kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Rádió Ifjúsági Osztálya |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 116 oldal |
| Sorozatcím: | Iskolarádió |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Nyitnikék (kisiskolások műsora) | 5 |
| Az iskola | 6 |
| Beszéd és írás | 6 |
| Olvassunk! | 6 |
| Termések és gyümölcsök | 7 |
| Miért szeretem a verseket? | 7 |
| Az időjárás | 7 |
| Forrás, patak, folyó, tó | 8 |
| Mit tudunk a fákról? | 8 |
| November 7-ére emlékezünk | 8 |
| Az erdő állatai | 9 |
| A család | 9 |
| Segítőink, a gépek | 9 |
| Egészségünk védői | 10 |
| A tél | 10 |
| Szerezzünk örömet! | 10 |
| Tűzre, vízre vigyázzatok! | 11 |
| A víz | 11 |
| A szén | 11 |
| Meseszigeten | 12 |
| Az utca és a közlekedés | 12 |
| Az idősek és a segítségre szorulók | 12 |
| Szántóföldi növények | 13 |
| A táj, ahol élek | 13 |
| A Nők Lapja | 13 |
| Zsendül már a tavasz | 14 |
| Felszabadulásunk évfordulóján | 14 |
| Budapest | 14 |
| A növények életfeltételei | 15 |
| Anyák napja | 15 |
| Ünnepi búcsúzás | 15 |
| Osztályfőnöki órák | 17 |
| Galambos Lajos: Nyár (7. o.) | 20 |
| Móricz Zsigmond: Benyus (5-6. o.) | 20 |
| Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig (7. o.) | 20 |
| A. Gajdar: Csuk és Gek (5-6. o.) | 21 |
| Móra Ferenc: Kuckó király (7. o.) | 21 |
| Andersen: A császár új ruhája (5-6. o.) | 21 |
| Tersánszky J. Jenő: Ákombák tanár úr (7. o.) | 22 |
| M. Twain: Koldus és királyfi (5-6. o.) | 22 |
| Tiétek a szó (Ált. isk. 8. o., középiskola 1. o.) | 22 |
| A tanulás | 22 |
| Küzdelem önmagammal | 22 |
| Bátorság és megfontoltság | 23 |
| Összetartás, betyárbecsület | 23 |
| Magányosan | 23 |
| Milyen társat szeretnék? | 23 |
| Fiatal vagyok | 23 |
| Ki a tekintélyes diák? | 23 |
| Karrierizmus és kétszinűség | 24 |
| A pénz | 24 |
| Szabad idő | 24 |
| Hogyan nevelnék én? | 24 |
| Sikeres élet | 24 |
| Haza - hazaszeretet | 24 |
| Középiskola II. o. | 25 |
| James Plunkett: A félkoronás | 25 |
| Biró Lajos: Adrienne | 25 |
| Semprun: A nagy utazás | 26 |
| Kosztolányi Dezső: Április elseje | 26 |
| Diáktükör (pszichológiai sorozat középisk. diákoknak) | 27 |
| Diák vagyok | 27 |
| Siker, kudarc, teljesítmény | 28 |
| Társak között | 28 |
| Szolidaritás és rivalizálás | 28 |
| Alkalmazkodás, megalkuvás, lázadás | 28 |
| A szerep és a személyiség | 28 |
| Én és mások | 29 |
| Az érzelmek világa | 29 |
| Magyar nyelv és irodalom | 31 |
| Hangos szöveggyűjtemény | 34 |
| Táncoljunk a Csinom Palkóra (7. o.) | 34 |
| Mesemondó vagyok (5. o.) | 35 |
| Zsugori uram (7. o.) | 35 |
| Rege - ősi ritmusban (6. o.) | 35 |
| Gyerekkori élményből - irodalmi siker (8. o.) | 35 |
| Okos-e a róka? (5. o.) | 35 |
| Milyen volt szőkesége (8. o.) | 36 |
| Látom-e, amit hallok? (6. o.) | 36 |
| Meredek út (8. o.) | 36 |
| Szellemét a tűz nem égeté meg (7. o.) | 36 |
| Családi kör (5. o.) | 36 |
| Ballare (7. o.) | 37 |
| Elvárom: remekül tegye dolgát (8. o.) | 37 |
| A gyerekek írója volt (6. o.) | 37 |
| A világvándor mese (5. o.) | 37 |
| Magyar irodalom - világirodalom (8. o.) | 37 |
| Nyelv-zene-matematika | 38 |
| Párhuzamok | 38 |
| Ellentétek | 38 |
| Rokonság | 38 |
| Rendezés | 38 |
| Ismétlés | 38 |
| Fokozás | 38 |
| Egyensúly | 38 |
| Szerkezet | 38 |
| Csattanó | 38 |
| Világszínház | 39 |
| Gogol | 39 |
| Csehov | 39 |
| Gorkij | 39 |
| Húzz egy tételt! (érettségizőknek) | 40 |
| Petőfi Sándor: Az apostol | 40 |
| Illyés Gyula: Puszták népe | 40 |
| Móricz Zsigmond: Rokonok | 40 |
| Kosztolányi Dezső: Pacsirta | 40 |
| Sarkadi Imre: A gyáva | 40 |
| Sánta Ferenc: Biró Juli | 40 |
| Puskin: Anyegin | 40 |
| Tolsztoj: Anna Karenina | 40 |
| Balzac: Goriot apó | 40 |
| Hemingway: Akiért a harang szól | 40 |
| Semprun: A nagy utazás | 40 |
| Ajtmatov: A versenyló halála | 40 |
| Népek költészete | 41 |
| Sólymok vére (bolgár népk.) | 41 |
| Tárjátok ajtótok, arannyal bevontat! (délszláv népk.) | 41 |
| Leng a ruta selymesen (lengyel népk.) | 41 |
| Fúdd el jó szél, fúdd el (magyar népk.) | 41 |
| Dojna, dojna, édes ének (román népk.) | 41 |
| A cvenglovi hegyen lobog a tűz lángja (szlovák népk.) | 42 |
| Három holló egy fára száll (angol és skót népballadák) | 42 |
| Május havában hosszú már a nap (francia népk.) | 42 |
| Kivánom, hogy fényben éljek (újgörög népk.) | 42 |
| Erdei szép madár (olasz népk.) | 42 |
| Kicsi kút a hold az égen (spanyol népk.) | 42 |
| Fényes telihold föltámadt (kaukázusi népek költ.) | 42 |
| Történelem | 43 |
| Történelmi társasjáték (ált. isk. 8. o.) | 46 |
| A feudalizmus virágkora Európában | 46 |
| A magyar feudális állam kialakulása és megszilárdulása | 47 |
| Anarchiából - rend | 47 |
| A Hunyadiak kora | 47 |
| A feudalizmus felbomlása Európában | 47 |
| Két pogány közt egy hazáért | 48 |
| Évzáró | 48 |
| Történelmi arcképcsarnok | 49 |
| Hérodotosz, a "történetírás atyja" | 49 |
| Robespierre | 50 |
| Mátyás király | 50 |
| Széchenyi István | 50 |
| Középiskolásoknak | 51 |
| "Megcselekedtük, amit megkövetelt a haza" (I. gimn.) | 51 |
| A huszita mozgalom (II. gimn.) | 52 |
| Az 1437-es erdélyi parasztfelkelés (II. gimn.) | 52 |
| Az aztékok és inkák földjén (II. gimn.) | 52 |
| "Ki-ki használjon, szolgáljon hazájának, amint legjobban lehet" - Zrínyi Miklós (II. gimn.) | 52 |
| II. Rákóczi Ferenc (II. gimn.) | 52 |
| Nemzeti kultúránk kialakulása és történelmi szerepe (III. gimn.) | 52 |
| Öngyilkosság a Sándor-palotában (IV. gimn.) | 52 |
| A Fall Barbarossa-terv és Magyarország (IV. gimn.) | 53 |
| Sztálingrád és Vorozsnyev (IV. gimn.) | 53 |
| A Margaréta-terv (IV. gimn.) | 53 |
| Sallai Imre és Fürst Sándor (IV. gimn.) | 53 |
| Ének-zene | 55 |
| Barangolás Miredóciában (ált. isk. alsó tagozat) | 58 |
| A Tátitik birodalmában | 58 |
| A csengettyű meg a nagyharang | 58 |
| Találkozás Miredócia hangadóival | 58 |
| Irány a főváros, Pentatónia | 58 |
| Párosan és páratlanul | 58 |
| Melyik az igazi neved? | 58 |
| A hűtlen Ti | 58 |
| Kérdezz - felelek! | 58 |
| Hurrá, szünet! | 58 |
| Ugrándozás a hét lépcsőn | 58 |
| A hangok szövetsége | 58 |
| Csak egymásután! | 58 |
| Helikopterrel Miredócia fölött | 58 |
| Általános iskolák felső tagozatának | 59 |
| Az első magyar zeneszerző | 59 |
| "Én vagyok a zongora" | 59 |
| Népdalgyűjtés régen és ma | 59 |
| A népdal élete | 59 |
| Régi magyar muzsika I-II. | 60 |
| Történelem és költészet népballadáinkban | 60 |
| A muzsika mesterei | 60 |
| Dallamok stafétája (Bach 7. o.) | 61 |
| A zeneszerző asztronauta (Haydn 7. o.) | 61 |
| Segítség a hazának (Liszt 7. o.) | 61 |
| Kiderül meg beborul (Schubert 7. o.) | 61 |
| Elindultam szép hazámbul (Bartók 7. o.) | 61 |
| A Háry János dallamainak világában (Kodály) | 61 |
| Bethorn úr Magyarországon (Beethoven 8. o.) | 61 |
| Egy a három nagy közül (Mozart 8. o.) | 61 |
| Dráma valzer-ritmusban (Verdi 8. o.) | 61 |
| Gyermekszoba (Muszorgszkij 8. o.) | 61 |
| Aki megzenésítette a történelmet (Erkel 8. o.) | 61 |
| Kis zenetörténet (gimn. I-II.) | 62 |
| Magyar népdalok - magyar műdalok | 62 |
| Reneszánsz zene | 62 |
| Barokk zene | 62 |
| A bécsi klasszicizmus zenéje | 62 |
| Romantikus zene | 62 |
| Magyar nemzeti romantika | 62 |
| A századforduló zenéje | 63 |
| A forradalmak zenéje | 63 |
| A szovjet zene | 63 |
| Újabb zenei törekvések I-II. | 63 |
| A 20. század magyar zenéje | 63 |
| Zene és társadalom | 63 |
| Három arckép | 63 |
| Farkas Ferenc | 63 |
| Petrovics Emil | 63 |
| Szokolay Sándor | 63 |
| Nyelvi műsorok | 65 |
| Egynyelvűség-többnyelvűség | |
| A nyelvtanulás értelme | 72 |
| Milyen nyelveket tanuljunk? | 72 |
| Világnyelvek | 72 |
| A nyelvtanulás és az emberi életkorok | 73 |
| A bölcső nyelve | 73 |
| Itthon vagy idegenben, lassan vagy gyorsan? | 73 |
| Nyelvtan és szókincs | 73 |
| Nyelv és romantika. Programozás | 74 |
| Nyelv és kép. Az audiovizualitás | 74 |
| Nyelv és zene | 74 |
| Fonetika | 74 |
| Kontrasztív nyelvészet és tipológia | 74 |
| Anyanyelvünk oktatása. Hiányzik-e a latin? | 75 |
| A nyelvek élete. Dialektusok | 75 |
| A nyelvérzék | 75 |
| Technikai segédeszközök és modern módszerek | 75 |
| Tananyagok - a tanár egyénisége | 76 |
| Tolmácsolás - fordítás | 76 |
| A "perfekt" nyelvtudás | 76 |
| A személyiség a nyelvtanulásban | 77 |
| Orosz középiskolai előkészítő | 77 |
| Mini-krimi | 79 |
| Gitározik - ez a mániája | 79 |
| Ide - oda | 79 |
| Óvatosan! | 79 |
| Papa, adják tíz forintot! | 79 |
| Ne félj a farkastól! | 79 |
| Kicsoda-micsoda? | 79 |
| Nem hagynak aludni a tanárok | 79 |
| Állj, ki vagy? | 79 |
| Boldog születésnapot! | 79 |
| Vendég a Marsról | 79 |
| Kapcsolja ki a járószerkezetét! | 79 |
| Fonotéka | 79 |
| Nyelvvizsga előkészítő (orosz) | 81 |
| Mennyiségi és jelzős szerkezetek | 82 |
| A mozgás kifejezése időben és térben | 83 |
| A mondatrövidítés módjai | 84 |
| Ten Little Stories (angol sorozat kezdőknek) | 85 |
| Sur la route (francia társalgás gimnazistáknak) | 87 |
| Biológia | 91 |
| Élősarok (5. o.) | 93 |
| Miért fontos a természet megismerése? | 93 |
| Hogyan gyűjtsünk növényeket és állatokat? | 93 |
| Látogatás a szarvasi Pepi kertben | 93 |
| A világhírű magyar gyümölcs | 93 |
| A szőlőnemesítés nagyjai | 94 |
| Az Alföld vitamin-kincse | 94 |
| A Természettudományi Múzeum növénytárának ritkaságai között | 94 |
| Milyen legyen a "kis télikert", azaz az Élősarok? | 94 |
| Régi történet a bakonyi kondásról | 94 |
| A világhírű nagy "tejgyárak" | 94 |
| Öreg juhász visszaemlékezése | 94 |
| A tatai lovardában | 94 |
| Tapasztalatcsere kis nyúltenyésztőkkel | 94 |
| Baromfigyárak | 95 |
| Az életmentő kutyák | 95 |
| Fészekrakó énekes művészek | 95 |
| A méhek tánca | 95 |
| Földrajz | 99 |
| Világjárók nyomában (6. o.) | 99 |
| Barangolás a Harz-hegységben | 99 |
| Turistaként Luxemburgban | 99 |
| Két Írország | 99 |
| Az ezer tó országában | 100 |
| Biológus szemmel a Pireneusok tövében | 100 |
| Nyugtalan földön | 100 |
| A rózsák völgyétől a hegycsúcsokig | 100 |
| Közép-Ázsia pusztáin és óriási bércein át | 100 |
| Szép fővárosunk, Budapest (vetélkedő) | 101 |
| Édes hazánk, Magyarország (vetélkedő) | 101 |
| Szülőföldem szép határa | 101 |
| A veszprémi iparvidék | 101 |
| Bakonyi tájak | 101 |
| Pécstől Szegedig | 101 |
| A Balaton körül | 101 |
| A Mátra és környéke | 101 |
| A Bükk tájai | 101 |
| Az Alföld | 101 |
| A Nyírség | 101 |
| Törd a fejed (ált. isk. felső tagozat) | 103 |
| Tájékoztató és tréfás feladat | 106 |
| Kettes számrendszerhez kapcsolódó játék | 106 |
| Számelméletet érintő probléma | 106 |
| Fejtörés számok nélkül | 106 |
| Hányféleképpen lehet? Kombinatorika | 106 |
| Következetetések a törtek körében | 106 |
| Szabályjáték - függvény | 106 |
| Fejtörés a geometria köréből | 106 |
| Logikai feladat | 106 |
| Matematikai totó | 106 |
| Matematikai játék | 106 |
| Bizonyítsuk be! | 106 |
| Modellezés | 106 |
| Évzáró és eredményhirdetés | 106 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.