| Bevezetés | |
| A kommunikáció fogalma, területei, a kommunikáció modellje a kommunikáció funkciói | 3 |
| A kommunikáció | 3 |
| A kommunikáció legegyszerűbb meghatározása | 3 |
| A kommunikáció területei | 4 |
| A köznapi kommunikáció | 4 |
| A kommunikáció negy alapfunkciója | 5 |
| Függelék az 1. témához | 7 |
| Kérdések és feladatok az 1. téma feldolgozásához | 9 |
| Szakirodalom az 1. téma feldolgozáshoz | 10 |
| Az emberi kommunikáció "története". Az egyéni kommunikáció kialakulása, a társadalmi kommunikáció fejlődése | 11 |
| Az emberi kommunikáció kialakulása | 11 |
| A társadalmi kommunikáció fejlődése | 13 |
| Kérdések és feladatok a 2. téma feoldolgozásához | 14 |
| Szakirodalom a 2. téma feldolgozásához | 14 |
| Miért kommunikálunk? A kommunikáció az egyénnek és a társadalomnak egyaránt létfeltétele. KOmmunikációs cél - cselekvés - eredmény | 15 |
| A kommunikáció, mint a szükségletkielégítés eszköze | 15 |
| A kommunikációs cselekvés | 18 |
| A sikeres kapcsolatteremtés | 18 |
| Kérdések és feladatok a 3. téma feldolgozásához | 19 |
| Szakorodalom a 3. téma feldolgozásához | 19 |
| A személyiség fejlődése és a kommunikáció, A kommunikációs stílusok és a személyiség összefüggései (asszertív, agresszív, passzív kommunikáció) önkifejezés - önérvényesítés | 20 |
| A személyiség szerkezete | 20 |
| A személyes kommunikáció módja | 22 |
| Az önérvényesítés lehetőségei | 23 |
| Kérdések és feladatok a 4. téma feldolgozásához | 24 |
| Szakirodalom a 4. téma feoldolgozásához | 24 |
| A viselkedés jellegzetességeinek kapcsolata a kommunikációs cselekvéseinkkel alkalmazkodás, tolerancia, deviancia, konformizmus kommunikációs szokásaink | 25 |
| A viselkedés meghatározása | 25 |
| A viselkedés eszközei | 25 |
| A mintakövetés | 26 |
| Néhány viselkedéstípus | 29 |
| A viselkedési normák elsajátításának nehézségei | 30 |
| Kérdések és feladatok az 5. téma feldolgozásához | 30 |
| Szairodalom az 5. téma feldolgozásához | 30 |
| Az önismeret és az emberismeret realitásának foka meghatározza a kommunikáció siekrét személyészlelés és értékelés a kommunikációs képesség fejleszthetősége az empátia az előítélet | 32 |
| Éntudat - öntudat | 32 |
| Más emberek, személyiségek megismerése | 34 |
| Az önérvényesítésről és az önmegvalósításról | 35 |
| Az empátia | 36 |
| Az előítélet | 37 |
| A közvetlen emberi kommunikációs képesség fejleszthetősége | 38 |
| Kérdések és feladatok a 6. téma feldolgozásához | 38 |
| Szakorodalom a 6. téma feldolgozásához | 38 |
| Kommunikáció a csoportban a csoport fogalma, típusai, státusz és szerep, a csoport rétegei, a rétegek funckiói, különös tekintettel az értékrendre, a normák kialakulására, mint a kommunikációt közvetlenül meghatározó tényezőkre | 39 |
| A csoport fogalma | 39 |
| A státuszok | 40 |
| A csoportlét rétegei | 41 |
| Kérdések és feladatok a 7. téma feldolgozásához | 42 |
| Szakirodalom a 7. téma feldolgozásához | 42 |
| A kommunikáció fajtái, eszközei: a beszéd és a nyelv, az írott nyelv (verbális kommunikáció) | |
| A beszéd | 43 |
| Az írásos kommunikáció | 45 |
| Kérdések és feladatok a 8. téma feldolgozásához | 46 |
| A kommunikáció fajtái, eszközei: a nem-verbális kommunikáció a beszédhez kapcsolódó nem -verbális eszközök, a paranyelv a testnyelv és a metakommunikáció | 47 |
| A nem-verbális kommunikáció funkciói | 47 |
| Nem-verbális csatornák felosztása | 47 |
| A metakommunikáció jelensége és szerepe | 50 |
| Kérdések és feladatok a 9. téma feldolgozásához | 51 |
| Szakirodalom a 9. téma feldolgozásához | 51 |
| A szóbeli kommunikáció, mint "munkaeszköz": az előadás a vita és a vitavezetés kérdezéstechnikák a kétszemélyes munkamegbeszélés, az értekezlet ismeretek az üzleti tárgyalásról az aktív hallgatás | 52 |
| A tárgyalás | 52 |
| Az előadás | 53 |
| Vita | 54 |
| A kétszemélyes munkamegbeszélés | 56 |
| Az értekezlet | 56 |
| Az üzleti tágyalás | 58 |
| Az aktív hallgatás | 59 |
| Kérdések és feladatok a 10. téma feldolgozásához | 60 |
| Szakorodalom a 10. téma feldolgozásához | 60 |
| Az írásbeli kommunikáció, mint "munkaeszköz": a munkaterv, az írásbeli jelentés, a jegyzőkönyv, az emlékeztető, a szakmai önéletrajz, a kérvény | 62 |
| A munkaterv | 62 |
| A jelentés | 63 |
| A jegyzőkönyv | 63 |
| A szakmai önéletrajz | 64 |
| A kérvény | 65 |
| Kérdések és feladatok a 11. téma feldolgozásához | 65 |
| Szakirodalom a 11. téma feldolgozásához | 66 |
| Kapcsolatfelvétel az üzleti életben, A telefonbeszélgetés, a felvételi beszélgetés | 67 |
| Az üzleti kommunikáció | 67 |
| Az első, személyes kapcsolatfelvétel | 68 |
| A felvételi beszélgetés | 69 |
| Kérdések és feladatok a 12. téma feldolgozásához | 69 |
| Szakirodalom a 12. téma feldolgozásához | 69 |
| Érdekérvényesítés a konfliktusok és a konfliktus-helyzetek típusai, a konfliktusok feloldása | 70 |
| A konfliktusok forrásai | 70 |
| A konfliktusok típusi | 70 |
| A konfliktusok kiváltó okai | 71 |
| A konfliktusok feloldásához érdekérvényesítés kapcsológik | 71 |
| Konfliktusok a csoportban | 71 |
| Konfliktusok a csoportok között | 71 |
| Vezetési startégiák a konfliktusok oldására | 72 |
| Kérdések és feladatok a 13. téma feldolgozásához | 72 |
| Szakirodalom a 13. téma feldolgozásához | 72 |
| A köznapi kommunikáció jellegzetsségei a személyes kommunikáció és a tömegkommunkáció különbségei | 73 |
| A köznapi kommunikáció | 73 |
| A tömegkommunikáció | 74 |
| Kérdések és feladatok a 14. téma feldolgozásához | 74 |
| Szakirodalom a 14. téma feldolgozásához | 74 |
| Felhasznált irodalom | 77 |