1.035.020

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ismeretek a mozgásfogyatékosságok köréből

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 77 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Gondolatok a mozgássérültekről és rehabilitációjukról A sas jobban lát, repül, messzebb és magasabbra jut, mint az ember, a gepárd gyorsabban fut, a gazella jobban ugrik, a bagoly jobban hall; a... Tovább

Előszó

Gondolatok a mozgássérültekről és rehabilitációjukról A sas jobban lát, repül, messzebb és magasabbra jut, mint az ember, a gepárd gyorsabban fut, a gazella jobban ugrik, a bagoly jobban hall; a kiskacsa rögtön, mihelyt kibújik a tojásból tudja, amit a szülei; a majomgyerek sokkal később- Az "embergyerek" számos élőlénynél gyámoltalanabb és védtelenebb, amíg tanulással vagy segédeszközzel el nem éri a saját fizikai lehetőségeinek a határát, s meg nem haladja akár a többi élőlény látásának, hallásának, mozgásának lehetőségeit is. Nézőpont kérdése, hogy mikor, melyik tulajdonságát, állapotát, lehetőségét tekintsük korlátozottnak. Szemlélet dolga, hogy kit tekintünk mozgásában korlátozottnak, a normáltól eltérőnek és azt hogyan ítéljük meg. S minthogy a normálistól eltérő mozgás és a társadalom reagálása egyaránt fontos, mindkettő megfontolásra érdemes, alkalomadtán gyógyítandó vagy nevelendő. Ha sérülésből ered a mozgáskorlátozottság, mindenekelőtt orvosi kérdés és legfeljebb hosszú gyógyulási folyamat esetén pedagógiai feladat is. Egyébként a gyógyulásig "csak" beteg és a gyógyulás után fennmaradó tartós állapotot érdemes a sérültség esetének felfogni ("nem beteg csak mozgássérült')- Mind a gyógyulás előtt, mind az állandó mozgáskorlátozottság beállta után felmerülnek szociális, pénzügyi stb. gondok, de ez jóléti, közigazgatási stb. intézmények dolga. Vissza

Tartalom

Előszó helyett 1
Bevezetés 3
1. A mozgásfogyatékosság gyógypedagógiai értelmezése, főbb jellemzői,
hatása a személyiség fejlődésére 6
2. Gyermekkori mozgásszervi megbetegedések és a legfontosabb feladatok a gyógypedagógiai gyakorlatban 10
2.1. Végtagredukciós fejlődési rendellenességek és szerzett végtaghiányok 11
2.1.1. kongenitális 11
2.1.2. szerzett 11
2.1.3. a mozgásrehabilitáció, a terápia főbb szempontjai 12
22. Petyhüdt bénulást okozó kórformák 13
22.1. myelodysplasia 13
2.2.2. dystrophia musculoroum progressiva 14
2.2.3. paralysis obstetrica 15
2.2.4. Heine-Medin-kórt követő bénulás 15
2.3. Korai agykárosodás utáni mozgásrendellenességek 16
2.3.1. a leggyakoribb formák tüneteinek rövid jellemzése 17
2.3.2. a mozgásrehabilitáció, terápia főbb szempontjai 18
2.4. Egyéb eredetű mozgásrendellenességet okozó formák 20
2.4.1. chondrodystrophia 20
2.4.2. osteogenesis imperfecta 20
2.4.3. luxatio coxae 21
2.4.4. a gerinc betegségei 22
2.4.5. pes planovalgus 23
2.4.6. pes equinovarus congenitus 24
2.4.7. polyarthritis chronica 25
2.4.8. arthrogryposis 25
3. A mozgásfogyatékos gyermek komplex rehabilitációja 27
3.1. orvosi rehabilitáció 27
3.2. gyógypedagógiai rehabilitáció 29
3.3. szociális rehabilitáció 33
4. Mozgásnevelési alapismeretek 35
4.1. a testi nevelés, mint nevelési feladat 36
4.1.1. általános feladatok 36
4.1.2. speciális feladatok 37
4J2. a mozgásnevelés, mint tantárgy 39
4.2.1. a károsodott mozgásfunkció helyreállítása, korrekciója, kompenzációja 39
4.2.2. a testi képességek fejlesztése, egészségnevelés 42
4.2.3. mindennapos tevékenységre nevelés 43
4.2.4. mozgáskárosodással oki összefüggésben álló beszédzavarok korrekciója 44
4.2.5. a mozgásnevelés eszközei 45
4.2.6. a mozgásnevelés szervezése 45
5. Hogyan segítsük őket? 46
5.1. gondozási feladatok 46
5.2. helyzet és helyváltoztatás 47
5.3. manipuláció 53
5.4. oktatási sajátosságok és feltételek 58
6. A mozgásfogyatékosok nevelésének színterei, a szervezett nevelés lehetőségei 62
6.1. korai ellátás 62
6.2. tanköteles korú mozgásfogyatékosok nevelése, oktatása 64
6.3. lehetőségek a tankötelezett kor után 67
7. A beilleszkedés perspektívái 2000. tájékán 72

Dr. Bernolák Béláné

Dr. Bernolák Béláné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Bernolák Béláné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv