| Az Iskolarádió pályázatáról | 5 |
| Hogyan alkalmazom az Iskolarádió műsorát osztályfőnöki nevelőmunkámban? Részlet dr. Kolta Rezsőné módszertani munkájából | 5 |
| Az Iskolarádió történelemadásainak felhasználása a 8. osztályban. Varga Sz. Sándor tanulmánya | 15 |
| Az Iskolarádió terve az 1967/68-as tanévre | 27 |
| Osztályfőnöki órák | 39 |
| Kötelességek a családban (5. oszt.) | 39 |
| Az őszinteségről (5. oszt.) | 39 |
| Bátorság - vakmerőség (5. oszt.) | 46 |
| Baráti országokban jártunk (6. oszt.) | 53 |
| Felelősség - gyávaság (6. oszt.) | 58 |
| Az igaz barátság (7. oszt.) | 58 |
| Udvariasság és gorombaság (7. oszt.) | 65 |
| Mi szeretnék lenni? (8. oszt.) | 71 |
| Helyem a családban (8. oszt.) | 72 |
| Mi a szép? (8. oszt.) | 78 |
| Hogyan tanuljunk? (középisk. I. oszt.) | 84 |
| Tartalmas formaságok (középisk. I. oszt.) | 92 |
| Új osztályban (középisk. I. oszt.) | 97 |
| Közösségben élünk (középisk. II. oszt.) | 98 |
| Én és a felnőttek (középisk. II. oszt.) | 104 |
| Keresem az egyéniségem (középisk. III. oszt.) | 105 |
| A barátság buktatói (középisk. III. oszt.) | 105 |
| Miben higgyek, mi szerint éljek? (középisk. IV. oszt.) | 106 |
| Időszerű gazdasági kérdések (középisk. IV. oszt.) | 107 |
| Irodalom | 109 |
| "Őszi harmat után..." (7. oszt.) | 109 |
| Fazekas Mihály és a Lúdas Matyi (7. oszt.) | 111 |
| Szatíra és humor Csokonai költészetében (7. oszt.) | 117 |
| Vörösmarty: Szép Ilonka (7. oszt.) | 119 |
| Mikszáth: A ló, a bárányka, meg a nyúl (8. oszt.) | 121 |
| Ady: A föl-földobott kő (8. oszt.) | 123 |
| Móricz: Hét krajcár (8. oszt.) | 124 |
| Juhász Gyula: Milyen volt (8. oszt.) | 125 |
| "Már az új fény ragyog" (7-8. oszt.) | 127 |
| Szophoklész: Antigoné (I. gimn.) | 127 |
| Heine költészete (III. gimn.) | 129 |
| Balladák a világirodalomban (III. gimn.) | 132 |
| "Már azúj fény ragyog" (I-IV. gimn.) | 135 |
| Vers, mese - kisiskolásoknak | 137 |
| "Iciri-piciri" (1. oszt.) | 137 |
| "Itt van az ősz, itt van újra (2. oszt.) | 137 |
| Szeptemberi emlék (4. oszt.) | 137 |
| Történelem (8. oszt.) | 139 |
| Század eleji aratósztrájkok | 139 |
| Magyarok a Nagy Októberi Szocialista Forradalomban | 139 |
| A Magyar Tanácsköztársaság | 146 |
| Fegyverbe! | 146 |
| Latinka Sándor | 153 |
| Sallai és Fürst | 153 |
| Magyar Századok | 163 |
| A szentemlékezetű | 164 |
| A király, akit könyvesnek nevezetek | 164 |
| Bizánc árnyékában | 164 |
| Az aranypecsétes törvény | 165 |
| Egy ország újjáépítése | 165 |
| A kiskirályoktól Nagy Lajos királyig | 165 |
| A siklósi fogoly | 166 |
| Az erdélyi kelyhesek | 166 |
| Hunyad magas falánál | 166 |
| A király és a humanista | 167 |
| A tüzes trónus | 167 |
| Mohács után | 168 |
| Ének-zene | 169 |
| A tá tudatosítása (1. oszt.) | 169 |
| A tá felezése (1. oszt.) | 170 |
| A szó-mi tudatosítása (1. oszt.) | 171 |
| Ismétlőóra (2. oszt.) | 172 |
| A kettes ütem (2. oszt.) | 173 |
| A félkotta tudatosítása, a dó előkészítése (2. oszt.) | 173 |
| A dó tudatosítása (2. oszt.) | 174 |
| Ismétlőóra (3. oszt.) | 175 |
| Az alsó szó előkészítése (3. oszt.) | 175 |
| Az alsó szó tudatosítása (3. oszt.) | 176 |
| A fá előkészítése (3. oszt.) | 177 |
| A fá tudatosítása (3. oszt.) | 177 |
| Gyakorlóóra (4. oszt.) | 178 |
| A 3/4-es ütem (4. oszt.) | 179 |
| A nyolcad hang és szünet (4. oszt.) | 179 |
| A pontozott félhang (4. oszt.) | 179 |
| Gyakorlóóra (4. oszt.) | 180 |
| A színkópa előkészítése (4. oszt.) | 180 |
| A gyermekkar. A szoprán és alt hangszíne (5. oszt.) | 181 |
| A lá-pentaton hangnem (5. oszt.) | 181 |
| Bach: Menüett. A zongora, hegedű, fuvola hangszíne (5. oszt.) | 181 |
| A népdalról, népdalgyűjtésről (5. oszt.) | 182 |
| Harsan a trombita. A trombita hangszíne (5. oszt.) | 182 |
| Bartók: Katonanóta (5. oszt.) | 182 |
| Bartók: Leánykérő (I. gimn.) | 183 |
| Palestrina: Drága fény (I. gimn.) | 187 |
| Szép énekszó | 191 |
| Látogatás az állatkertben (1. oszt.) | 191 |
| Pajtások, játsszunk! (2. oszt.) | 191 |
| Zakatol a gép (4. oszt.) | 191 |
| Idegen nyelvek | 193 |
| Orosz társalgás I. gimnazistáknak | 193 |
| Orosz társalgás II. gimnazistáknak | 205 |
| Francia társalgás gimnazistáknak | 225 |
| Angol nyelv (I. gimn.) | 235 |
| Angol társalgás gimnazistáknak | 250 |
| Törd a fejed. Matematika 7-8. osztályosoknak | 259 |
| Az Iskolarádió műsorainak naptári sorrendje | 263 |
| Az Iskolarádió állandó adásideje | 275 |