| Bevezető | 3 |
| Komplex műsorok | |
| Nyitnikék | 7 |
| Dominó | 22 |
| Disputa | 24 |
| Szerviz műsorok | |
| Tipegő | 27 |
| Nem mondhatom el senkinek | 28 |
| Nem tudom a leckét | 29 |
| Homo ludens | 31 |
| Tantárgyi műsorok | |
| Osztályfőnöki órák, filozófia, közgazdaságtan | |
| Osztályfőnöki órák (az általános iskolák 7-8. oszt.) | 37 |
| Ki vagyok én? | 37 |
| Azt csinálok, amit akarok? | 37 |
| Az én osztályom - az én közösségem | 38 |
| Érzelmek zűrzavara | 38 |
| Igazi barátot szeretnék! | 38 |
| Kamaszszerelem | 38 |
| Ha én felnőtt lennék! | 38 |
| Legyőztem önmagam | 38 |
| Kire hallgassak, mit válasszak? | 39 |
| Ki a "jó fej"? | 39 |
| Kiránduljunk! | 39 |
| Ki mit gyűjt? | 39 |
| Kortársaim | 39 |
| A Magyar Népköztársaság állampolgára vagyok | 39 |
| Ha majd munkába állok | 40 |
| Etikai sorozat középiskolásoknak | 41 |
| Mi az erkölcs? | 41 |
| Az erkölcs meghatározói | 42 |
| Az erkölcs állandó és változó elemei | 42 |
| Az erkölcs ismertetőjegyei | 42 |
| Az erkölcsi szabadság és felelősség | 43 |
| A család | 43 |
| A barátság | 43 |
| Szerelem, szexualitás | 43 |
| Boldogság | 43 |
| Elvszerűség és igazmondás | 44 |
| Az igazságosság | 44 |
| Munkaerkölcs | 44 |
| Közéletiség, közösségi élet | 44 |
| Konfliktusok és erkölcsön belül | 45 |
| Konformizmus és nonkonformizmus | 45 |
| Filozófiai kislexikon | 46 |
| Mi az erkölcs? | 46 |
| Az erkölcs meghatározói | 46 |
| Az erkölcs állandó és változó elemei | 47 |
| Az erkölcs ismertetőjegyei | 47 |
| Az erkölcsi szabadság és felelősség | 47 |
| A családerkölcs | 47 |
| A barátság | 47 |
| Szerelem, szexualitás | 48 |
| A boldogság | 48 |
| Elvszerűség és igazmondás | 48 |
| Az igazságosság | 48 |
| Munkaerkölcs | 48 |
| Közéletiség, közösségi élet | 49 |
| Konfliktusok az erkölcsön belül | 49 |
| Konformizmus és nonkonformizmus | 49 |
| Fakultáció a gimnáziumban | 50 |
| Önismeret, emberismeret | 51 |
| A személyiség | 51 |
| Személyiség és nevelés - I. | 51 |
| Személyiség és nevelés - II. | 51 |
| Általános államigazgatási ismeretek | 52 |
| A tanácsok | 52 |
| Az államigazgatási eljárás általános szabályai | 52 |
| A közszolgálati munkaviszonyról | 52 |
| Könyvtárismeret | 52 |
| Dokumentumleírás | 53 |
| Műemlékeink | 53 |
| Európa műemlékei | 53 |
| Döntés előtt (középiskolásoknak) | 54 |
| Közgazdasági kérdésekről - mindenkinek | 56 |
| Magyar nyelv és irodalom | |
| Fonóka (vers-mese-játék az általános iskolák 4. osztályának) | 63 |
| Szóról-szóra (az általános iskolák alsó tagozatának) | 66 |
| Állatnyelven, babanyelven, embernyelven | 66 |
| Au! Hé! Hurrá! | 66 |
| Virágéknál és a világ | 67 |
| A favágó és a tündér | 67 |
| Útközben - I. | 67 |
| Útközben - II. | 67 |
| Tanuljunk telefonálni! | 67 |
| Ablak-Zsiráf és társai | 68 |
| Bocsánatot kérek | 68 |
| Ugyanaz másképpen | 68 |
| Petőfi: Csatadal | 68 |
| Kuruc-e vagy labanc? | 68 |
| Mi újság? | 69 |
| Tüntetés a Szalmapiacon | 69 |
| Magyar irodalom az 5. osztályosok számára | 70 |
| Mesék - I. | 70 |
| Mesék - II. | 70 |
| A ritmus | 70 |
| Petőfi Sándor | 71 |
| A leírás | 71 |
| A mese és a valóság határán | 71 |
| Väinemöinen muzsikája | 71 |
| Vadászénekek, varázsmondókák | 71 |
| Móra Ferenc világa | 72 |
| Mikszáth Kálmán: hogyan lettem én író? | 72 |
| Móricz Zsigmond: Fillentő | 72 |
| Eric Knight: Lassie hazatér | 72 |
| A Pál utcai fiúk nyomában | 72 |
| "Minden áldott nap egy kicsit közelebb ülhetsz" | 72 |
| Weöres Sándor versei | 72 |
| Nyelvészkedő (az ált. isk. felső tagozatának) | 74 |
| Jelek | 75 |
| Mit tud, aki egy nyelvet tud? | 75 |
| Amíg egy gyerek beszélni kezd | 75 |
| Állatok "nyelve" - emberek nyelve | 75 |
| Tudd meg! | 76 |
| Nem értünk egyet - de miben? | 76 |
| Tedd meg! | 76 |
| Hogy vagy? | 76 |
| Szerepben jelmez nélkül | 76 |
| A látható beszéd | 76 |
| Írás és beszéd | 77 |
| Ki mint él, úgy beszél | 77 |
| A változó nyelv | 77 |
| Sok nyelv van a világon | 77 |
| Irodalomtörténeti sorozat a gimnáziumok I. és II. osztályának | 78 |
| Irodalom I. gimnazistáknak | 79 |
| Irodalom II. gimnazistáknak | 81 |
| Ember és nyelv (a gimnáziumok II. osztályának) | 83 |
| Nyelv és nyelvtan | 83 |
| A magyar nyelv jellege | 84 |
| Mi mondat és mi nem az? | 84 |
| Az ige "ragja" a mondatban | 84 |
| Az ige és bővítményei | 84 |
| Jelzőfajták és jelzői szerepek | 85 |
| Mi a törlés és a névmásítás? | 85 |
| A mondat két arca | 85 |
| Hány nyelvi szinten érvényesül az alá- és mellérendelés? | 85 |
| Szabadság és kötöttség a nyelvek szórendjében | 85 |
| Mi fejez ki a magyar szóalak? | 86 |
| A nyelvi elemek jelentése a szótárban és a szövegben | 86 |
| Rokonértelműség a nyelv minden szintjén | 86 |
| A beszédhangok világa | 86 |
| Fordulók a líra történetében (középiskolásoknak) | 87 |
| Diákkönyvtár hangszalagon - melléklet | 90 |
| Irodalomelméleti alapfogalmak - mindenkinek | 91 |
| Történelem | |
| Forráselemzés középiskolásoknak | 95 |
| Egyezség az urakkal | 95 |
| Mesterek, legények, kontárok | 95 |
| "Utolsó akaratom" | 95 |
| A történelmi életrajz | 96 |
| A pápai tizedjegyzék | 96 |
| Miért nem lett király Korvin János? | 96 |
| A követjelentés | 96 |
| A supplicatio - kérvény a pápához | 96 |
| Az újságlap | 97 |
| A misszilis levél | 97 |
| Az egyházlátogatási jegyzőkönyv | 97 |
| "Az német fegyvere által sebekbe estem" | 98 |
| Az obsitlevél | 98 |
| A mezei gazda kalauza | 98 |
| Az első magyarországi népszámlálás | 99 |
| Emlékirat és valóság (középiskolásoknak) | 100 |
| Egy janicsár emlékiratai a XV. századból | 100 |
| Egy bécsi orvos naplója Mátyás korából | 101 |
| Magyarország romlásáról, Szerémi György emlékirata | 101 |
| Kemény János emlékiratai | 101 |
| Tatai János viszontagságos élete | 102 |
| Egy fejedelem vallomásai. II. Rákóczi ferenc emlékiratai | 102 |
| Aki tanítani akarta a földművelést. Tessedik Sámuel önéletírása | 102 |
| Fogságom naplója. Kazinczy Ferenc emlékirata | 103 |
| Akiből majdnem fővezér lett. Ivánka Imre visszaemlékezései | 103 |
| Egy veszprémi borbély élete. Francsics Károly emlékiratai | 103 |
| Nemzetközi kapcsolatok a 20. században | 104 |
| A háború törvények kívül helyezése | 104 |
| A Népszövetség és a fasizmus | 105 |
| A "benemavatkozás" politikája | 105 |
| A komintern és az antikomintern paktum | 105 |
| Német egység - reakciós módra | 106 |
| Áldozat a diktátornak: a müncheni egyezmény | 106 |
| "Uj rend" a Duna völgyében | 107 |
| A lengyel tragédia | 107 |
| Japán és az ázsiai "élettér" | 108 |
| A Szovjetunió külpolitikája a II. világháború kitörése előtt | 109 |
| Történelem mindenkinek | 110 |
| A beszéd hatalma | 110 |
| Csata és háború | 110 |
| A békés Antonius | 111 |
| A filozófus bosszúja | 111 |
| Mi történt Canossában? | 111 |
| Lázadás Laonban | 111 |
| Abélard és Héloise | 112 |
| Gyilkosság a katedrálisban | 112 |
| Ki volt Wat Tyler? | 112 |
| Husz János megégetése | 112 |
| Jeanne d'Arc | 113 |
| Spanyol Izabella | 113 |
| Az utolsó inka uralkodó | 113 |
| Az Egmont "nyitány" | 113 |
| Természettudomány, földrajz, technika | |
| Utazás Matériában (középiskoláknak) | 117 |
| Csináld magad! (az általános iskolák 4-8. osztályának) | 120 |
| Dr. Inkikátor nyomában, azaz kémia farzsebben (az ált. iskolák felső tagozatának és a középiskoláknak) | 124 |
| A Bioszféra felfedezése (az általános iskolák felső tagozatai és szakkörei számára) | 127 |
| Kőbaltás felfedezők | 127 |
| A mindennapi kenyér felfedezése | 128 |
| Az ismeretlen világ kapujában | 128 |
| A természet nagy leltárbavétele | 128 |
| Vadlovak, lovak, népvándorlások | 128 |
| Akit az óriásvirág tett halhatatlanná | 129 |
| Élő és kihalt sárkányok nyomában | 129 |
| Négyezeréves állattitkok nyomában | 129 |
| Afrika legősibb lakói | 129 |
| A négylábú hal története | 130 |
| Expedíció fegyver nélkül | 130 |
| A déli földrész tudós kapitánya | 130 |
| Az ittfelejtett ősvilág | 130 |
| Magyar kutatók őserdője | 131 |
| Új eszme az Újvilág partjainál | 131 |
| Jegesmedvék és farkasok | 131 |
| A hamisított majomember esete | 131 |
| Az amazonok folyója | 132 |
| Repülő drágakövek nyomában | 132 |
| A frakkos madarak története | 132 |
| A szélviharok szigetein | 132 |
| Összefoglalás gyerekekkel és tudósokkal | 132 |
| A jelentős parányok (az általános iskolák felső tagozatainak és középiskolák számára) | 134 |
| Ismeretlen Magyarország (középiskolák és szakkörök számára) | 136 |
| A vörös sivatagok földje | 136 |
| Ősmocsarak és kőszénlápok | 137 |
| A vörös márvány hazájában | 137 |
| Elsüllyedt hegyvonulatok az Alföld mélyén | 137 |
| Egy trópusi tenger emlékei | 138 |
| Homobányából Természetvédelmi Terület | 138 |
| 22 millió éves lábnyomok | 138 |
| A gejzírek félszigete | 139 |
| Matematika | |
| Törd a fejed! (az általános iskolák felső tagozatának) | 143 |
| A véges végtelen (az Iskolarádió Matematika Szakköre) | 145 |
| Ének-zen | |
| Énekóra 2. osztályosoknak | 149 |
| Énekóra 3. osztályosoknak | 150 |
| Hangszerek nyelvén | 151 |
| Fiataloknak - kortárs zenéről | 151 |
| "Ő az!" | 152 |
| Idegen nyelvek | |
| Első orosz meséskönyvem (kicsiknek és nagyoknak) | 155 |
| Olvastad? (orosz újságnyelvlecke) | 157 |
| Down to Earth (angol nyelvvizsga előkészítő) | 159 |
| Blackmailers (angol nyelv középhaladóknak) | 162 |
| Cubes (a francia társalgás építőkövei) | 164 |
| Nevelőknek | |
| Katedra | 167 |
| Az Iskolarádió magnótára 1979. | 169 |
| Az Iskolarádió magnótára 1980. | 179 |