1.115.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Iskolavezetés és élethosszig tartó tanulás

Managing Education for Lifelong Learning - OECD/Magyarország szeminárium, Budapest, 2001. december 6-7./OECD/Hungary Seminar 6-7 December 2001. Budapest

Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Tanács
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 244 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-508-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kiadvány, melyet az olvasó a kezében tart, annak a kétnapos szemináriumnak hangfelvételről készített anyagát tartalmazza magyar és angol nyelven, amelyet az OECD Oktatáskutatási és Innovációs... Tovább

Előszó

A kiadvány, melyet az olvasó a kezében tart, annak a kétnapos szemináriumnak hangfelvételről készített anyagát tartalmazza magyar és angol nyelven, amelyet az OECD Oktatáskutatási és Innovációs Intézete (CERI) és az Oktatási Minisztérium szervezett 2001 decemberében Budapesten „Iskolavezetés és élethosszig tartó tanulás" (Managing education for lifelong learning) címmel. A résztvevőktől érkezett visszajelzések és saját élményem alapján nyugodtan megállapíthatom: kivételesen inspiráló és gondolatgazdag esemény részesei lehettünk, amelyet a rögzített hangfelvételnek köszönhetően ezúttal megoszthatunk mindazokkal, akik kézhez vehetik ezt a kötetet. A nemzetközi oktatáspolitikai szakértői közösség kiváló tagjai voltak jelen, akik rendkívül aktívan vettek részt az oktatásügyi menedzsment és kormányzás kérdéseiről szóló vitában. A szemináriumon az OECD Oktatási Igazgatósága és a magyar Oktatási Minisztérium által felkért nemzetközi szakértők, a szervezet különböző tagállamai oktatási minisztériumai által delegált külföldi és hazai szakemberek vitatták meg azokat a kihívásokat, amelyek korunkban az iskolavezetést és az oktatási rendszerek országos szintű kormányzását érik. A rendezvényen 14 előadás hangzott el, melyeket három egymást követő tematikus szekcióban 23 nemzetközi és 23 hazai szakember vitatott meg. A szemináriumnak három alapvető célja volt: (1) hozzájárulás az OECD CERI által az új iskolavezetési megközelítésekről 2000-ben végzett összehasonlító elemzés hazai és nemzetközi megismertetéséhez, illetve ahhoz, hogy az intézményi szintű menedzsmentről e keretek között elindult reflexió továbblépjen a rendszerszintű irányítás problémái felé; (2) egy olyan közös gondolkodás elindítása, amely arról szól, hogy az oktatásügyi menedzsment milyen szerepet játszhat az OECD országok legfontosabb oktatáspolitikai prioritásainak a megvalósításában; végül (3) az oktatásügyi menedzsment területén található hazai kezdeményezések megismertetése a nemzetközi közösséggel, illetve ezekkel kapcsolatban releváns nemzetközi visszajelzések megszerzése. A három cél közül az elsőről külön is szólni kell néhány szót. Az említett elemzés az OECD „Ami működik" programsorozatának részeként született. E programsorozat azt célozza, hogy egy-egy, a tagországok által fontosnak tartott területen feltárják és bemutassák azokat a nemzeti kezdeményezéseket, amelyekről feltételezhető, hogy mások számára is tanulságosak lehetnek. Ha egy ország úgy dönt, hogy bekapcsolódik ebbe a programba, akkor az OECD szakértői előre meghatározott szempontrendszert követve értékelő jelentést készítenek róla, majd az ily módon elkészülő ország-jelentéseket, egy ezekre épülő szintetizáló tanulmány kíséretében megjelentetik. Vissza

Tartalom

Előszó 9
1. Köszöntő és bevezető 13
Oktatáspolitikai környezet és prioritások
2. Intézményi (mikro-szintű) kérdések 21
1. rész: A magas színvonalú tanuló környezetek megteremtése és fenntartása
3. Intézményi (mikro-szintű) kérdések 43
2. rész: Iskolairányítás komplex és változó környezetben
4. Panelvita 65
5. Rendszerszintű (makro) kérdések 81
Oktatásirányítás és közigazgatási reform
6. Zárszavak 107
7. A raportőr jelentése 111
Donald Hirsch
Melléklet 123
A szeminárium programja
Függelék 239
Résztvevők: országképviselők, meghívott szakértők és titkárság
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolavezetés és élethosszig tartó tanulás
Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Iskolavezetés és élethosszig tartó tanulás
Állapot:
1.840 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba