolkodás kialakulásának és fejlődésének kutatása
Az elmúlt mintegy hetven évben nagyon sokat megtudtunk a gyerekek gondolkodásáról, ezen belül a véletlenről, a kockázatról, általában a valószínűségről alkotott képükről is. A legmeghatározóbb kutatók új kutatási irányokat nyitottak, és új kutatási módszereket vezettek be, melyek saját személyiségük nyomait is magukon hordozzák. Egyes társadalmi változások is éreztették hatásukat, például az 1970-es évektől a női kutatók megjelenésével sokkal nagyobb figyelem fordult a kisgyerekkor, a hat évnél, sőt a három évnél fiatalabb gyerekek felé, ide értve valószínűségi gondolkodásuk vizsgálatát is. Ebben az összefoglalóban a valószínűségi gondolkodás alakulásának egyes vonásalt

mutatom be a születéstől a kisiskolás korig. Az ismertetett munkákban zömmel tíz év alatti gyerekek gondolkodását vizsgálták, de egy-egy utalás megtalálható a 15 év alattiakkal végzett eredményekre is. Azt vizsgálom, hogy a kutatási irányok és a valószínüségfogalom eltérő filozófiai értelmezései milyen kapcsolatban vannak egymással, és a filozófiai értelmezések milyen hatással voltak az empirikus kutatásokra. A valószínűségi fogalomra vonatkozó kutatások történetének bemutatása után napjaink három fontos kutatási területét tekintem át.
Pásztor Attila Digitális játékok az oktatásban
A játék jelentősége a pszichológiai fejlődésben széles körűen elismert a fejlődés-pszichológusok és a neveléssel foglalkozó szakemberek között. Az utóbbi három évtizedben egy további játéktípussal is bővült a fejlesztő alkalmazások eszköztára: a digitális Játékokkal. Jelen tanulmány célja az, hogy átfogó képet n>Tjjtson a digitális játékokhoz kapcsolódó kutatásokról. A digitális játékoknak több olyan tulajdonságuk is van, amelyek révén hatékony oktatási eszközzé válhatnak. Számos bizonyíték támasztja alá, hogy eredményesen növelik a diákok tanulási teljesítményét, azonban az empirikus eredmények gyakran ellentmondásosak. A „Hatékonyak-e?" kérdés helyett termékenyebbnek tűnik a „Milyen fomában, milyen feltételek mellett válhatnak a tanulási kimenet és a motiváció dimenzióiban is eredményes fejlesztő eszközzé?" kérdések vizsgálata. A válaszok megtalálásához azonban további, részletcsen adminisztrált, kísérleti és kontrollcsoport bevonásával megvalósuló kutatásokra van szükség.



977121552330113009 Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2013. szeptember Iskolakultúra 2013. szeptember Iskolakultúra 2013. szeptember

Az előlapon tulajdonosi pecsét látható.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!