kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Rádió Ifjúsági Osztálya |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 116 oldal |
Sorozatcím: | Iskolarádió |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Nyitnikék (kisiskolások műsora) | 5 |
Az iskola | 6 |
Beszéd és írás | 6 |
Olvassunk! | 6 |
Termések és gyümölcsök | 7 |
Miért szeretem a verseket? | 7 |
Az időjárás | 7 |
Forrás, patak, folyó, tó | 8 |
Mit tudunk a fákról? | 8 |
November 7-ére emlékezünk | 8 |
Az erdő állatai | 9 |
A család | 9 |
Segítőink, a gépek | 9 |
Egészségünk védői | 10 |
A tél | 10 |
Szerezzünk örömet! | 10 |
Tűzre, vízre vigyázzatok! | 11 |
A víz | 11 |
A szén | 11 |
Meseszigeten | 12 |
Az utca és a közlekedés | 12 |
Az idősek és a segítségre szorulók | 12 |
Szántóföldi növények | 13 |
A táj, ahol élek | 13 |
A Nők Lapja | 13 |
Zsendül már a tavasz | 14 |
Felszabadulásunk évfordulóján | 14 |
Budapest | 14 |
A növények életfeltételei | 15 |
Anyák napja | 15 |
Ünnepi búcsúzás | 15 |
Osztályfőnöki órák | 17 |
Galambos Lajos: Nyár (7. o.) | 20 |
Móricz Zsigmond: Benyus (5-6. o.) | 20 |
Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig (7. o.) | 20 |
A. Gajdar: Csuk és Gek (5-6. o.) | 21 |
Móra Ferenc: Kuckó király (7. o.) | 21 |
Andersen: A császár új ruhája (5-6. o.) | 21 |
Tersánszky J. Jenő: Ákombák tanár úr (7. o.) | 22 |
M. Twain: Koldus és királyfi (5-6. o.) | 22 |
Tiétek a szó (Ált. isk. 8. o., középiskola 1. o.) | 22 |
A tanulás | 22 |
Küzdelem önmagammal | 22 |
Bátorság és megfontoltság | 23 |
Összetartás, betyárbecsület | 23 |
Magányosan | 23 |
Milyen társat szeretnék? | 23 |
Fiatal vagyok | 23 |
Ki a tekintélyes diák? | 23 |
Karrierizmus és kétszinűség | 24 |
A pénz | 24 |
Szabad idő | 24 |
Hogyan nevelnék én? | 24 |
Sikeres élet | 24 |
Haza - hazaszeretet | 24 |
Középiskola II. o. | 25 |
James Plunkett: A félkoronás | 25 |
Biró Lajos: Adrienne | 25 |
Semprun: A nagy utazás | 26 |
Kosztolányi Dezső: Április elseje | 26 |
Diáktükör (pszichológiai sorozat középisk. diákoknak) | 27 |
Diák vagyok | 27 |
Siker, kudarc, teljesítmény | 28 |
Társak között | 28 |
Szolidaritás és rivalizálás | 28 |
Alkalmazkodás, megalkuvás, lázadás | 28 |
A szerep és a személyiség | 28 |
Én és mások | 29 |
Az érzelmek világa | 29 |
Magyar nyelv és irodalom | 31 |
Hangos szöveggyűjtemény | 34 |
Táncoljunk a Csinom Palkóra (7. o.) | 34 |
Mesemondó vagyok (5. o.) | 35 |
Zsugori uram (7. o.) | 35 |
Rege - ősi ritmusban (6. o.) | 35 |
Gyerekkori élményből - irodalmi siker (8. o.) | 35 |
Okos-e a róka? (5. o.) | 35 |
Milyen volt szőkesége (8. o.) | 36 |
Látom-e, amit hallok? (6. o.) | 36 |
Meredek út (8. o.) | 36 |
Szellemét a tűz nem égeté meg (7. o.) | 36 |
Családi kör (5. o.) | 36 |
Ballare (7. o.) | 37 |
Elvárom: remekül tegye dolgát (8. o.) | 37 |
A gyerekek írója volt (6. o.) | 37 |
A világvándor mese (5. o.) | 37 |
Magyar irodalom - világirodalom (8. o.) | 37 |
Nyelv-zene-matematika | 38 |
Párhuzamok | 38 |
Ellentétek | 38 |
Rokonság | 38 |
Rendezés | 38 |
Ismétlés | 38 |
Fokozás | 38 |
Egyensúly | 38 |
Szerkezet | 38 |
Csattanó | 38 |
Világszínház | 39 |
Gogol | 39 |
Csehov | 39 |
Gorkij | 39 |
Húzz egy tételt! (érettségizőknek) | 40 |
Petőfi Sándor: Az apostol | 40 |
Illyés Gyula: Puszták népe | 40 |
Móricz Zsigmond: Rokonok | 40 |
Kosztolányi Dezső: Pacsirta | 40 |
Sarkadi Imre: A gyáva | 40 |
Sánta Ferenc: Biró Juli | 40 |
Puskin: Anyegin | 40 |
Tolsztoj: Anna Karenina | 40 |
Balzac: Goriot apó | 40 |
Hemingway: Akiért a harang szól | 40 |
Semprun: A nagy utazás | 40 |
Ajtmatov: A versenyló halála | 40 |
Népek költészete | 41 |
Sólymok vére (bolgár népk.) | 41 |
Tárjátok ajtótok, arannyal bevontat! (délszláv népk.) | 41 |
Leng a ruta selymesen (lengyel népk.) | 41 |
Fúdd el jó szél, fúdd el (magyar népk.) | 41 |
Dojna, dojna, édes ének (román népk.) | 41 |
A cvenglovi hegyen lobog a tűz lángja (szlovák népk.) | 42 |
Három holló egy fára száll (angol és skót népballadák) | 42 |
Május havában hosszú már a nap (francia népk.) | 42 |
Kivánom, hogy fényben éljek (újgörög népk.) | 42 |
Erdei szép madár (olasz népk.) | 42 |
Kicsi kút a hold az égen (spanyol népk.) | 42 |
Fényes telihold föltámadt (kaukázusi népek költ.) | 42 |
Történelem | 43 |
Történelmi társasjáték (ált. isk. 8. o.) | 46 |
A feudalizmus virágkora Európában | 46 |
A magyar feudális állam kialakulása és megszilárdulása | 47 |
Anarchiából - rend | 47 |
A Hunyadiak kora | 47 |
A feudalizmus felbomlása Európában | 47 |
Két pogány közt egy hazáért | 48 |
Évzáró | 48 |
Történelmi arcképcsarnok | 49 |
Hérodotosz, a "történetírás atyja" | 49 |
Robespierre | 50 |
Mátyás király | 50 |
Széchenyi István | 50 |
Középiskolásoknak | 51 |
"Megcselekedtük, amit megkövetelt a haza" (I. gimn.) | 51 |
A huszita mozgalom (II. gimn.) | 52 |
Az 1437-es erdélyi parasztfelkelés (II. gimn.) | 52 |
Az aztékok és inkák földjén (II. gimn.) | 52 |
"Ki-ki használjon, szolgáljon hazájának, amint legjobban lehet" - Zrínyi Miklós (II. gimn.) | 52 |
II. Rákóczi Ferenc (II. gimn.) | 52 |
Nemzeti kultúránk kialakulása és történelmi szerepe (III. gimn.) | 52 |
Öngyilkosság a Sándor-palotában (IV. gimn.) | 52 |
A Fall Barbarossa-terv és Magyarország (IV. gimn.) | 53 |
Sztálingrád és Vorozsnyev (IV. gimn.) | 53 |
A Margaréta-terv (IV. gimn.) | 53 |
Sallai Imre és Fürst Sándor (IV. gimn.) | 53 |
Ének-zene | 55 |
Barangolás Miredóciában (ált. isk. alsó tagozat) | 58 |
A Tátitik birodalmában | 58 |
A csengettyű meg a nagyharang | 58 |
Találkozás Miredócia hangadóival | 58 |
Irány a főváros, Pentatónia | 58 |
Párosan és páratlanul | 58 |
Melyik az igazi neved? | 58 |
A hűtlen Ti | 58 |
Kérdezz - felelek! | 58 |
Hurrá, szünet! | 58 |
Ugrándozás a hét lépcsőn | 58 |
A hangok szövetsége | 58 |
Csak egymásután! | 58 |
Helikopterrel Miredócia fölött | 58 |
Általános iskolák felső tagozatának | 59 |
Az első magyar zeneszerző | 59 |
"Én vagyok a zongora" | 59 |
Népdalgyűjtés régen és ma | 59 |
A népdal élete | 59 |
Régi magyar muzsika I-II. | 60 |
Történelem és költészet népballadáinkban | 60 |
A muzsika mesterei | 60 |
Dallamok stafétája (Bach 7. o.) | 61 |
A zeneszerző asztronauta (Haydn 7. o.) | 61 |
Segítség a hazának (Liszt 7. o.) | 61 |
Kiderül meg beborul (Schubert 7. o.) | 61 |
Elindultam szép hazámbul (Bartók 7. o.) | 61 |
A Háry János dallamainak világában (Kodály) | 61 |
Bethorn úr Magyarországon (Beethoven 8. o.) | 61 |
Egy a három nagy közül (Mozart 8. o.) | 61 |
Dráma valzer-ritmusban (Verdi 8. o.) | 61 |
Gyermekszoba (Muszorgszkij 8. o.) | 61 |
Aki megzenésítette a történelmet (Erkel 8. o.) | 61 |
Kis zenetörténet (gimn. I-II.) | 62 |
Magyar népdalok - magyar műdalok | 62 |
Reneszánsz zene | 62 |
Barokk zene | 62 |
A bécsi klasszicizmus zenéje | 62 |
Romantikus zene | 62 |
Magyar nemzeti romantika | 62 |
A századforduló zenéje | 63 |
A forradalmak zenéje | 63 |
A szovjet zene | 63 |
Újabb zenei törekvések I-II. | 63 |
A 20. század magyar zenéje | 63 |
Zene és társadalom | 63 |
Három arckép | 63 |
Farkas Ferenc | 63 |
Petrovics Emil | 63 |
Szokolay Sándor | 63 |
Nyelvi műsorok | 65 |
Egynyelvűség-többnyelvűség | |
A nyelvtanulás értelme | 72 |
Milyen nyelveket tanuljunk? | 72 |
Világnyelvek | 72 |
A nyelvtanulás és az emberi életkorok | 73 |
A bölcső nyelve | 73 |
Itthon vagy idegenben, lassan vagy gyorsan? | 73 |
Nyelvtan és szókincs | 73 |
Nyelv és romantika. Programozás | 74 |
Nyelv és kép. Az audiovizualitás | 74 |
Nyelv és zene | 74 |
Fonetika | 74 |
Kontrasztív nyelvészet és tipológia | 74 |
Anyanyelvünk oktatása. Hiányzik-e a latin? | 75 |
A nyelvek élete. Dialektusok | 75 |
A nyelvérzék | 75 |
Technikai segédeszközök és modern módszerek | 75 |
Tananyagok - a tanár egyénisége | 76 |
Tolmácsolás - fordítás | 76 |
A "perfekt" nyelvtudás | 76 |
A személyiség a nyelvtanulásban | 77 |
Orosz középiskolai előkészítő | 77 |
Mini-krimi | 79 |
Gitározik - ez a mániája | 79 |
Ide - oda | 79 |
Óvatosan! | 79 |
Papa, adják tíz forintot! | 79 |
Ne félj a farkastól! | 79 |
Kicsoda-micsoda? | 79 |
Nem hagynak aludni a tanárok | 79 |
Állj, ki vagy? | 79 |
Boldog születésnapot! | 79 |
Vendég a Marsról | 79 |
Kapcsolja ki a járószerkezetét! | 79 |
Fonotéka | 79 |
Nyelvvizsga előkészítő (orosz) | 81 |
Mennyiségi és jelzős szerkezetek | 82 |
A mozgás kifejezése időben és térben | 83 |
A mondatrövidítés módjai | 84 |
Ten Little Stories (angol sorozat kezdőknek) | 85 |
Sur la route (francia társalgás gimnazistáknak) | 87 |
Biológia | 91 |
Élősarok (5. o.) | 93 |
Miért fontos a természet megismerése? | 93 |
Hogyan gyűjtsünk növényeket és állatokat? | 93 |
Látogatás a szarvasi Pepi kertben | 93 |
A világhírű magyar gyümölcs | 93 |
A szőlőnemesítés nagyjai | 94 |
Az Alföld vitamin-kincse | 94 |
A Természettudományi Múzeum növénytárának ritkaságai között | 94 |
Milyen legyen a "kis télikert", azaz az Élősarok? | 94 |
Régi történet a bakonyi kondásról | 94 |
A világhírű nagy "tejgyárak" | 94 |
Öreg juhász visszaemlékezése | 94 |
A tatai lovardában | 94 |
Tapasztalatcsere kis nyúltenyésztőkkel | 94 |
Baromfigyárak | 95 |
Az életmentő kutyák | 95 |
Fészekrakó énekes művészek | 95 |
A méhek tánca | 95 |
Földrajz | 99 |
Világjárók nyomában (6. o.) | 99 |
Barangolás a Harz-hegységben | 99 |
Turistaként Luxemburgban | 99 |
Két Írország | 99 |
Az ezer tó országában | 100 |
Biológus szemmel a Pireneusok tövében | 100 |
Nyugtalan földön | 100 |
A rózsák völgyétől a hegycsúcsokig | 100 |
Közép-Ázsia pusztáin és óriási bércein át | 100 |
Szép fővárosunk, Budapest (vetélkedő) | 101 |
Édes hazánk, Magyarország (vetélkedő) | 101 |
Szülőföldem szép határa | 101 |
A veszprémi iparvidék | 101 |
Bakonyi tájak | 101 |
Pécstől Szegedig | 101 |
A Balaton körül | 101 |
A Mátra és környéke | 101 |
A Bükk tájai | 101 |
Az Alföld | 101 |
A Nyírség | 101 |
Törd a fejed (ált. isk. felső tagozat) | 103 |
Tájékoztató és tréfás feladat | 106 |
Kettes számrendszerhez kapcsolódó játék | 106 |
Számelméletet érintő probléma | 106 |
Fejtörés számok nélkül | 106 |
Hányféleképpen lehet? Kombinatorika | 106 |
Következetetések a törtek körében | 106 |
Szabályjáték - függvény | 106 |
Fejtörés a geometria köréből | 106 |
Logikai feladat | 106 |
Matematikai totó | 106 |
Matematikai játék | 106 |
Bizonyítsuk be! | 106 |
Modellezés | 106 |
Évzáró és eredményhirdetés | 106 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.